Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Povolání učitele odborného výcviku kuchař - číšník - vývoj, současnost a perspektivy
Zimová Tímrová, Jiřina ; Marinková, Helena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato práce pojednává o povolání učitele odborného výcviku, dříve mistra či mistra odborného výcviku, v gastronomii, o vzniku a vývoji od dávné historie po současnost, a také s náhledem na perspektivy do budoucnosti. Je rozdělena na dvě části - teoretickou část a empirickou část Teoretická část se zabývá nalezením podkladů pro popis a rozbor problematiky v jednotlivých časových etapách vývoje povolání mistra/učitele odborného výcviku oboru kuchař a číšník. Proto je práce členěna do jednotlivých kapitol, ve kterých najdeme nástin historie pohostinství, vznikem označení mistr, důvody pro předávání zkušeností mezi mistrem a učněm a následný vznik cechů. Později s rozvojem průmyslu a pohostinství vznik učilišť s výukou pod vedením mistrů odborného výcviku. V druhé polovině 20.století se mistři kromě odborné výuky podíleli i na ideové výchově učňů, a to až do roku 1989, kdy došlo k transformaci školství, které přetrvává do dnešní doby. Nakonec si nastíníme perspektivu učitele odborného výcviku do budoucnosti. V empirické části zjistíme, jaký byl pohled na povolání učitele odborného výcviku, a to zodpovězením výzkumné otázky pomocí průzkumného šetření. Využitím metody modelu smíšeného výzkumu jsme provedli šetření s cílem zjistit jaký byl mistr/učitel odborného výcviku v každém zkoumaném historickém...
Profesní problémy začínajících učitelů
KŮRKOVÁ, Tereza
Diplomová práce je zaměřena na problematiku obtíží, se kterými se musí vyrovnávat začínající učitelé. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou vývoje profesní dráhy učitele s důrazem na stádium učitele začátečníka. Poskytuje náhled na specifické problémy začínajících učitelů. Praktická část byla realizována prostřednictvím metody hloubkového rozhovoru s vybranými začínajícími učiteli ZŠ. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým problémům začínající učitelé v souvislosti s profesí čelí. Dotazovaní respondenti označili za hlavní problémy výuku neaprobovaných předmětů, časovou náročnost a nedostatečnou pedagogickou přípravu v oblasti metodicko-didaktické a diagnostické.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.