Název:
Počítačové hry a simulace (se zaměřením na MMOG)
Překlad názvu:
Computer Games nad Simulation (oriented on MMOG)
Autoři:
Šach, Martin ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je nejen popsání obecnějších charakteristik Massive Multiplayer Online Games (včetně jejich třídění, nevyjímaje platforem, na kterých jsou provozovány), ale také jejich začlenění do všeobecně širšího rámce -- do kyberprostoru. Kyberprostor zde prostupuje všemi snahami o doporučení a specifika her. Je základní složkou, autoritou, ke které se všechny části práce odvolávají a vrací. A s tím také souvisí druhý a hlavní cíl, a sice nutnost, do tohoto virtuálního světa -- kyberprostoru, zařadit hráče. Pokusit se nalézt jeho touhy a tužby, jeho skutečnou povahu. Ať už se tak tedy děje pomocí popisů rozličných herních zařízení a způsobů připojení jejich uživatelů do kyberprostoru, či rozšiřováním obzorů čtenáře na jemu dosud neznámá místa, je celá práce vedena snahou o jediné. Aby ten, kdo podrobně toto pojednání prostuduje, byl sám schopen si odpovědět na otázku, zda hráči dostávají od hry to, co chtějí. A to dříve než si přečte kapitolu závěrečnou.The goal of this Thesis is not only a plain description of common characteristics of Massive Multiplayer Online Games (their sorting and conditions on where they run are included), but also their integration to the wider phenomenon -- to cyberspace. Cyberspace reference is present in all recommendations and game specifics. Cyberspace is it`s base ingredient, the authority, to which all those parts are revoking to. And here it comes our second and main goal. The need of integration of players to that virtual world. To seek her desires, her true nature. That maybe done by describing various game devices and methods of connecting users of those devices to the cyberspace, let alone by expanding reader`s horizons to places, not known to her. All that is lead by one effort -- that the person, who will read that Thesis carefully, will be able to answer the question, if players get exactly what they need. And she`ll be able to do that before reading to the end.
Klíčová slova:
hráč; kyberprostor; Massive Multiplayer Online Games; MMO; MMOG; průzkum; virtuální realita; cyberspace; games; Massive Multiplayer Online Games; MMO; MMOG; players; reserch
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/14369