Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fotografie moderního performativního umění: LARP
Šolcová, Tereza ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Předmětem této praktické bakalářské práce je snaha o vytvoření fotografické eseje. Tématem práce je zobrazení moderního performativního umění s názvem larp, který lze volně přeložit jako hraní rolí naživo. Jedná se o alternativu například k divadlu a filmu, kde však herci hrají role pouze sami pro sebe, nikoliv pro přihlížející publikum. V praktické části práce je zdokumentována příprava, organizace i samotný průběh takových akcí. V teoretické části práce stručně představuje žánr fotografie performativního umění, a to především divadelní a filmovou fotografii. Dále pak tyto žánry srovnává s fotografovaným tématem a popisuje jejich společné a odlišné prvky. Práce se také stručně věnuje historii larpu jako sociálně-uměleckého fenoménu 21. století.
Vývoj technologie digitální fotografie jako transformace vyjadřovacích možností fotografického média
Česálek, Tomáš ; Vančát, Jaroslav (vedoucí práce) ; Černý, Vladimír (oponent)
Historie fotografie představuje neustálý technologický vývoj daného média směrem ke stále větší sofistikovanosti, s níž souvisí rozšiřování možností komplexní kontroly nad sémantickým obsahem jednotlivých fotografických snímků. Práce se věnuje komparační analýze vyjadřovacích možností filmové a digitální fotografie s přihlédnutím k současnému stavu obou médií a jejich vztahu k dalším audiovizuálním komunikačním prostředkům. Práce představuje porovnání technologických možností obou na sebe navazujících médií ve srovnání s dalšími vizuálněobraznými vyjadřovacími technikami a stále rostoucí integraci digitálních metod zobrazování s novými médii v prostředí grafických editorů na počítači. Pozornost je věnována i měnící se roli fotografického média ve společnosti související s demokratizací přístupu k fotografickým aparátům a možnosti šíření vzniklých obrazů prostřednictvím internetu a sociálních sítí. Na základě popsaných údajů autor poukazuje i na proměňující se role tvůrce a diváka v procesu interpretace vizuálněobrazných vyjádření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.