Název:
Vývoj českého pojistného trhu
Překlad názvu:
The Progress of Czech Insurance Market
Autoři:
Dvořáková, Michaela ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce popisuje vývoj českého pojistného trhu od jeho prvopočátků, kdy ještě neexistovala dnešní podoba pojišťoven. Po roce 1945 již fungovala monopolní Česká/slovenská státní pojišťovna, pojisťovnictví se vyvíjelo vzhledem k tehdejším podmínkám a požadavkům. Největší posun a zdokonalení v pojišťovictví nastal po roce 1991, kdy došlo k sociální a ekonomické tranfsformaci a k liberalizaci českého pojistného trhu. Za poměrně krátkou dobu se obyvatelstvo i podnikatelská sféra musely adaptovat na konkurenční prostředí, vznik soukromého pojištění a naprosto nové legislativní podmínky. Bylo potřeba překonat konzervativní postoje vůči nutnosti uvědomit si vlastní odpovědnost za rizika a za své finanční potřeby. Dnes je české pojišťovnictví ve své kvalitě poskytovaných služeb téměř srovnatelné s vyspělými zeměmi Evropské unie, lidí si uvědomují důležitost pojištění, což dokládají ukazatele pojištěnosti. Zvyšuje se informovanost a orientace veřejnosti o situaci na pojistném trhu. Zostřující se konkurence mezi pojišťovnami klade důraz na nabízení kvalitních pojistných produktů a je snahou v co nejvyšší vyjít vstříc požadavkům zákazníků.My labour describes a progress of insurance market from the origins. After the second world war there functioned monopolistic The First Czech Insurance Company and the insurance was imperfect and agreed with then economic situation. The biggest improvement happenend in 1991, social and economic transformation opened the door to business in all branches of financial market. A population adapted for a competitive invironment and a new legislature in a very short time. It was necessary to realize the own responsibility of risks and financial needs. Today's insurace quality is comparable with advanced countries of the EU and people find important to insure their property and lifes, it show us total indicators of insurace. Nowadays the knowing and orientation in the insurance market improve the and there are offered still better insurance services to customers.
Klíčová slova:
konkurence; liberalizace; pojištěnost; competition; insurance coverage; liberalization
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/14784