Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočet tepelné zátěže vlakové klimatizační jednotky
Kasal, Milan ; Milčák, Pavel (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je aplikovat znalosti termodynamiky při návrhu parametrů vlakové klimatizační jednotky. V první části je nastíněna problematika klimatizační techniky, základní druhy chladících oběhů a popis jednotlivých komponent. Dále je zde uveden přehled skupin chladiv a jejich značení. V druhé části je proveden výpočet tepelné zátěže vlakové jednotky pro limitní návrhové stavy letního a zimního provozu včetně uplatnění teorie vlhkého vzduchu. Dále je nastíněn základní postup pro návrh hlavních komponent kompresorového chlazení, které se téměř výhradně používá ve vlakových aplikacích. Poslední část obsahuje postup výpočtu zisků/ztrát v rozvodných kanálech reálné klimatizační jednotky M7 a zhodnocení výsledků. V příloze je uveden SW v programu MS Excel, pomocí kterého lze orientačně vypočítat celkové zisky/ztráty rozvodných kanálů na libovolné klimatizační jednotce před vstupem vzduchu do vlakové jednotky.
Zvýšení výkonu mikroturbíny pracující v nepřímém oběhu
Polák, Luboš ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Turbogenerátorová jednotka TGU 100B, vyráběná v První brněnské strojírně Velká Bíteš a.s., pracuje v nepřímém Braytnově oběhu. Cílem této práce je návrh na zvýšení výkonové hladiny technologického celku, ve kterém je tato mikroturbína aplikována. Práce předkládá různé způsoby zvýšení výkonu a účinnosti oběhu. Tyto možné varianty jsou mezi sebou porovnávány z technologického a ekonomického hlediska. Na základě těchto hledisek byla vybrána varianta přivádění přídavné vody do oběhu. Pro tento návrh byl v rámci práce vypracován matematický model na základě, kterého byla stanovena i ekonomická bilance vybrané varianty. Práce dále předkládá návrh technologického schématu, ve kterém je již vybraná varianta zapracována a také nástin případných ověřovacích zkoušek.
Výpočet tepelné zátěže vlakové klimatizační jednotky
Kasal, Milan ; Milčák, Pavel (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je aplikovat znalosti termodynamiky při návrhu parametrů vlakové klimatizační jednotky. V první části je nastíněna problematika klimatizační techniky, základní druhy chladících oběhů a popis jednotlivých komponent. Dále je zde uveden přehled skupin chladiv a jejich značení. V druhé části je proveden výpočet tepelné zátěže vlakové jednotky pro limitní návrhové stavy letního a zimního provozu včetně uplatnění teorie vlhkého vzduchu. Dále je nastíněn základní postup pro návrh hlavních komponent kompresorového chlazení, které se téměř výhradně používá ve vlakových aplikacích. Poslední část obsahuje postup výpočtu zisků/ztrát v rozvodných kanálech reálné klimatizační jednotky M7 a zhodnocení výsledků. V příloze je uveden SW v programu MS Excel, pomocí kterého lze orientačně vypočítat celkové zisky/ztráty rozvodných kanálů na libovolné klimatizační jednotce před vstupem vzduchu do vlakové jednotky.
Zvýšení výkonu mikroturbíny pracující v nepřímém oběhu
Polák, Luboš ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Turbogenerátorová jednotka TGU 100B, vyráběná v První brněnské strojírně Velká Bíteš a.s., pracuje v nepřímém Braytnově oběhu. Cílem této práce je návrh na zvýšení výkonové hladiny technologického celku, ve kterém je tato mikroturbína aplikována. Práce předkládá různé způsoby zvýšení výkonu a účinnosti oběhu. Tyto možné varianty jsou mezi sebou porovnávány z technologického a ekonomického hlediska. Na základě těchto hledisek byla vybrána varianta přivádění přídavné vody do oběhu. Pro tento návrh byl v rámci práce vypracován matematický model na základě, kterého byla stanovena i ekonomická bilance vybrané varianty. Práce dále předkládá návrh technologického schématu, ve kterém je již vybraná varianta zapracována a také nástin případných ověřovacích zkoušek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.