Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj prosociálního chování v mateřské škole prostřednictvím aktivit zaměřených na rozvoj čtenářství
Tomanová, Veronika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na rozvoj prosociálního chování v mateřské škole prostřednictvím čtenářské pregramotnosti. Teoretická část objasňuje pojmy vztahující se k tématům rozvoje prosociálního chování v mateřské škole, čtenářské gramotnosti a pregramotnosti. Dále stručně uvádí rozdíly mezi heterogenním a homogenním uspořádáním třídy dle věku v mateřské škole a zaobírá se i tématem klimatu školy a třídy. Cílem praktické části bylo popsat, jakým způsobem konkrétní mateřská škola rozvíjí prosociální chování dětí prostřednictvím čtenářské pregramotnosti. V průběhu celého školního roku byly sestaveny konkrétní aktivity, zrealizovány ve věkově heterogenní třídě jednotřídní mateřské školy, zreflektovány a doplněny o možnosti další práce s danou aktivitou. K reflexi byla využita metoda rozhovoru, pozorování a sebereflexe. Děti účastí na aktivitách rozvíjely své prosociální chování a vztah ke čtení. Po prostudování odborné literatury byl pro výzkum v praktické části vytvořen dotazník pro rodiče, který zjišťoval, zda a v jakých oblastech má tento mateřskou školou zvolený způsob rozvoje čtenářské pregramotnosti pozitivní vliv na vztahy ve třídě a klima mateřské školy jako celku. Ukázalo se, že rodiče si ne vždy uvědomují, že rozvojem čtenářské pregramotnosti je možné ovlivňovat i klima a vztahy ve...
Skupinové vyučování v tématickém celku biologie člověka.
Grzybková, Helena ; Rajsiglová, Ina (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Skupinové vyučování je organizační forma výuky. Žáci jsou rozděleni do několika skupin, ve kterých spolupracují na řešení určitého úkolu. Velkou výhodou je vzájemná pomoc Žáků a uplatnění i méně výkonných a nesmělých Žáků. Tato forma výuky má však také své nevýhody a pojí se s ní několik problémů. Učitel by si měl vše pečlivě naplánovat a připravit. Jeho role je jiná, než při klasickém frontálním vyučování. Při plánování skupinové výuky by si měl pedagog uvědomit, čeho chce docílit, jak velké skupiny budou vhodné, jak žáky do skupin rozdělí apod. Také klasické uspořádání tříd není vhodné pro skupinové vyučování. Při této formě výuky by na sebe měli žáci vidět. Všechny skupiny mohou plnit stejný úkol nebo pracovat každá na něčem jiném. Problémovou záležitostí je také hodnocení žáků při tomto způsobu výuky. Někteří učitelé si s tím nevědí rady. Skupinové vyučování nemusí být vždy kooperativní. Klíčová slova: aktivizační forma výuky, skupinové vyučování, kooperativní vyučování, párová výuka, heterogenní skupina, homogenní skupina, skupinová role, kooperativní dovednosti

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.