Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postižení pohybového aparátu u hráčů na bicí nástroje
Štorek, Jan ; Pánek, David (vedoucí práce) ; Pavlů, Dagmar (oponent)
Název: Postižení pohybového aparátu u hráčů na bicí nástroje Cíle: Cílem této práce je zpracování literárních zdrojů z oblasti performing arts medicine u hudebníků se speciálním zaměřením na skupinu hráčů na bicí nástroje. Hlavní zaměření bude směřováno na postižení pohybového aparátu a možnosti jeho terapeutického, preventivního, edukačního a ergonomického ovlivnění. Metody: Jedná se o literární rešerši převážně ze zahraničních anglických zdrojů. Byly využity elektronické databáze jako Pubmed, Pedro, Science Direct, Wiley a Springer. Speciální pozornost byla věnována studiím, které popisují zdravotní problémy hudebníků spojené s hraním na bicí nástroje. Dále je popsána ergonomie hry na nástroj a prevence a edukace v této oblasti. Výsledky: Zadání vstupních kritérií rešerše odpovídalo celkem 128 studií. 88 těchto studií se věnovalo zdravotním problémům hry na hudební nástroj obecně, 5 studií se zabývalo přímo konkrétně zdravotními riziky hry na bicí nástroje. Dalších 11 studií popisuje hráče na bicí nástroje v rámci většího zkoumaného vzorku hudebníků. Závěr: Studií, věnujících se přímo zdravotní problematice hry na bicí nástroje je malé množství. Jejich autoři často vycházejí z osobní zkušenosti. Na internetu lze nalézt řadu webových stránek, obsahující informace, týkající se nejčastějších...
Evropská specifika umění hry na bicí nástroje: Základy přirozené hry
Zhdanovich, Anton ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; Holub, Petr (oponent)
Tato práce je souhrnem získaných informací a znalostí o základech, tvořících současnou tradici hry na bicí nástroje v Evropě (převážně Západní). Její hlavním cílem je podpora vývoje oboru bicí nástroje v České republice, obzvlášť ve školách, kde úroveň hry je ve stádiu rozvoje a potřebuje podporu z jiných zdrojů. Během mého magisterského studia na HAMU (2014-2017) jsem se zúčastnil řady mezinárodních akcí v daném oboru, které byly zaměřeny na vývoj mladých hudebníků mé generace po stránce hudební, technické, mentální a estetické. Informace získané ve formě zpětné vazby a komentářů u významných učitelů a interpretů v daném oboru tvoří absolutní fundament teto práce. Uvědomení principů a základů, o nichž se tu bude psát, vyžaduje již přítomnost určených hudebních a životních zkušeností, proto je tato práce určená pro věkovou kategorii od posluchačů středních odborných škol a výš.
Vývoj nároků na interpretaci děl českých skladatelů pro bicí nástroje od 60.let 20.stol. po současnost
Veselý, Šimon ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; BARTOŇ, Hanuš (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o rostoucí tendenci skladatelů české artificiální hudby od 60. let 20. století až po současnost objevovat nové technické možnosti bicích nástrojů a následně je aplikovat do tvůrčího procesu. Práce obsahuje několik poznámek k historickému přehodnocování bicího nástroje jakožto kompozičního činitele v rukou skladatele a jeho emancipace v tvorbě českých skladatelů. Práce obsahuje několik teoretických a interpretačních analýz, konkrétně analýzy děl Miloslava Kabeláče, Marka Kopelenta a Daniela Chudovského. Cílem práce je poukázat na prohlubující se nároky na interpretaci děl soudobé hudby pro bicí nástroje, ale také na rezonující pluralitu a otevřenost různých skladatelských osobností vybraného období.
Postižení pohybového aparátu u hráčů na bicí nástroje
Štorek, Jan ; Pánek, David (vedoucí práce) ; Pavlů, Dagmar (oponent)
Název: Postižení pohybového aparátu u hráčů na bicí nástroje Cíle: Cílem této práce je zpracování literárních zdrojů z oblasti performing arts medicine u hudebníků se speciálním zaměřením na skupinu hráčů na bicí nástroje. Hlavní zaměření bude směřováno na postižení pohybového aparátu a možnosti jeho terapeutického, preventivního, edukačního a ergonomického ovlivnění. Metody: Jedná se o literární rešerši převážně ze zahraničních anglických zdrojů. Byly využity elektronické databáze jako Pubmed, Pedro, Science Direct, Wiley a Springer. Speciální pozornost byla věnována studiím, které popisují zdravotní problémy hudebníků spojené s hraním na bicí nástroje. Dále je popsána ergonomie hry na nástroj a prevence a edukace v této oblasti. Výsledky: Zadání vstupních kritérií rešerše odpovídalo celkem 128 studií. 88 těchto studií se věnovalo zdravotním problémům hry na hudební nástroj obecně, 5 studií se zabývalo přímo konkrétně zdravotními riziky hry na bicí nástroje. Dalších 11 studií popisuje hráče na bicí nástroje v rámci většího zkoumaného vzorku hudebníků. Závěr: Studií, věnujících se přímo zdravotní problematice hry na bicí nástroje je malé množství. Jejich autoři často vycházejí z osobní zkušenosti. Na internetu lze nalézt řadu webových stránek, obsahující informace, týkající se nejčastějších...
Technika hry na tympány podle Freda D. Hingera
Zhdanovich, Anton ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; Holub, Petr (oponent)
Tato práce řeší současné problémy převážně orchestrální hry na tympány. Snažil jsem se danou prací vysvětlit příčiny, proč velmi často hráč na tympány nemůže dosáhnout požadované kvality zvuku a správného tónu nástroje, což brání docílení správného hudebního charakteru v kontextu dané hudby. Cílem této práce je obohatit českou školu hry na tympány a přispět růstu interpretační úrovně začínajících a pokročilých hráčů. Dalším cílem je ukázat jinou tradici hry na tympány s veškerými detaily. Zaměřil jsem se na praktickou stránku hry na nástroj, a popisuji v dané práci metody a postupy řešení technických a hudebních problémů interpretů. Táto práce má čistě praktický charakter a zaměřuje se na popis jedné z mnoha jiných světových tradic hry na tympány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.