Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Protidrogová prevence v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež z hlediska sociální práce
STRNADOVÁ, Pavlína
Předkládaná bakalářská práce se zabývá protidrogovou prevencí v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Hlavním cílem bylo zjistit, jakým způsobem se protidrogová prevence realizuje a k zjištění byly vytvořeny tři výzkumné otázky. Bakalářská práce se rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá protidrogovou prevencí a politikou, historickým kontextem protidrogové politiky, nízkoprahovými zařízeními a prevencí v nich. Pro praktickou část byl zvolen kvalitativní výzkum, metoda dotazování a analýzy dat. Polostrukturovaný rozhovor byl zvolen jako technika. Výzkumný soubor tvoří 5 informantů, kteří jsou sociálními pracovníky v nízkoprahových zařízeních. Informanti byli osloveni skrze e-mailovou komunikaci. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny metodou otevřeného kódování. Touto metodou bylo vytvořeno celkem 10 kategorií s kódy a každá kategorie obsahuje minimálně dva a více kódů. Z výzkumu bylo zjištěno, že konkrétně protidrogová prevence má mnoho podob, ale na celistvém obrazu se zařízení shodnou. Preventivní programy spadají pod výchovnou, vzdělávací a aktivizační činnost nízkoprahových zařízení. Tato činnost je ukotvena v zákoně o sociálních službách 108/2006 Sb. Nízkoprahová zařízení jsou ukotvena v tomto zákoně pod paragrafem § 62. Dále bylo zjištěno, že právě drogy, návykové látky a závislosti obecně jsou nejčastějšími a nejoblíbenějšími tématy mezi klienty, se kterými se pracovníci setkávají při realizaci preventivních aktivit. Tato bakalářská práce nabízí pohled do protidrogové prevence v nízkoprahových zařízeních. Výsledky mohou být využity těmito zařízeními nebo sociálními pracovníky, kteří realizují aktivity v rámci protidrogové prevence, za účelem jejich zlepšení či větší transparentnosti.
Způsob výuky kombinatoriky na střední škole a jeho vliv na řešitelské strategie žáků
Strnadová, Pavlína ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby výuky kombinatoriky na střední škole. Konkrétně jsem analyzovala vybrané učebnice středních škol z hlediska zavedení pojmů a operací kombinatoriky a z hlediska typů použitých úloh. Dále jsem na základě rozhovorů s šesti učiteli matematiky střední školy a náslechů na jejich hodinách popsala jejich způsob výuky kombinatoriky. Pomocí testu pro žáky dotazovaných učitelů jsem zjišťovala, zda a jak jsou řešitelské strategie a chyby žáků pravděpodobně ovlivněny přístupem jejich učitelů k výuce kombinatoriky. Nakonec jsem porovnala své výsledky s existujícími výsledky didakticko- matematických výzkumů, které se týkají kombinatorického uvažování žáků. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž první tři jsou teoretické (RVP a ŠVP pro vybrané školy a jejich studijní obory, analýza učebnic kombinatoriky pro střední školy z hlediska způsobů zavádění kombinatorických pojmů a operací, vybrané výzkumy týkající se řešitelských strategií žáků a jejich chyb u kombinatorických úloh, způsobů kontroly správnosti u těchto úloh a vlivu způsobu výuky kombinatoriky na výkony žáků). Vlastní výzkum, který je popsán ve čtvrté kapitole, se skládá z rozhovorů s učiteli, náslechů na hodinách kombinatoriky, rozboru a vyhodnocení diagnostického testu jejich žáků. Ukázalo se, že žáci dělají několik druhů...
Diofantické rovnice
Strnadová, Pavlína ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
NÁZEV: Diofantické rovnice ABSTRAKT: Práce je věnována diofantickým rovnicím. Jsou v ní souhrnně zpracovány lineární a kvadratické diofantické rovnice o dvou a třech neznámých a některé typy jejich soustav. V úvodní části práce jsou uvedeny bibliografické údaje o Diofantovi, podle kterého jsou rovnice pojmenovány. V další části jsou shrnuty informace o rovnicích a jejich soustavách. Hlavní část práce obsahuje přehled základních typů diofantických rovnic a jejich soustav. Jsou uvedeny způsoby jejich řešení. Tam, kde je uvedeno víc řešitelských postupů, jsou porovnány z hlediska požadovaných matematických znalostí a jejich výhod a nevýhod. KLÍČOVÁ SLOVA: Diofantické rovnice, rovnice, soustavy rovnic, Diofantos z Alexandrie
Zavádění supervize do zdravotnického zařízení z pohledu supervizantů. Případová studie.
Strnadová, Pavlína ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Brnula, Peter (oponent)
Supervize jako obor podporující kvalitu práce v oblasti pomáhajících profesí je v poslední době zaváděna i ve zdravotnických zařízeních. Její zavádění se v kontextu zdravotnictví setkává se specifickými překážkami jak na úrovni vedení organizací, tak mezi pracovníky pečujícími o klienty či pacienty. Tato práce se zaměřuje na pohled zdravotních sester v pobytovém zařízení pečujícím primárně o děti do tří let věku. Jedná se o případovou studii, která nejprve mapuje situaci před zahájením procesu supervize, především některé stránky organizační kultury a riziko syndromu vyhoření, které mohou ukázat jak na možné překážky, tak na příznivé okolnosti při zavádění supervize. Následuje popis průběhu supervizních setkání po dobu jednoho roku a práci uzavírá další dílčí výzkum situace v organizaci po tomto roce zaměřený především na změny a na vnímání supervize jejími účastníky. Přestože se potvrdily některé očekávané překážky, jako směnný provoz a hierarchický způsob řízení, ukázala supervize zdravotním sestrám svoji užitečnost. Přinesla jim možnost diskuze, reflexe práce, předávání informací a zlepšení komunikace jak mezi kolegyněmi, tak mezi zaměstnanci a vedením organizace.
Způsob výuky kombinatoriky na střední škole a jeho vliv na řešitelské strategie žáků
Strnadová, Pavlína ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby výuky kombinatoriky na střední škole. Konkrétně jsem analyzovala vybrané učebnice středních škol z hlediska zavedení pojmů a operací kombinatoriky a z hlediska typů použitých úloh. Dále jsem na základě rozhovorů s šesti učiteli matematiky střední školy a náslechů na jejich hodinách popsala jejich způsob výuky kombinatoriky. Pomocí testu pro žáky dotazovaných učitelů jsem zjišťovala, zda a jak jsou řešitelské strategie a chyby žáků pravděpodobně ovlivněny přístupem jejich učitelů k výuce kombinatoriky. Nakonec jsem porovnala své výsledky s existujícími výsledky didakticko- matematických výzkumů, které se týkají kombinatorického uvažování žáků. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž první tři jsou teoretické (RVP a ŠVP pro vybrané školy a jejich studijní obory, analýza učebnic kombinatoriky pro střední školy z hlediska způsobů zavádění kombinatorických pojmů a operací, vybrané výzkumy týkající se řešitelských strategií žáků a jejich chyb u kombinatorických úloh, způsobů kontroly správnosti u těchto úloh a vlivu způsobu výuky kombinatoriky na výkony žáků). Vlastní výzkum, který je popsán ve čtvrté kapitole, se skládá z rozhovorů s učiteli, náslechů na hodinách kombinatoriky, rozboru a vyhodnocení diagnostického testu jejich žáků. Ukázalo se, že žáci dělají několik druhů...
Diofantické rovnice
Strnadová, Pavlína ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
NÁZEV: Diofantické rovnice ABSTRAKT: Práce je věnována diofantickým rovnicím. Jsou v ní souhrnně zpracovány lineární a kvadratické diofantické rovnice o dvou a třech neznámých a některé typy jejich soustav. V úvodní části práce jsou uvedeny bibliografické údaje o Diofantovi, podle kterého jsou rovnice pojmenovány. V další části jsou shrnuty informace o rovnicích a jejich soustavách. Hlavní část práce obsahuje přehled základních typů diofantických rovnic a jejich soustav. Jsou uvedeny způsoby jejich řešení. Tam, kde je uvedeno víc řešitelských postupů, jsou porovnány z hlediska požadovaných matematických znalostí a jejich výhod a nevýhod. KLÍČOVÁ SLOVA: Diofantické rovnice, rovnice, soustavy rovnic, Diofantos z Alexandrie

Viz též: podobná jména autorů
6 STRNADOVÁ, Pavlína
14 STRNADOVÁ, Petra
6 Strnadová, Pavla
14 Strnadová, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.