Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza spektra a směrovosti elektro-akustického violoncella z kompozitních materiálů
Vysloužilová, Jana ; Kavan, Jan (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na zvukové vlastnosti inovovaného violoncella vyrobeného pomocí 3D tisku z umělých materiálů od firmy MyCello v porovnání s tradičním violoncellem. V teoretické části se práce zabývá akustickými vlastnostmi, stavbou a snímáním obou violoncell. Praktická část poté popisuje průběh měření a zpracování výsledků a vyhodnocuje výstupy. Analyzuje se spektrum, formantové oblasti a směrovost nástrojů.
Design hudebního nástroje
Mátl, Milan
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout a následně vyrobit funkční prototyp hudebního nástroje inspirovaného violoncellem a bezpražcovou baskytarou v měřítku jedna ku jedné tak, aby bylo možné jej prezentovat jak z hlediska zpracování a výroby, ale také zvukového přednesu. Práci tvoří dva hlavní segmenty a to část teoretická zaměřená především na vysvětlení důvodu tvorby tohoto konceptu, bližší seznámení s nástroji, ze kterých prototypy vycházejí, informace o instrumentech přes historické kusy až po současné moderní. Součásti je taktéž vysvětlení fyzikálních pojmů a na ně navazující popis použitých materiálů, komponentů a jejich význam v této práci. Druhá, praktická část, se zaobírá převážně procesy nutnými k fyzickému vytvoření nástroje počínaje prvotními nápady, prezentací skic, technickým vývojem, výrobou, finalizací, ale také následným měřením a analýzou prototypu.
Štátna filharmónia Košice - interpreti violončelových koncertov
Varhoľáková, Mária ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; KAŇKA, Michal (oponent)
Táto práca predstavuje interpretov sólového violončela, ktorí spolupracovali so Štátnou filharmóniou Košice od jej vzniku do dnešného dňa. Obsahuje prehľady všetkých violončelových osobností, ktorí vystúpili sólovo, alebo ako členovia komorného zoskupenia. Zámerne som selektovala slovenské osobnosti a bližšie predstavila ich život a umelecké pôsobenie. Zvláštnu kapitolu práce tvoria premierované skladby pre violončelo a orchester, z tvorby slovenských skladateľov. Posledná kapitola práce je praktickou časťou s výskumným charakterom. Vo forme dotazníka som skúmala ako vplývajú violončelové osobnosti na mladých čelistov a študentov košických konzervatórií.
Friedrich August Kummer a jeho skladby pre dve violončelá
Ivanecká, Jana ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Táto magisterská práca pojednáva o violončelistovi Friedrichovi Augustovi Kummerovi, predstaviteľovi drážďanskej školy, a jeho skladbách pre dve violončelá. Súčasťou práce sú informácie o nemeckej violončelovej hudbe 19. storočia, predstaviteľoch drážďanskej školy, životopis a metodika Friedricha Augusta Kummera, ďalej popis niektorých skladieb pre 2 violončelá a rozbor určitých častí z jeho 3 violončelových duetov op. 22. Informácie som čerpala z internetových článkov, kníh a notového materiálu.
Michaela Fukačová jako interpretka dánské violoncellové literatury
Šudáková, Aneta ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o Michaele Fukačové, uznávané české violoncellistce žijící v současnosti v Dánsku, mapuje její život, profesní úspěchy a koncertní činnost. Dále se práce věnuje skladatelům, kteří významně zasáhli do vývoje dánské hudby, zahrnuje také současné dánské autory, jejichž tvorba obohatila violoncellovou literaturu. Michaela Fukačová je úspěšnou interpretkou těchto skladeb a podílí se tak na jejich propagaci a začlenění do světového violoncellového repertoáru.
Becerra a Yamazaki: dvě chilské skladby pro violoncello
Aguirre-Araya, Evelyn Nora ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; PETRÁŠ, Miroslav (oponent)
Dva názory, které reprezentují chilskou identitu prostřednictvím hudebního díla zvaného “Partita č. 2” zkomponovaného chilským skladatelem Gustavem Becerrou-Schmidtem pro violoncello sólo a nově napsanou skladbou pro violoncello a klavír s názvem "Hudební cesta po Chile" vytvořenou japonskou hudebnicí Chiaki Yamazaki.
Arthur Honegger - Koncert pro violoncello
Štěpánek, Matěj ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Tématem této magisterské diplomová práce je violoncellový koncert Arthura Honeggera. Cílem práce je prozkoumat okolnosti jeho vzniku, provést základní strukturální analýzu, upozornit na fakt, že navzdory vysoké řemeslné i umělecké kvalitě tohoto díla se mu nedostává adekvátní pozornosti a přispět k rozšíření povědomí jak o této skladbě, tak o jejím autorovi. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První prozkoumává skladatele a jeho život, zejména období od dětství do roku 1929, kdy byl koncert pro violoncello napsán. Druhá pojednává v několika kapitolách přímo o koncertu samotném. O jeho formální, rytmické a tematické struktuře, jazzových prvcích a zvláštních interpretačních technikách, kadencích a dostupných profesionálních nahrávkách.
70 let violoncella na AMU v Praze
Petrásek, Daniel ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Tato práce pojednává o studijním oboru - violoncello od samotného vzniku školy až po součastnost. Text je uspořádán do tří kapitol. První část popisuje historii a jednotlivé pedagogy a jejich studenty. Druhá kapitola je ucelený soupis diplomových prací studentů oboru violoncello. Třetí kapitola obsahuje seznam pedagogů a studentů v akademickém roce 2016/2017.
Dmitrij Šostakovič a jeho violoncelová tvorba
Fedorov, Zachar ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
V Bakalářské práci se zabývám ruským skladatelem Dmitrijem Šostakovičem. Práce obsahuje přiblížení života a doby ve které skladatel žil, a komponoval. Druhá část práce obsahuje interpretační analýzu Sonáty pro violoncello a klavír d moll a Koncert pro violoncello a orchestr č. 1.
Karl Davidov - zakladatel ruské violoncellové školy
Boiprav, Hanna ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení osobnosti Karla Julieviče Davydova, není však jeho uceleným portrétem. Snaží se zachytit nejdůležitější body jeho kariéry jak na poli sólového a komorního hraní, tak na poli pedagogickém. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. První kapitola se v pěti podkapitolách a třech menších podkapitolach soustředí na umělecký vývoj Karla Julieviče Davydova od jeho dětství přes studium violoncella, působení jako profesora v Rusku i v zahraničí a účinkování v komorních souborech. Druhá kapitola se věnuje pedagogickému odkazu a pedagogickým zásadam Karla Julieviče Davydova a zejména jeho ?Violoncellové Škole?.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.