Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Analysis of Weather Effect on Sales in the Czech FMCG Market
Kubišta, Michal ; Krištoufek, Ladislav (vedoucí práce) ; Brož, Václav (oponent)
Účelem této práce je studium efektu počasí na prodeje na FMCG trhu. Pro tento účel jsme připravili rozsáhlý soubor dat, skládající se z týdenních údajů o prodejích výrobků po kategoriích za více než 1000 obchodů v České Republice v letech 2015 až 2017, společně s údaji o meteorologických podmínkách posbíraných z více než 80 stanic. V této práci představujeme novou přístup k této analýze, a to použití modelů založených na rozho- dovacích stromech. Tyto flexibilní neparametrické metody jsou schopné odhadovat kom- plexní vztahy a automaticky vybírat důležité proměnné. Vzhledem k tomu, že model pra- cuje s více něž 130 proměnnými, jsou obě tyto vlastnosti pro náš účel kritické. Hlavním cílem této práce je bud' prokázat že efekt počasí je na prodej dané kategorie minimální, nebo připravit robustní model s interpretovatelnými výsledky. Na 3 největších kategoriích produktů ukazujeme výraznou reakci prodejů na měnící se meteorologické podmínky, a prezentujeme model který významně překonává výsledky obou základních modelů, re- gresi metodou lasso a regresní strom vytrénovaný na datech bez údajů o počasí. Nako- nec představujeme dva závěry, za prvé, že lineární regrese, v podobných...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.