Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Emocionální kartografie
Rygálová, Monika ; Pfeiffer, Jan (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je výtvarné zpracování vnímání map, jako určitého faktu, podle kterého vyhodnocujeme a vyobrazujeme si celý svět. Pracuji s daty, které získám pomocí zobrazovací techniky eye-tracking, která mi umožní zaznamenávat trasu pohybu očí po obrazu, který budu předkládat lidem s navzájem odlišným trvalým bydlištěm, národností či pobytem. Získané data mi poslouží jako studie, kterou budu nadále zpracovávat a zakomponovávat do map a jiných vizuálních podob zobrazující zemi nebo místa na planetě. V práci reflektuji i můj samotný individuální postoj k světu - s čímž jsem se fyzicky nesetkala, to pro mě neexistuje. Studie bude zahrnovat všechny aspekty vnímání map a systematicky zobrazeného světa ke vztahu k člověku, jeho vzpomínkám na místo, fyzický kontakt a dopadu jeho samotného v měřítku člověk versus svět.
Emocionální kartografie
Rygálová, Monika ; Pfeiffer, Jan (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je výtvarné zpracování vnímání map, jako určitého faktu, podle kterého vyhodnocujeme a vyobrazujeme si celý svět. Pracuji s daty, které získám pomocí zobrazovací techniky eye-tracking, která mi umožní zaznamenávat trasu pohybu očí po obrazu, který budu předkládat lidem s navzájem odlišným trvalým bydlištěm, národností či pobytem. Získané data mi poslouží jako studie, kterou budu nadále zpracovávat a zakomponovávat do map a jiných vizuálních podob zobrazující zemi nebo místa na planetě. V práci reflektuji i můj samotný individuální postoj k světu - s čímž jsem se fyzicky nesetkala, to pro mě neexistuje. Studie bude zahrnovat všechny aspekty vnímání map a systematicky zobrazeného světa ke vztahu k člověku, jeho vzpomínkám na místo, fyzický kontakt a dopadu jeho samotného v měřítku člověk versus svět.
Člověk a posvátno
PALOUŠOVÁ, Zdenka
Práce je vedena snahou nalézt možnosti jak rozšířit kulturně historické povědomí mladé generace. Je inspirována dlouhodobým programem Národního památkového ústavu, územního odborného pracoviště v Českých Budějovicích, jenž probíhá pod názvem "Památky hrou a poučením". Práce ideově navazuje na tento záměr a je zde vytvořen návrh edukačního programu, jenž má představit sakrální památky v krajském městě a zároveň upozornit na skutečnost, že se tyto památky více či méně v průběhu desetiletí či staletí proměňují především v interiéru a některé i doznaly změnu své původní funkce. Je zároveň využita příležitost představit někdejší svatyni, v níž již v 19. století probíhala edukační realita. Popisná část je rozvinuta do edukačního programu, v němž je nabídnuta prezentace a komparace s dalšími sakrálními objekty. Aktivizačním prvkem je zvolen pokus o objevování hmotného symbolu přesahu transcendence, a jeho fotografické zachycení. Náročností otázek, jež si práce klade, je určena posledním ročníkům základních škol, v téže úrovni ročníkům víceletých gymnázií, je využitelná i pro nižší ročníky čtyřletých gymnázií a středních škol. Obsahově by měla rozšiřovat náplň výuky dějepisu, výtvarné výchovy, estetiky, je využitelná pro mimoškolní výchovu. Jde o návrh edukačního programu s použitím metody objektového učení s průběžným dialogem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.