Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití simulace pro predikci vad a hodnocení vlastností u tlakově litých odlitků z Al slitin
Morávková, Jitka ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této závěrečné práce je srovnání množství porezity v hliníkovém odlitku pomocí slévárenského simulačního programu v tlakově litém hliníkovém odlitku. Odlitky bloku motoru byly vyrobeny dvěma způsoby: vysokotlakým litím a litím s lokálním dotlakem (LSC). Zkoumána byla také závislost porezity na mechanických vlastnostech odlitku. K vyhodnocení a porovnání výsledků byla použita vlastní měření a data z předchozích závěrečných prací studentů Fakulty strojního inženýrství VUT. Všechny hodnoty byly vyhodnoceny statistickými testy. Vzájemným porovnáním výsledků simulací a experimentálně naměřených hodnot ze vzorků odebraných z odlitku byla zjištěna dobrá schopnost programu v odhadu porezity.
Studium hlavních faktorů, které ovlivňují jakost u technologických procesů
Talanda, Ivan ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je po teoretické stránce popsat problematiku pórovitosti odlitků z hliníkových slitin odlévaných metodou tlakového lití. V práci je blíže rozebrán vliv pórovitosti na mechanické vlastnosti odlitků. Teoretické závislosti byly ověřeny v experimentu, který je založený na nově naměřených datech a datech, která jsou převzata z diplomových prací a odborných článků studentů Vysokého učení technického v Brně. Vzorky pro experiment pochází z bloků motoru, které byly odlity tlakovým litím, případně na ně byla aplikována metoda lokálního dotlaku.
Hodnocení porezity u tlakově litých odlitků z Al slitin
Straka, Jakub ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je hodnocení porezity u tlakově litých odlitků, popřípadě míst s lokálním dotlačováním v závislosti na mechanických a strukturních vlastnostech. Vzorky ze slitiny AlSi9Cu3 byly odebrány z bloku motoru vyrobeného v podniku Škoda Auto, a.s. Mladá Boleslav. K vyhodnocení a porovnání výsledků byla použita včetně vlastních dat porezity i data z předchozích diplomových prací Vysokého učení technického v Brně. Soubory dat mechanických a strukturních vlastností byly roztříděny, studovány a podrobeny testům na odhalení statistických chyb.
Hodnocení porezity u tlakově litých odlitků z Al slitin
Havel, Jiří ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vyhodnocení porezity tlakově litých odlitků, které byly odlity ve slévárně Škoda auto Mladá Boleslav ze slitiny AlSi9Cu3. K vyhodnocení a porovnání vzorků sloužilo jak moje vlastní měření, tak navázání na předešlé diplomové práce zabývající se touto problematikou a vyhotovené na škole Vysoké učení technické v Brně. Všechny měření byly také statisticky testovány.
Hodnocení mechanických a strukturních vlastností nového bloku
Lefner, Jiří ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Smyslem této vysokoškolské kvalifikační práce je srovnat mechanické a struk- turní vlastnosti dvou typů odlitků ze slitiny hliníku, dílců bloku motoru, zhotove- ných odlišnými technologiemi. Vysokotlakým litím s lokálním dotlakem a vyso- kotlakým litím bez lokálního dotlaku, z nichž prvně jmenovaná technologie je aplikována v sériové výrobě na stávajícím bloku motoru. Záměrem slévárny je přejít na výrobu pomocí druhé metody a uvést tedy do sériové produkce nový modifikovaný blok, u kterého je z výrobního procesu po zásazích do technolo- gie odstraněn lokální dotlak. Vzorky byly odebrány ze spodního a horního stávajícího i nového bloku vyráběného ve slévárně závodu Škoda Auto a.s. v Mladé Boleslavi. Soubory získaných dat mechanických a strukturních vlast- ností byly roztříděny, studovány a podrobeny testům na odhalení statistických chyb. K měření bylo použito celkem padesát odlitků bloků motoru.
Hodnocení porezity u tlakově litých odlitků z Al slitin
Havel, Jiří ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vyhodnocení porezity tlakově litých odlitků, které byly odlity ve slévárně Škoda auto Mladá Boleslav ze slitiny AlSi9Cu3. K vyhodnocení a porovnání vzorků sloužilo jak moje vlastní měření, tak navázání na předešlé diplomové práce zabývající se touto problematikou a vyhotovené na škole Vysoké učení technické v Brně. Všechny měření byly také statisticky testovány.
Hodnocení porezity u tlakově litých odlitků z Al slitin
Straka, Jakub ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je hodnocení porezity u tlakově litých odlitků, popřípadě míst s lokálním dotlačováním v závislosti na mechanických a strukturních vlastnostech. Vzorky ze slitiny AlSi9Cu3 byly odebrány z bloku motoru vyrobeného v podniku Škoda Auto, a.s. Mladá Boleslav. K vyhodnocení a porovnání výsledků byla použita včetně vlastních dat porezity i data z předchozích diplomových prací Vysokého učení technického v Brně. Soubory dat mechanických a strukturních vlastností byly roztříděny, studovány a podrobeny testům na odhalení statistických chyb.
Využití simulace pro predikci vad a hodnocení vlastností u tlakově litých odlitků z Al slitin
Morávková, Jitka ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této závěrečné práce je srovnání množství porezity v hliníkovém odlitku pomocí slévárenského simulačního programu v tlakově litém hliníkovém odlitku. Odlitky bloku motoru byly vyrobeny dvěma způsoby: vysokotlakým litím a litím s lokálním dotlakem (LSC). Zkoumána byla také závislost porezity na mechanických vlastnostech odlitku. K vyhodnocení a porovnání výsledků byla použita vlastní měření a data z předchozích závěrečných prací studentů Fakulty strojního inženýrství VUT. Všechny hodnoty byly vyhodnoceny statistickými testy. Vzájemným porovnáním výsledků simulací a experimentálně naměřených hodnot ze vzorků odebraných z odlitku byla zjištěna dobrá schopnost programu v odhadu porezity.
Hodnocení mechanických a strukturních vlastností nového bloku
Lefner, Jiří ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Smyslem této vysokoškolské kvalifikační práce je srovnat mechanické a struk- turní vlastnosti dvou typů odlitků ze slitiny hliníku, dílců bloku motoru, zhotove- ných odlišnými technologiemi. Vysokotlakým litím s lokálním dotlakem a vyso- kotlakým litím bez lokálního dotlaku, z nichž prvně jmenovaná technologie je aplikována v sériové výrobě na stávajícím bloku motoru. Záměrem slévárny je přejít na výrobu pomocí druhé metody a uvést tedy do sériové produkce nový modifikovaný blok, u kterého je z výrobního procesu po zásazích do technolo- gie odstraněn lokální dotlak. Vzorky byly odebrány ze spodního a horního stávajícího i nového bloku vyráběného ve slévárně závodu Škoda Auto a.s. v Mladé Boleslavi. Soubory získaných dat mechanických a strukturních vlast- ností byly roztříděny, studovány a podrobeny testům na odhalení statistických chyb. K měření bylo použito celkem padesát odlitků bloků motoru.
Studium hlavních faktorů, které ovlivňují jakost u technologických procesů
Talanda, Ivan ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je po teoretické stránce popsat problematiku pórovitosti odlitků z hliníkových slitin odlévaných metodou tlakového lití. V práci je blíže rozebrán vliv pórovitosti na mechanické vlastnosti odlitků. Teoretické závislosti byly ověřeny v experimentu, který je založený na nově naměřených datech a datech, která jsou převzata z diplomových prací a odborných článků studentů Vysokého učení technického v Brně. Vzorky pro experiment pochází z bloků motoru, které byly odlity tlakovým litím, případně na ně byla aplikována metoda lokálního dotlaku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.