National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Stress-strain analysis of the railway bridge in Zahrádky near Česká Lípa
Abdul moghni, Abdul rahman ; Vosynek, Petr (referee) ; Fuis, Vladimír (advisor)
Cílem této bakalářské práce je využití deformačně napěťové analýzy na Železniční most v Zahrádkách u České Lípy. Konstrukce mostu byla zjednodušena a vymodelována jako nosníková konstrukce. První část bakalářské práce byla věnována získávání vstupních dat a základních informacích z technické dokumentace mostu. V nosníkovém modelu bylo využito několik zjednodušení. První model považujeme za staticky neurčitý, zatímco druhý jako staticky určitou konstrukci. Každý model tedy obsahuje zátěž z důvodu vlastní váhy a zatížení způsobeno projíždějícím vlakem. Z důvodu objemnosti rovnic, využíváme k výpočtu software Maple. Zkontrolovali jsme i mezní stav vzpěru pro oba modely, avšak jsme uvažovali pouze zatížení vlastní váhou a zatížení způsobeno vlakem. Po získání analytických dat bylo důležité tyto výsledky ověřit. Toto bylo docíleno využitím metody konečných prvku za pomocí programu Ansys. Veškeré výpočty byly provedeny pro 2D modely. Jediná výjimka je numerická sekce, kde byl přidán 3D model za účelem porovnání s 2D modelem.
Stress-strain analysis of the railway bridge in Zahrádky near Česká Lípa
Abdul moghni, Abdul rahman ; Vosynek, Petr (referee) ; Fuis, Vladimír (advisor)
Cílem této bakalářské práce je využití deformačně napěťové analýzy na Železniční most v Zahrádkách u České Lípy. Konstrukce mostu byla zjednodušena a vymodelována jako nosníková konstrukce. První část bakalářské práce byla věnována získávání vstupních dat a základních informacích z technické dokumentace mostu. V nosníkovém modelu bylo využito několik zjednodušení. První model považujeme za staticky neurčitý, zatímco druhý jako staticky určitou konstrukci. Každý model tedy obsahuje zátěž z důvodu vlastní váhy a zatížení způsobeno projíždějícím vlakem. Z důvodu objemnosti rovnic, využíváme k výpočtu software Maple. Zkontrolovali jsme i mezní stav vzpěru pro oba modely, avšak jsme uvažovali pouze zatížení vlastní váhou a zatížení způsobeno vlakem. Po získání analytických dat bylo důležité tyto výsledky ověřit. Toto bylo docíleno využitím metody konečných prvku za pomocí programu Ansys. Veškeré výpočty byly provedeny pro 2D modely. Jediná výjimka je numerická sekce, kde byl přidán 3D model za účelem porovnání s 2D modelem.
The audience of radio formats all-news/talk defined by sociological research of audience in the u.s. and great britain
Hynčicová, Kateřina ; Moravec, Václav (advisor) ; Maršík, Josef (referee)
This bachelor thesis deals with analysis of the audience of All-News and News/Talk formats in the U.S. and Great Britain. In the analysis, there have been used sociological surveys made by the leading agencies in these countries such as Arbitron in the United States and RAJAR in Great Britain. The thesis aims to identify and describe what kind of people listen to spoken- word formats in the Anglo-American countries and whether the listeners in chosen countries are different. In the thesis there are also described various methods which agencies use for the audience research, both generally and specifically for the chosen agencies Arbitron and RAJAR. An integral part of the thesis is also capturing of the various radio formats and their specifics. The final part focuses on the genres of radio journalism in the morning radio programmes of the chosen spoken-word radio stations. Breakfast on BBC Radio 5 Live was chosen for Great Britain and Morning Edition of NPR station was chosen for the United States. The aim of this part is to bring an overview of the different genres of radio journalism based on the listening analysis of chosen programmes.
Methods and techniques of active teaching in Czech language on the middle school
KAŠPAROVÁ, Eva
The aim of this diploma thesis is to find out the influence of methods and techniques of active teaching on the level of essay-writing in the basic school. The theoretical part describes chosen methods and techniques of active teaching within the context of the educational process. An experiment was carried out in the practical part and it verified the influence of these methods on the development of essay-writing potential of the pupils. The popularity of the chosen methods and techniques of active teaching was being researched by a questionnaire survey. The methods of active teaching were discovered to facilitate the success rate of the essay-writing and a statistically significant increase in the number of sentences and syntactic pairs was found in the experimental group.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.