Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porozumění problematice nacistické ideologie v rámci politologického učiva u žáků 2.stupně ZŠ
Šindelářová, Petra ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Cílem diplomové práce je porozumění problematice nacistické ideologie v rámci politologického učiva u žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části je analyzováno pojetí politologického učiva v kurikulu občanské výchovy vzdělávací oblasti Člověk a společnost RVP ZV se zaměřením na téma nacistické ideologie. Jsou zde vysvětleny základní pojmy této problematiky - kurikulum, Rámcový vzdělávací program, politické vzdělávání a ideologie a její druhy. Dále zde najdeme současná výzkumná sdělení zabývající se vývojem politického myšlení žáků 2. stupně základních škol. V praktické části této práce se pracuje s vybranou skupinou žáků, abychom na základě vlastního šetření diagnostikovali, jak tito žáci rozumí problematice ideologií se zaměřením na nacismus. Vybranou skupinu tvoří žáci devátých ročníků základní školy. V této části je tak popsána příprava, realizace, prezentace a následná interpretace kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil formou polostrukturovaných rozhovorů se žáky. Druhým důležitým bodem praktické části je vzdělávací středisko Památníku Lidice. Je zde popsán a didakticky analyzován současný vzdělávací program Památníku. Ještě užší vybraná skupina žáků se tohoto programu zúčastní. S časovým odstupem je v této práci ověřena úroveň porozumění problematice nacistické ideologie žáků,...
Politické vzdělávání na 1.stupni ZŠ jako rozvíjení dětských porozumění politice
Vojtíšková, Johana ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je navrhnout možnosti efektivní výuky politických témat v primární škole. V teoretické části je uveden přehled literatury a organizací, které se týkají politického vzdělávání žáků na prvním stupni. Dále je zde analyzován Rámcový vzdělávací program a učebnice prvouky a vlastivědy. Ve druhé části je popsána příprava a realizace kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil formou polostrukturovaných rozhovorů se žáky pátého ročníku. Těžiště praktické části spočívá v prezentaci a interpretaci takto získaných dat. V samotném závěru práce dochází k naplnění stanoveného cíle, tedy k navržení učebních aktivit vedoucích žáky k hlubšímu porozumění politice.
Porozumění problematice nacistické ideologie v rámci politologického učiva u žáků 2.stupně ZŠ
Šindelářová, Petra ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Cílem diplomové práce je porozumění problematice nacistické ideologie v rámci politologického učiva u žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části je analyzováno pojetí politologického učiva v kurikulu občanské výchovy vzdělávací oblasti Člověk a společnost RVP ZV se zaměřením na téma nacistické ideologie. Jsou zde vysvětleny základní pojmy této problematiky - kurikulum, Rámcový vzdělávací program, politické vzdělávání a ideologie a její druhy. Dále zde najdeme současná výzkumná sdělení zabývající se vývojem politického myšlení žáků 2. stupně základních škol. V praktické části této práce se pracuje s vybranou skupinou žáků, abychom na základě vlastního šetření diagnostikovali, jak tito žáci rozumí problematice ideologií se zaměřením na nacismus. Vybranou skupinu tvoří žáci devátých ročníků základní školy. V této části je tak popsána příprava, realizace, prezentace a následná interpretace kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil formou polostrukturovaných rozhovorů se žáky. Druhým důležitým bodem praktické části je vzdělávací středisko Památníku Lidice. Je zde popsán a didakticky analyzován současný vzdělávací program Památníku. Ještě užší vybraná skupina žáků se tohoto programu zúčastní. S časovým odstupem je v této práci ověřena úroveň porozumění problematice nacistické ideologie žáků,...
Politické vzdělávání na 1.stupni ZŠ jako rozvíjení dětských porozumění politice
Vojtíšková, Johana ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je navrhnout možnosti efektivní výuky politických témat v primární škole. V teoretické části je uveden přehled literatury a organizací, které se týkají politického vzdělávání žáků na prvním stupni. Dále je zde analyzován Rámcový vzdělávací program a učebnice prvouky a vlastivědy. Ve druhé části je popsána příprava a realizace kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil formou polostrukturovaných rozhovorů se žáky pátého ročníku. Těžiště praktické části spočívá v prezentaci a interpretaci takto získaných dat. V samotném závěru práce dochází k naplnění stanoveného cíle, tedy k navržení učebních aktivit vedoucích žáky k hlubšímu porozumění politice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.