Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vizuálních reprezentací zařazených v tematickém celku Organické sloučeniny v učebnicích chemie pro základní školy
Chlumecká, Lenka ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Vojíř, Karel (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na analýzu vizuálních komponentů v tématech spadajících do tematického celku Organické sloučeniny v učebnicích chemie základních škol s aktuálně platnou schvalovací doložkou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. V první části se autorka zabývá teorií, validací, vývojem a výzkumem učebnic. V dalších částech se přes cíle a metody dostává až k výsledkům a závěrečnému hodnocení. Cílem této práce bylo porovnání daných učebnic chemie z hlediska vizuálií a přechodů mezi úrovněmi reprezentací jednotlivých komponentů. Analýza byla provedena dle upravené metody N. Zupanc umožňující objektivní komparaci učebnic a vybraných kapitol mezi sebou i samostatně. Mezi kvalitněji didakticky zpracované učebnice patří ty, které byly vydány po zavedení současného kurikula, tedy konkrétně obě učebnice nakladatelství Nová Škola a Fraus. Rozdíly mezi učebnicemi, které vydala tato dvě nakladatelství, jsou spíše na úrovni jednotlivých kapitol, podkapitol a přechodů mezi vizuáliemi než v učebnicích jako celku. Menší kvalitu didaktického zpracování vykazují učebnice nakladatelství Prodos a Fortuna. Sledování přechodů mezi vizuáliemi na jednotlivých úrovních je nezbytné kvůli názornosti a lepšímu pochopení chemických jevů žáky. Výsledek této práce, který je...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.