Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsob výuky kombinatoriky na střední škole a jeho vliv na řešitelské strategie žáků
Strnadová, Pavlína ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby výuky kombinatoriky na střední škole. Konkrétně jsem analyzovala vybrané učebnice středních škol z hlediska zavedení pojmů a operací kombinatoriky a z hlediska typů použitých úloh. Dále jsem na základě rozhovorů s šesti učiteli matematiky střední školy a náslechů na jejich hodinách popsala jejich způsob výuky kombinatoriky. Pomocí testu pro žáky dotazovaných učitelů jsem zjišťovala, zda a jak jsou řešitelské strategie a chyby žáků pravděpodobně ovlivněny přístupem jejich učitelů k výuce kombinatoriky. Nakonec jsem porovnala své výsledky s existujícími výsledky didakticko- matematických výzkumů, které se týkají kombinatorického uvažování žáků. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž první tři jsou teoretické (RVP a ŠVP pro vybrané školy a jejich studijní obory, analýza učebnic kombinatoriky pro střední školy z hlediska způsobů zavádění kombinatorických pojmů a operací, vybrané výzkumy týkající se řešitelských strategií žáků a jejich chyb u kombinatorických úloh, způsobů kontroly správnosti u těchto úloh a vlivu způsobu výuky kombinatoriky na výkony žáků). Vlastní výzkum, který je popsán ve čtvrté kapitole, se skládá z rozhovorů s učiteli, náslechů na hodinách kombinatoriky, rozboru a vyhodnocení diagnostického testu jejich žáků. Ukázalo se, že žáci dělají několik druhů...
Formální a neformální poznatky o logaritmech u žáků SŠ
Mixa, Lukáš ; Pilous, Derek (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na použití zjednodušených funkcionálních rovnic při procvičování logaritmů. Cílem práce je na základě experimentu určit, do jaké míry jsou poznatky žáků střední školy o pojmu logaritmus formální či neformální. První část práce se věnuje vzniku a vývoji pojmu logaritmu a logaritmických tabulek. Získané poznatky jsou porovnány s dnešní výukou logaritmu na základě analýzy středoškolských učebnic. V další části je popsán experiment, který byl v rámci práce realizován. V poslední části je zhodnocení cílů práce a jejich využitelnosti při výuce logaritmů. Klíčová slova: logaritmus, logaritmické tabulky, analýza učebnic, funkcionální rovnice.
Způsob výuky kombinatoriky na střední škole a jeho vliv na řešitelské strategie žáků
Strnadová, Pavlína ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby výuky kombinatoriky na střední škole. Konkrétně jsem analyzovala vybrané učebnice středních škol z hlediska zavedení pojmů a operací kombinatoriky a z hlediska typů použitých úloh. Dále jsem na základě rozhovorů s šesti učiteli matematiky střední školy a náslechů na jejich hodinách popsala jejich způsob výuky kombinatoriky. Pomocí testu pro žáky dotazovaných učitelů jsem zjišťovala, zda a jak jsou řešitelské strategie a chyby žáků pravděpodobně ovlivněny přístupem jejich učitelů k výuce kombinatoriky. Nakonec jsem porovnala své výsledky s existujícími výsledky didakticko- matematických výzkumů, které se týkají kombinatorického uvažování žáků. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž první tři jsou teoretické (RVP a ŠVP pro vybrané školy a jejich studijní obory, analýza učebnic kombinatoriky pro střední školy z hlediska způsobů zavádění kombinatorických pojmů a operací, vybrané výzkumy týkající se řešitelských strategií žáků a jejich chyb u kombinatorických úloh, způsobů kontroly správnosti u těchto úloh a vlivu způsobu výuky kombinatoriky na výkony žáků). Vlastní výzkum, který je popsán ve čtvrté kapitole, se skládá z rozhovorů s učiteli, náslechů na hodinách kombinatoriky, rozboru a vyhodnocení diagnostického testu jejich žáků. Ukázalo se, že žáci dělají několik druhů...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.