Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Angažovaná poezie v 90. letech 20. století ve Španělsku
Koňaříková, Kateřina ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Holub, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou vybraných španělských básníků spadajících do proudu angažované poezie, takzvané poezie kritického uvědomění v 90. letech 20. století. Pokusí se vymezit charakteristické znaky španělské angažované poezie a zároveň postihnout odlišnosti u vybraných básníků tohoto proudu. Práce nejdříve nastiňuje proměny angažované a sociální poezie ve 20. století. Následuje kontext literárních proudů 90. let, vymezení pojmu, rysy a témata angažované poezie. V centru pozornosti je tvorba jednotlivých básníků a analýza vybraných sbírek. Práce sleduje zejména tematicko-motivickou rovinu básní.
Současná česká poezie a její didaktický potenciál
Špalek, Matěj ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou českou poezií, jejími vývojovými tendencemi v poslední pěti letech a didaktickým potenciálem současných angažovaných textů. V teoretické části je popsán vývoj současné poezie především na základě informací získaných z antologií Nejlepší české básně, jsou nabídnuty dvě delší interpretace současných básní, pět kratších zamyšlení a na základě výzkumů Jaroslava Valy jsou vysloveny žákovské preference v oblasti výuky poezie. Praktická část práce přináší modelovou lekci, v níž se pracuje s textem Jana Těsnohlídka ml. Rasistická poezie, a dotazník zjišťující názory gymnaziálních učitelů na výuku současné poezie. Výsledky modelové lekce i dotazníku jsou vyhodnoceny a jsou z nich vyvozeny závěry ohledně výuky současné poezie a jejího potenciálu. Klíčová slova angažovaná poezie, didaktický potenciál textu, didaktika literatury, Jan Těsnohlídek ml., krize české poezie, současná poezie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.