|
Zdravý životní styl jedince - cesta ke zdraví populace
KUČEROVÁ, Eva
Bakalářská práce shrnuje základní informace o zdravém životním stylu a věnuje se jeho problematice. Zabývá se kategoriemi, které se týkají zdravého životního stylu a prezentuje současné vědecké poznatky a doporučení v této oblasti. Teoretická část je zaměřena na oblasti životního stylu. Zabývá se faktory ovlivňujícími zdraví člověka a jejich rozdělením z hlediska jejich důležitosti . Zejména se zaměřuje na čtyři hlavní prvky, jimiž jsou: výživa, kouření, stres, konzumace alkoholu a užívání drog. Tyto faktory jsem zvolila, protože jsou nejvíce spojeny s lidským rozhodnutím a tím pádem jsou tedy více závislé na lidské vůli. Nejprve se zabývám stravou, zejména jejím optimálním složením a vlivem na zdraví. Dále se zaměřuji na stres a na jeho psychické a fyzické dopady na člověka. V závěru teoretické části se zabývám tím, jaký má vliv kouření, konzumace alkoholu a užívání drog na lidský organismus. V praktické části jsou pak prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše zmíněnou problematiku. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníku, se věnuje stravě, kouření, pohybu a celkové péči o zdraví lidí, pracujících v Jihočeském kraji. Výzkumem jsem zjistila, že ženy se více zajímají o svůj životní styl než muži, avšak investují do něj spíše čas, zatímco muži převážně peníze. Výzkum dále dokládá, že u lidí se základním vzděláním je vyšší procento kuřáků než u lidí s vyšším vzděláním. V oblasti stravy jsem se zaměřila na rozdíl mezi stravovacími návyky mužů a žen. Zjistila jsem, že ženy se obecně stravují zdravěji než muži a to zejména proto, že se o kvalitu stravy více zajímají, na rozdíl od mužů kteří se o kvalitu stravy příliš nestarají. Má práce tedy ukazuje, jak lidé pracující v Jihočeském kraji dbají o své zdraví, a jak řeší nebo neřeší svůj životní styl.
|
|
Výzkum přírodovědných znalostí u žáků 9. tříd ZŠ a kvarty osmiletých gymnázií
KAFKOVÁ, Lucie
ANOTACE Doubravová L.: Výzkum přírodovědných znalostí u žáků 9. tříd základních škol a kvarty osmiletých gymnázií Diplomová práce, 2011 Diplomová práce prezentuje úroveň latentních znalostí učiva přírodopisu u žáků, kteří splnili povinnou školní docházku. Součástí práce bylo vytvoření didaktického testu a jeho zadání žákům, kteří končí devátou třídu základní školy a kvartu osmiletého gymnázia. V rámci výzkumu bylo provedeno srovnání mezi těmito skupinami respondentů. Vyhodnocení zjištěných výsledků bylo provedeno slovní a pro přehlednost také grafickou formou (tabulky, grafy). Vedoucí diplomové práce: PaedDr. Radka Závodská, Ph.D. Katedra biologie PF JU, České Budějovice
|
|
Drobná architektura v táborské krajině a její nové poslání
JÍRŮ, Petra
V diplomové práci jsme uchopili méně výrazné prvky krajiny, jež se nachází ve vybraných oblastech Táborské krajiny. Naší snahou bylo najít další možnosti využití destinace, i přesto že se zvolená oblast na počátku našeho snažení jevila jako turisticky nezajímavá. Nejdůležitějším úkolem práce bylo analyzovat historické, kulturní a přírodní zajímavosti. Po podrobnějších průzkumech jsme zjistili, že je v oblasti mnoho skrytých zajímavostí, které by si zasloužili obnovu a více pozornosti. Na základě zjištěných poznatků byly vytvořeny návrhy a doporučení, jež by vedly k rozvoji zvolené oblasti.
|
|
KOMUNIKACE JAKO SOUČÁST OŠETŘOVATELSKÉ PÉČE
FIALOVÁ, Hana
Moji bakalářskou práci jsem rozdělila na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se zaměřuji na definici komunikace obecně a také na komunikaci v rámci ošetřovatelské péče. V praktické části práce jsou prezentovány výsledky sociologického výzkumu získané s použitím metody dotazování pomocí techniky dotazníku, který byl určen zdravotním sestrám v domovech pro seniory v Českých Budějovicích a ve Žďáře nad Sázavou. Dále jsou zde uvedeny výsledky rozhovorů s klienty těchto zařízení.
|
| |
|
Analýza chování spotřebitele v segmentu privátních značek
KŘÍŽOVÁ, Edita
Cílem diplomové práce na téma "Analýza chování spotřebitele v segmentu privátních značek" bylo na jedné straně seznámení s nabídkou privátních značek u vybraných obchodních řetězců na českém trhu, na druhé straně provedení analýzy chování českého spotřebitele při nabídce a poptávce po těchto značkách. Následně se kladlo za cíl i navrhnout určitá opatření či změny v této oblasti. První část práce je věnována teoretickému vymezení pojmů značky, privátní značky, výzkumu trhu a chování spotřebitele. V další části práce je charakterizován vývoj obchodu a vztahu obchodníků a výrobců k privátní značce. Rovněž je zde představeno TOP 10 obchodních řetězců v České republice a analyzovány vlastní značky. V praktické části práce jsou rozebrána data získané z dotazníkového šetření.
|
|
Výzkum vybraných přírodovědných znalostí u žáků 1. stupně.
POLÁKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce formou didaktického testu zjišťuje znalosti žáků v oblasti přírodovědné části prvouky a přírodovědy v průřezu kurikula všech pěti let 1. stupně ZŠ. Zmiňuje se také o žácích se specifickými poruchami učení a jinými vývojovými poruchami. Závěry výzkumu by dalším učitelům a jiným zájemcům o tento obor mohly posloužit jako orientační bod na mapě dětských vědomostí.
|
|
Hospodaření vybrané fakulty veřejné vysoké školy
HRUŠKOVÁ, Jana
Cílem práce je analyzovat hospodaření Biologické fakulty Jihočeské univerzity za rok 2006 a provést predikci hospodaření a návrh opatření ve finančním řízení fakulty pro rok 2007 v souvislosti s transformací fakulty na fakultu Přírodovědeckou. Vzhledem k posunutí termínu odevzdání práce a existenci finálních dat za rok 2007 je tento cíl rozšířen o porovnání provedené predikce se skutečným stavem, který v roce 2007 nastal.
|
| |
|
Diagnostika vybraných didaktických pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
KUBÍČKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou prekonceptů k didaktickým pojmům u studentů učitelství a učitelů v praxi na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá odborným vymezením výzkumné metody sémantického diferenciálu a vymezením pojmů zahrnutých ve výzkumu. V praktické části byly zjištěny a zpracovány údaje o vnímání zvolených didaktických pojmů pomocí metody sémantického diferenciálu.
|