Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka
Volfová, Kamila ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Teoreticko empirická diplomová práce "Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka" má za cíl prozkoumat téma sebepojetí z perspektivy osob podílejících se na výchovně vzdělávacím procesu. Především z hlediska osobnostně sociálního rozvoje, jehož podstatnou složkou je vývoj sebepojetí žáka. Zkoumá možnosti a meze pedagogické praxe a snaží se nalézt určitá východiska a doporučení, která mohou učitelům pomoci lépe zvládnout nároky, které současná společnost na výchovu dětí klade. Zároveň se snaží dát učitelům k dispozici nástroj, kterým by jednoduše a efektivně zjistili úroveň své práce na rozvoji sebepojetí svých žáků.
Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka
Volfová, Kamila ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Teoreticko empirická diplomová práce "Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka" má za cíl prozkoumat téma sebepojetí z perspektivy osob podílejících se na výchovně vzdělávacím procesu. Především z hlediska osobnostně sociálního rozvoje, jehož podstatnou složkou je vývoj sebepojetí žáka. Zkoumá možnosti a meze pedagogické praxe a snaží se nalézt určitá východiska a doporučení, která mohou učitelům pomoci lépe zvládnout nároky, které současná společnost na výchovu dětí klade. Zároveň se snaží dát učitelům k dispozici nástroj, kterým by jednoduše a efektivně zjistili úroveň své práce na rozvoji sebepojetí svých žáků.
Prostorové aspekty a jejich vliv na společenský život na příkladu koleje Strahov
Pflegerová, Nikola ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Pašková, Miroslava (oponent)
Téma bakalářské práce se zabývá problematikou jedince a prostoru v obecné rovině s aplikací na příkladu vysokoškolské koleje Strahov. Práce je členěna do dvou částí, teoretické a praktické. První část se opírá o teoretická východiska architektonického determinismu s důrazem na interakční teorii a snaží se seznámit s pojmy vztahující se k samotnému prostoru a prostorovému chování, jenž svou strukturou do určité míry ovlivňuje příznivě či negativně chování jedince. Dále se práce zaměřuje na společenské funkce staveb a vliv kvality prostoru na množství sociálních interakcí a společenský život, který může buď podnítit, nebo od něj naopak zcela odradit. Poukazuje také na specifika, jež sebou přináší bydlení na studentské koleji, jako je jeho dočasnost, sdílení prostoru s neznámými lidmi či omezená možnost volby. Poznatky z teoretické části poté aplikuje při případové studii strahovských kolejí. Studie ukázala značné nedostatky v kvalitě tamních prostor, jako jsou špatné klimatické či provozní podmínky, ale na druhou stranu i snahu samotných studentů nesmířených se skutečností, jenž se situaci snaží řešit vlastními silami. Díky jejich iniciativě vznikají nové společenské prostory a zkvalitňuje se prostředí vysokoškolské koleje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.