Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,662 záznamů.  začátekpředchozí1771 - 1780dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv komunikačních dovedností sester v rámci péče o klienta na interním oddělení.
RŮŽIČKOVÁ, Zuzana
Na interním oddělení se nachází široké spektrum klientů s různým typem onemocnění. Komunikace s těmito klienty klade na sestry vysoké nároky v oblasti komunikačních kompetencí. Téma bakalářské práce bude zaměřeno do této oblasti, s cílem zmapovat problematiku komunikace sester s klienty a poukázat na nejčastější chyby, kterých se sestry v rámci komunikačního procesu dopouštějí. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí a zabývá se problematikou komunikace mezi sestrou a pacientem hospitalizovaným na interním oddělení. Práce je rozdělena do dvou částí. První část práce je teoretická, kde se zabýváme komunikací, komunikačními bariérami, komunikačními kompetencemi sester a jaká onemocnění mohou způsobit komunikační bariéru mezi sestrou a pacientem. V této části bylo snahou podat informace týkající se problematiky při komunikaci, popsat interní oddělení, osobnost sestry a druhy onemocnění se který mi se často setkáváme na interním oddělení. Druhá část práce byla praktická část, která přinesla výsledky z kvalitativního výzkumného šetření. Byly stanoveny tři cíle této práce. První cíl byl zaměřen na oblast komunikačních kompetencí sester s pacientem hospitalizovaným na interním oddělení. Druhý cíl byl zjistit, jak závažnost onemocnění pacientů ovlivňuje komunikaci sester a pacientů. Třetím cílem bylo, že na základě zjištěných poznatků mohou být vytvořena doporučení pro zlepšení komunikace sester pacienty. Na základě těchto cílů byly vytvořeny čtyři výzkumné otázky. Pro získání a vyhodnocení dat byly použity dvě metody kvalitativního šetření a to polostrukturovaný rozhovor a pozorování. V každé nemocnici byli pozorováni čtyři pacienti a dvě sestry, které je měli na starost. Chování sestry bylo pozorováno u dvou pacientů, aby bylo zjištěno, zda se chování u každého pacienta liší nebo je stejné. Po pozorování navazoval vedený rozhovor s pacienty, o které se dané sestry staraly. Data byla získávána v období od února 2014 do března 2014 na interních odděleních v nemocnici Písek a.s. a nemocnici České Budějovice a.s. Výsledky byly následně podrobeny analýze. Použita byla metoda kódování. Pro přehlednost byly nejstěžejnější výsledky zpracovány do tabulek a grafů. Z výsledků výzkumných otázek můžeme stanovit tyto hypotézy. První hypotéza zní: Komunikační kompetencí sester je verbální a neverbální komunikace. Druhá hypotéza zní: Komunikaci sester s klienty ovlivňuje četnost a délka hospitalizace. Třetí hypotéza: Vlivy, které působí na komunikaci mezi sestrou a pacientem je hluk a spolupacient na pokoji. Čtvrtá hypotéza zní: Sestru při práci nijak neovlivňuje závažnost pacientova onemocnění. Na základě výsledků výzkumného šetření práce poukazuje na jevy vyskytující se při komunikaci mezi sestrou a pacientem. Doporučuje vhodné techniky pro sestry v rámci komunikace, probíhajícího během hospitalizace pacienta. Které můžou vést ke zlepšení a zefektivnění komunikace.
Respektující komunikace v mateřské škole
BAUDIŠOVÁ, Lenka
Tato bakalářské práce ověřuje, zda je v mateřských školách užívána respektující komunikace. Popisuje cíle výchovy, potřeby dítěte a výchovné styly, které mohou těchto výchovných cílů dosáhnout. Je zde definována respektující komunikace, její přínos a rizika používání v prostředí mateřské školy. Způsob komunikace zjišťuji u absolventů různých vysokých škol.
Spolupráce mateřské školy s rodinou
ŠEBKOVÁ, Nikol
Předkládaná bakalářská práce se zabývá tematikou spolupráce mateřské školy s rodinou, kdy se nejprve věnuje jednotlivým aktérům výchovy a vzdělávání dítěte, a to prvotně rodině a poté škole. Dále jsou uvedeny dokumenty pro předškolní vzdělávání, ve kterých je spolupráce zakotvena. Cíleně byly vybrány tři alternativní programy, které staví na kooperaci s rodinou. Jako základ pro efektivní spolupráci se jeví dobrá komunikace mezi rodiči a pedagogy, proto je poslední kapitola věnována právě komunikaci a s ní souvisejícím formám spolupráce. Výzkumná část je zaměřena na konkrétní mateřskou školu, kdy cílem je zjistit, v jaké míře spolupracuje škola s rodinou.
Řídící styly v mateřské škole
PEJCHOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce pojednává o řídících stylech v mateřských školách, a jakým způsobem ředitelé tyto školy vedou. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá pojmy a teoretickými poznatky. Praktická část je založena na výzkumu, který proběhl ve dvou mateřských školách, tyto výsledky byly jednotlivě zaznamenány, zpracovány, analyzovány a poté porovnány mezi sebou. Výzkum se zabýval způsobem řízení mateřských škol a jejich vedením, komunikací mezi řediteli a pedagogickými pracovníky (zaměstnanci). Dále tato práce zkoumala ve vybraných mateřských školách osobnosti ředitelů jak ze strany pedagogických pracovníků (zaměstnanců) tak i ze strany ředitelů. Cílem práce bylo zjistit, zda se pohled na řízení, vedení, komunikaci a osobnosti ředitelů mezi jednotlivými stranami shoduje nebo do jaké míry se liší.
Public relations a konkurenceschopnost vybrané střední školy z pohledu zákazníka - žáka a rodiče
ČUTKOVÁ ADAMCOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá public relations a konkurenceschopností vybrané střední školy v Třeboni z pohledu zákazníka žáka a rodiče. Teoretická část popisuje public relations jako nástroj marketingové komunikace, jeho vymezení a charakteristiku, dále je zde popsáno základní rozdělení konkurenceschopnosti, psychologie reklamy a trhu. Empirická část zkoumá míru známosti, úroveň komunikace s veřejností a konkurenceschopnost vybrané střední školy právě z pohledu běžné veřejnosti ve sledovaném regionu. Cílem této práce je zhodnocení konkurenceschopnosti a vnější komunikace vybrané střední školy a navržení dalšího možného rozvoje dané školy ve sledovaných oblastech.
Komunikace s dětmi, které neumí česky, v mateřské škole.
NOVÁ, Miloslava
Tato práce je věnována problematice adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem do běžné mateřské školy a možností jejich podpory v osvojování si češtiny jako druhého jazyka. Teoretická část obsahuje problematiku kurikulárních dokumentů, zabývá se druhy komunikace, sociokulturním handicapem, vývojem řeči a problematice výuky cizího jazyka v mateřské škole. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum, kdy prostřednictvím dlouhodobého zúčastněného pozorování je popsáno začleňování čtyř dětí z cizojazyčného prostředí a komunikace s jejich rodiči. V závěru jsou prezentovány výsledky tohoto výzkumu.
K parazitickým slovům v české slovní zásobě
PILOUŠKOVÁ, Darina
Tato diplomová práce se zabývá nejprve definováním pojmu parazitický výraz a dále zmapováním a analýzou těchto problematických slov. Součástí analýzy je teoretická a praktická část. Teoretická část je rešerší na téma parazitických slov v české slovní zásobě, dále se zde nachází slovnědruhové zařazení těchto slov a stručný výklad jiných publikací na téma slovní vaty. Praktická část je výzkumem autentických projevů se snahou zjistit pozici parazitických slov v komunikaci uživatelů českého jazyka.
Zprostředkovaná komunikace v online počítačových hrách: hra Pán prstenů
DOUCHOVÁ, Marcela
"Jak jsme dali 2. na rat zerga ztratili rat a byli uplne jalovy:p" Komunikace se dynamicky vyvíjí. Ovlivňují ji rozličné faktory. Mísí se v ní různé jazykové roviny. Neustále ve složitých procesech aktualizuje své prostředky. Komunikace je entita živá a pulzující. V mé práci jsem se pokusila popsat část této proměnlivé masy. Věnuji se komunikaci hráčů hry Lord of the Rings Online. Komunitu hráčů hry LOTRO jsem si vybrala proto, že jsem dlouhou dobu byla její součástí, ale také proto, že ji navštěvuje velké množství mladých lidí. Svým studiem se připravuji na dráhu pedagožky, cítím se tedy být povinována studovat komunikaci mladých a porozumět kódu, ve kterém budou komunikovat děti mně potenciálně svěřené. Finální verze práce může sloužit jako výkladový text nebo jako učební pomůcka, může být médiem, které prezentuje jazykové kuriozity, nejvíce je ale textem snahy více porozumět jazyku jedné generace hráčů online hry LOTRO.
Kvalitativní výzkum komunikačních strategií učitelek mateřských škol používaných při práci s dětmi cizinců
CHRAMOSTOVÁ, Milena
Práce se zaměřuje na výzkum komunikačních strategií učitelek mateřských škol pracujících s dětmi cizinců. V teoretické části se zabývá pojmem dítěte předškolního věku, zejména jeho kognitivním vývojem, vývojem řeči a komunikačních dovedností. Sleduje dítě-cizince z pohledu interkulturní psychologie a interkulturní komunikace.V metodologické části vysvětluje pojem kvalitativní výzkum a zakotvená teorie. Specifikuje zvolené metody výzkumného šetření. V praktické části zjišťuje a sumarizuje pomocí metody pozorování a rozhovoru komunikační strategie používané učitelkami.
Problematika ošetřování pacienta s polytraumatem
DVOŘÁKOVÁ, Barbora
Polytrauma je poranění jednoho a více orgánových systémů nebo tělních oblastí, jejichž vzájemná kombinace a rozsah zranění může vést k bezprostřednímu ohrožení života. Polytraumata jsou v žebříčku úmrtnosti na prvním místě ve věku 1 45 let. Významnou roli u polytraumat hraje nejen včasná neodkladná péče, ale také kvalitní ošetřovatelská péče. Ošetřování pacienta s polytraumatem vyžaduje kvalitně provedenou fyzicky i psychicky náročnou ošetřovatelskou péči. Cílem práce bylo zjistit: 1. Zda mají sestry na ARO, JIP a standardním oddělení znalosti v ošetřování pacienta s polytraumatem. 2. Jaká jsou specifika práce sestry na ARO, JIP a standardním oddělení při ošetřovatelské péči u pacienta s polytraumatem. 3. Jaký je rozdíl při ošetřovatelské péči u pacienta s polytraumatem na ARO, JIP a standardním oddělení. Výzkumné otázky: 1. V čem vidí sestry ARO největší problémy v ošetřovatelské péči u pacienta s polytraumatem? 2. V čem vidí sestry JIP největší problémy v ošetřovatelské péči u pacienta s polytraumatem? 3. V čem vidí sestry standardního oddělení největší problémy v ošetřovatelské péči u pacienta s polytraumatem? 4. Jak sestry ARO pečují o potřeby u pacienta s polytraumatem? 5. Jak sestry JIP pečují o potřeby u pacienta s polytraumatem? 6. Jak sestry standardního oddělení pečují o potřeby u pacienta s polytraumatem? 7. Jaké mají sestry ARO možnosti se vzdělávat v oblasti péče o pacienta s polytraumatem? 8. Jaké mají sestry JIP možnosti se vzdělávat v oblasti péče o pacienta s polytraumatem? 9. Jaké mají sestry standardního oddělení možnosti se vzdělávat v oblasti péče o pacienta s polytraumatem? Ke zpracování bakalářské práce bylo použito kvalitativní výzkumné šetření. Technikou sběru dat byly nestrukturované rozhovory a zúčastněné pozorování. Výzkumné šetření bylo realizováno na anesteziologicko-resuscitačním oddělení, jednotce intenzivní péče úrazového oddělení a standardním oddělení úrazové chirurgie. Šetření bylo anonymní. Z výzkumného šetření vyplynulo, že sestry na ARO, JIP a standardním oddělení mají znalosti v ošetřování pacienta s polytraumatem. Bylo vypozorováno, že pečují o potřeby pacienta a veškeré činnosti, které provádí, jsou v souladu se standardy ošetřovatelské péče. Mají přehled o komplikacích, které u polytraumatizovaného pacienta mohou nastat. Dále bylo zjištěno, že ke specifikům mezi jednotlivými, výše zmíněnými odděleními patří především rozdíl v komunikaci s pacientem. Také je z výsledků patrné, že na ARO a JIP je pacientovi s polytraumatem poskytována péče akutní, zatímco na standardním oddělení se jedná spíše o péči následnou. Zjistili jsme, že rozdílem při ošetřovatelské péči u pacienta s polytraumatem na ARO, JIP a standardním oddělení je komunikace s pacientem. Na ARO je komunikace s pacientem minimální, převažuje práce s monitory. Na JIP a standardním oddělení se sestry potýkají s jinými problémy. Jedná se o nedostatek prostoru a přístrojového vybavení na JIP. Péče o pacienta s polytraumatem na standardním oddělení, který je například nesoběstačný, vyžadující neustálou péči a pozornost sestry, je tady fyzicky a psychicky náročná. Podle sester není úplně dostatečná. Jako důvody uvádí velké množství pacientů, nedostatek lůžek, zvýšený dohled u některých pacientů a v neposlední řadě přibývající sesterskou dokumentaci. Tím vzniká problém související s komunikací sestry s pacientem na standardním oddělení. Sestry tady si uvědomují, že efektivní komunikace pozitivně přispívá k uzdravení pacienta tím, že tlumí strach a zmatek, pomáhá při úzkosti a stresu, pomáhá zmírňovat bolest, snížit počet komplikací a urychluje rekonvalescenci. Na podkladě bakalářské práce by bylo zajímavé připravit seminář pro ošetřující personál ARO, JIP a standardního oddělení pro zdokonalení v návaznosti ošetřovatelské péče o pacienta s polytraumatem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,662 záznamů.   začátekpředchozí1771 - 1780dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.