Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Akademický vývoj studentů se specifickou poruchou učení na ZSF
SOUKUPOVÁ, Lucie
Tématem této práce je akademický vývoj studentů se specifickou poruchou učení (SPU) na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, konkrétně na Zdravotně sociální fakultě. V práci jde především o analýzu jednotlivých studijních programů a oborů v kontextu specifikace studijní zátěže, jejíž výsledek bude využit v rámci výzkumu GA JU projektu realizovaném katedrou pedagogiky a psychologie PF JU. V úvodu teoretické části je popsán současný stav poznatků o problematice specifických poruch učení. Nejprve jsou definovány základní pojmy a rozdělení poruch učení dle postižené oblasti. Poté je uvedena etiologie vzniku specifických poruch učení, po níž následuje kapitola zaměřená na projevy poruch učení, diagnostiku a reedukaci. Další kapitola je zaměřena na dospělého jedince, jeho vývoj z hlediska biologického a psychologického. V této kapitole je také uvedena diagnostika a reedukace v období dospělosti. V teoretické části je dále pozornost věnována vzdělávání jedinců se specifickými poruchami učení na střední a vysoké škole. Závěr teoretické části je věnován vysokým školám obecně, dále pak Jihočeské univerzitě a samotné Zdravotně sociální fakultě. Cílem praktické části je analýza všech studijních oborů, které je možno v současné době na Zdravotně sociální fakultě studovat v prezenční formě. Předmětem analýzy budou jednotlivé předměty vyučované v daném studijním oboru. Sledována budou předem definovaná kritéria tak, aby bylo možno stanovit studijní zátěž pro studenta.
Srovnávací studie pojetí informatiky na univerzitách
Doseděl, Martin ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pol, Libor (oponent)
Předmětem zájmu předkládané bakalářské práce je analýza a srovnání pojetí informatiky na univerzitách. Její součástí je stručný popis vývoje výuky a dále krátké představení informačních technologií. Stěžejní částí je samotné hodnocení a srovnání výuky informatiky. Na základě metodiky hodnocení studijních programů navržené Centrem pro studium vysokého školství byla zformulována metodologie vhodná k analýze vybraných univerzit a jejich studijních programů. Skládá se z deseti kritérií, na jejichž základě bylo provedeno zhodnocení každého ze čtyř vybraných programů. Součástí analýzy je vyhodnocení, komentář k výsledkům a zhodnocení silných a slabých míst.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.