Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické aspekty tetování
Kdolská, Helena ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Tato kvalitativní výzkumná práce se zabývá tématem psychologických aspektů tetování. Sleduje zejména oblast vztahu jedince a jeho tetování. Soustředí se proto na motivy, které člověka k pořízení tetování vedou a zkoumá i to, jaký význam mu respondenti připisují. V závěru se práce zaměřuje na specifikace vztahu tatéra a jeho klienta. Výzkum byl prováděn formou etnografické studie, hlavní použitou metodou byl nestrukturovaný rozhovor. Ta je pro tento druh výzkumu vhodná proto, že klade nárok na získání důvěry mezi výzkumníkem a participantem. Cílem práce bylo odhalit, jaké psychologické faktory se u tetování objevují. Výzkum ukázal, že motivaci lze rozdělit na vnitřní a vnější. Vnitřní motivace ukazuje na přínos tetování pro jeho majitele. Vnější motivace ukazuje na to, jak skrze tetování může jedinec dávat zprávu vnějšímu okolí. Co se týče vztahu, ukázalo se, že část respondentů vnímá tetování jako součást jejich vlastní identity, zatímco pro jiné respondenty bylo tetování pouhým záznamem na těle. V otázce významu tetování se ukázalo, že není postaven jen na hluboké myšlence. Může být postaven na vztahu, který k němu dotyčný má či si k němu vytváří. Ve vztahu tatéra a klienta se jako významná témata ukázala důvěra, vzájemné sympatie a otázka hranic, která slouží k udržení vztahu na profesionální...
Plastické vyjádření tělesnosti studentů s kombinovaným postižením
Brunová, Tiziana ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem odlišnosti lidské tělesnosti coby jedinečnosti naší existence. Je rozdělena na čtyři části, teoretickou, didaktickou, výzkumnou a praktickou. Teoretická část definuje pojem tělesnosti a s ní spojené sebepojetí, sebepřijetí a sebeprezentaci, a to s důrazem na podporu rozvoje osob s kombinovaným postižením. Dále se teoretická část zabývá využitím lidského těla v umění zejména moderní doby - v umění akce, vycházejícím z rituálu, a v body artu. Didaktická část předkládá návrh přizpůsobit výukový program učňovského oboru Keramická výroba žákům s kombinovaným postižením, a to zadáváním vhodných výtvarných úkolů za použití materiálu keramické hlíny. Výsledkem je tematická řada - metodické listy pro čtyři výukové bloky zaměřené na využití tělesného gesta, emocí a sebepojetí u žáků s kombinovaným postižením. Cílem je zapojení žáků se všemi typy postižení a jejich vědomé užívání tělesnosti v práci s keramickou hlínou. Výzkumná část využívá metodu kvalitativního výzkumu, konkrétně dotazníkové šetření a zúčastněné pozorování. Výzkum potvrdil, že tematická řada je vhodná pro žáky se všemi typy postižení, a především ukazuje, že přizpůsobení úkolů možnostem žáků zvyšuje jejich motivaci, pozornost a aktivitu. V praktické části je představena performativní akce autorky Rituál...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.