Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Key Differences Between Japanese and Western Video Games
Agazhanova, Anara ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Krhutová, Milena (vedoucí práce)
This thesis is aimed to find the differences as well as similarities of video game design elements to emphasize how different cultures prioritize various aspects of a role-playing game. The differences between Western and Japanese role-playing games illustrate how cultural aspects impact the game development process. The theoretical section of this thesis focuses on the basic principles of Japanese art forms and aesthetics which are the factors behind the current styles in contemporary Japanese game art. The distinct character of Japanese games in comparison to Western-style video games is described as well as the reasons leading to these differences. Three RPG games are compared and analyzed regarding user interface, graphic design and character attributes.
Key Differences Between Japanese and Western Video Games
Agazhanova, Anara ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Krhutová, Milena (vedoucí práce)
This thesis is aimed to find the differences as well as similarities of video game design elements to emphasize how different cultures prioritize various aspects of a role-playing game. The differences between Western and Japanese role-playing games illustrate how cultural aspects impact the game development process. The theoretical section of this thesis focuses on the basic principles of Japanese art forms and aesthetics which are the factors behind the current styles in contemporary Japanese game art. The distinct character of Japanese games in comparison to Western-style video games is described as well as the reasons leading to these differences. Three RPG games are compared and analyzed regarding user interface, graphic design and character attributes.
Komparace sitcomů "Přátelé" a "Jak jsem poznal Vaši matku"
Bartalová, Jana ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je porovnání dvou divácky oblíbených amerických sitcomů Přátelé a Jak jsem poznal Vaši matku. V této práci jsem nejdříve zmínila historii televizního sitcomu u nás i ve světě, uvedla ústřední zápletky obou zkoumaných sitcomů a na sitcomu Přátelé reflektovala události spojené s 11. září 2001. Hlavním obsahem této práce je však komparativní analýza zkoumaných sitcomů, a to z hlediska postav, prostředí i vztahů. V závěru jsem uvedla epizodní role známých osobností a shrnula myšlenku této práce.
Rasismus a jeho narativní reprezentace v umění
VLÁSKOVÁ, Zita
Diplomová práce se zabývá tématem rasismu a jeho zobrazením v uměleckém vyprávění. Skládá se z hlavních tří částí. První část práce rasismus definuje a vysvětluje základní témata a pojmy, které s rasismem souvisejí. Dále stručně poukazuje na historický vývoj rasismu. V druhé části se zabývá naratologií jako teorií vyprávění. Vysvětluje, co to je příběh a ukazuje hlavní části, ze kterých se každý příběh skládá - událost, postava, prostředí. Ve třetí a poslední části se soustředí na analýzu vybraných filmových a literárních příběhů, v nichž se rasismus stává významným tématem. Zaměřuje se na způsob jeho zobrazení v narativní struktuře díla a jeho vliv na fikční postavy či lidskou společnost. Popisuje jeho dějovou linku nebo postavy, kterých se rasismus týká.
Role pisatele ve vybraných autotematických románech
Šulcová, Eva ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
Role pisatele ve vybraných autotematických románech Bc. Eva Šulcová Abstrakt Diplomová práce se zabývá žánrem autotematického románu. Jejím cílem je poznat různé vnitřní motivace užití autotematické techniky a popsat roli pisatele. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky o tomto žánru a formulovány charakteristické znaky autotematického románu (zdůrazněná zprostředkovanost vyprávění, reflexe kreativního aktu, osobnost pisatele, problematizovaný vztah reality a fikce), které byly dokázány na příkladu románu Penězokazi Andrého Gida. Druhou částí je interpretace tří autotematických románů směřující k analýze subjektu pisatele a popisu funkce autotematičnosti vzhledem k smyslu díla. Pro Gida je autotematičnost prostředkem k zobrazení rozporu skutečnosti a klamu, čímž odhaluje a odsuzuje společenskou přetvářku. Ke znázornění polarity i prolínání fikce a skutečnosti užil autotematického žánru také Řezáč ve svém Rozhraní, aby se na tomto pozadí mohl odehrát příběh o hledání vlastní identity a pravdy prostřednictvím umění. Čapkovi dovoluje autotematičnost víceperspektivní zpracování syžetu, které má být metaforou rozdílných noetických principů. A pro Kantůrkovou je autotematický román žánrem poskytujícím tvůrčí svobodu a možnost tematizovat tvorbu, která je pro ni aktem záchrany. Pisatel, který zpravidla...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.