National Repository of Grey Literature 18 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Shadow Volumes in OpenGL
Salvet, Jan ; Pečiva, Jan (referee) ; Havel, Jiří (advisor)
This thesis is focused on one particular method of shadowing in computer graphics. It not only describes basic theory, but also deals with actual implementation using modern OpenGL. It includes performance tests of several versions of this method using a testing application. The results show clear advantage of computing shadows on graphics card.
Graphics Scene Visualization Using Shadow Maps
Plachý, Tomáš ; Polok, Lukáš (referee) ; Pečiva, Jan (advisor)
The thesis is focused on studying shadow generating techniques in graphics applications with main focus on shadow map techniques. The thesis includes implementation of improvement for shadow map technique in demonstration application and comparing shadowing techniques together.
Shadowing and Lighting Acceleration
Milet, Tomáš ; Kohout, Josef (referee) ; Kolivand, Hoshang (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Cílem této práce je prezentovat metody pro akceleraci výpočtů stínů a osvětlení.  Práce se zabývá akcelerací na vzorek přesných stínů pomocí stínových těles na různých platformách. Obsahem práce je také zvýšení přesnosti stínových map a zvýšení přesnosti osvětlování scény s mnoha světly.
Shadow Techniques on Contemporary Hardware and Their Comparison
Tóth, Michal ; Polok, Lukáš (referee) ; Pečiva, Jan (advisor)
This master's project focuses on basic techniques of creating shadows in 3D computer graphics. Two basic techniques are compared. Those are shadow maps and shadow volumes. Another technique combining previouse two is proposed.
Improvements of Shadow Rendering
Kobrtek, Jozef ; Kozlíková, Barbora (referee) ; Váša, Libor (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Táto práca sa zaoberá inkrementálnym zlepšením techniky tieňových telies. V práci sa popisuje vylepšenie vykresľovania z pohľadu robustnosti kde bol navrhnutý nový spôsob deterministického výpočtu siluety na rôznych platformách. Táto technika bola v ďalšom kroku zjednodušená a celý algoritmus tieňových telies implementovaný prostredníctvom hardvérovej teselácie. Ďalej bola navrhnutá metóda akcelerovanej extrakcie siluety z modelu pomocou oktálového stromu. Navrhnuté metódy boli v závere porovnané s aktuálnymi modernými algoritmami s tvrdými všesmerovými tieňmi.
Rendering of Shadows in Graphics Scenes Using Shadow Volumes
Starka, Tomáš ; Herout, Adam (referee) ; Pečiva, Jan (advisor)
This work concerns itself with choosen methods of shadows in computer graphics. In short it discuses both shadow maps and shadow volumes, with their advantages and disadvantages. Then it employs itself on shadow volumes and their implementation utilizing Open Scene Graph toolkit. It deals with z-pass and z-fail methods and some possible optimizations. Moreover, it contains measuring of FPS and comparison of fill consumption of the scene and shadow volumes on various scenes.
Rendering of Shadows in a Scene with DirectX
Kobrtek, Jozef ; Havel, Jiří (referee) ; Navrátil, Jan (advisor)
This work discusses shadowing methods, analyses them and describes implementation in DirectX 11 API. Theoretical part describes historical evolution of shadow usage in 3D applications and also analyzes shadowing algorithms. This work compares 2 variants of shadow mapping algorithm for omnidirectional lights, based on cube mapping and paraboloid projection, on demo application using quality, performance and implementation aspects.
Comparison of Shadow Methods
Kiss, Marcel ; Milet, Tomáš (referee) ; Tóth, Michal (advisor)
This thesis talks about comparison of shadow casting techniques within a scene. In the theoretical part, it describes and compares possible solutions of shadow casting and more detailed about Shadow Mapping and Shadow Volumes, which are among the most commonly used real-time shadowing techniques. The main part is about design and implementation of these two shadow methods using the OpenGL library. In the measurement part it compares methods based on measured values. The outcome of my measurements can be found in the final part of my thesis.
Improvements of Shadow Rendering
Kobrtek, Jozef ; Kozlíková, Barbora (referee) ; Váša, Libor (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Táto práca sa zaoberá inkrementálnym zlepšením techniky tieňových telies. V práci sa popisuje vylepšenie vykresľovania z pohľadu robustnosti kde bol navrhnutý nový spôsob deterministického výpočtu siluety na rôznych platformách. Táto technika bola v ďalšom kroku zjednodušená a celý algoritmus tieňových telies implementovaný prostredníctvom hardvérovej teselácie. Ďalej bola navrhnutá metóda akcelerovanej extrakcie siluety z modelu pomocou oktálového stromu. Navrhnuté metódy boli v závere porovnané s aktuálnymi modernými algoritmami s tvrdými všesmerovými tieňmi.
Shadowing and Lighting Acceleration
Milet, Tomáš ; Kohout, Josef (referee) ; Kolivand, Hoshang (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Cílem této práce je prezentovat metody pro akceleraci výpočtů stínů a osvětlení.  Práce se zabývá akcelerací na vzorek přesných stínů pomocí stínových těles na různých platformách. Obsahem práce je také zvýšení přesnosti stínových map a zvýšení přesnosti osvětlování scény s mnoha světly.

National Repository of Grey Literature : 18 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.