Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Predikce budoucího vývoje podniku pomocí souhrnných ukazatelů finančního zdraví
RANDUS, Petr
Cílem této diplomové práce je ověření klasifikačních metod současných modelů. Předpokladem výzkumné části příspěvku je definice finanční situace v podniku, která je vytvořena na základě odborné literatury a předpokladů spojených s negativní finanční situací podniku. Dle této definice musí podnik bez finančních potíží dosahovat kladné sumy zisků za období pěti let vztažené k hodnotě aktiv na konci sledovaného období a během sledovaného období nesmí podnik dosáhnout záporného nebo nulového bilančního cash-flow. Následně byly zkoumány současné klasifikační modely, které určují finanční situaci v podniku. Těmito modely jsou Altmanova formule bankrotu Z-skóre, index důvěryhodnosti IN05 a Tafflerův model. Aplikace modelů probíhala na datech podniků patřících do různých odvětví, z důvodů zamezení zkreslených výsledků. Záměrně byla zvolena odvětví, která nejsou podobná. U zkoumaných klasifikačních modelů byla zkoumána celková spolehlivost klasifikace na podkladě klasifikačních matic pro každé z analyzovaných odvětví. Výsledky současných klasifikačních metod byly nedostačující z hlediska počtu správných klasifikací. Hlavní přínos práce spočíval v sestrojení modelu predikujícího stav závisle proměnné. Model udává, zda analyzovaný podnik dosahuje poměru sumy zisku za pět let a velikostí aktiv dosahuje hodnoty vyšších, nebo nižších než je hodnota zvolená. Touto hodnotou může být odvětvový průměr zmiňovaného ukazatele. Navrhovaný lineární model byl testován na kontrolní databázi podniků.
Magazine sales prediction
Rajčan, Šimon ; Pokorný, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mrázová, Iveta (oponent)
Mnoho nakladatelstev se dnes potýká s problémem predikce prodejností vydávaných magazínů. V mnoha případech tyto predikce vykonávají zaměstnanci na základě svých subjektivních odhadů. Nevýhodou tohoto přístupu jsou zvýšené náklady na tvorbu predikcí a následné zvýšené náklady způsobené nepřesnostmi v těchto predikcích. Cílen této práce je prozkoumat existující regresní metody automatické predikce a zvolit řešení predikce prodejností magazínů v Ruském nakladatelství Burda.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.