Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické aspekty reklamy
Velková, Romana ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Diplomová práce se se zabývá tématem reklamy a reklamních kampaní z pohledu psychologie. Snaží se v prvé řadě objasnit základní psychologické pojmy ve spojitosti s reklamou a následně rozebrat nejběžnější prvky, které reklama využívá. V praktické části jsou pak tyto poznatky aplikovány na konkrétní kampaň se záměrem vytvoření hypotéz, jak by tato reklama měla na spotřebitele působit. Cílem praktické části práce je pomocí výsledků provedené ankety zhodnotit, zda jsou tyto hypotézy pravdivé či nikoli.
Dispoziční řešení bytu a jeho barevnost
Baráková, Jana
Tato bakalářská práce je zaměřena především na působení barev v interiéru a dispoziční řešení bytu. Je zde zejména rozebráno, jak jednotlivé barvy ovlivňují prostor, ale i jejich vliv na člověka. Dále jsou zde popsané dispozice bytu a vhodná orientace místností podle světových stran. Součástí této práce je i dotazníkové šetření, které má pomoci analyzovat, jak lidé vnímají barvy v interiéru. V závěru jsou zhodnoceny dispozice a barevnost tří bytů s návrhy možného vylepšení pro lepší představu o problematice.
Posílení zdraví a energie prostřednictvím barev
VAŘEKOVÁ, Barbora
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na působení barev na lidské zdraví. Popisuji historický průběh objevu barev, co to barvy jsou a jak fungují na tělo i psychiku člověka. Barvy nás obklopují všude kolem, a proto přibližuji charakteristiku jednotlivých barev. Samotná náklonost k určité barvě charakterizuje osobnost člověka, a proto mi to i z psychologického pohledu připadá jako zajímavé téma. Dále se zaměřuji na energetická centra v těle- čakry a harmonizaci jich pomocí barevných technik. V závěru uvádím několik barevných terapií, které úzce souvisí s rozvojem zdraví. Věřím, že tato teoretická práce obohatí celou škálu výchovně-vzdělávacího procesu a oblasti rozvíjející zdravý životní styl.
Filosofická interpretace děl Marca Chagalla
JINDRÁKOVÁ, Edita
Práce se zabývá interpretací života a děl Marca Chagalla, židovského malíře 20. století. Cílem práce je poukázat na symbolické motivy jeho děl a ty pak v závěru práce interpretovat na vybraných dílech. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována malířově životu a jeho židovskému původu, který měl podstatný vliv na charakter jeho děl. Druhá část se věnuje významu symbolů v umění i v náboženství obecně. Třetí část porovnává Chagallova sdělení s dvěmi židovskými filosofy dialogu: E. Lévinasem a F. Rosenzweigem. V této části práce je také rozebrán přínos umělce celkově a estetické vnímání jednotlivce. Ve čtvrté části práce jsou interpretována vybraná Chagallova díla s náboženským či filosofickým přesahem. V práci se po celou dobu vychází z předpokladu, že umění je schopné předávat myšlenky a interpretovat svět kolem nás.
Rozvoj emočních projevů dítěte v mateřské škole
RODĚJOVÁ, Veronika
Tématem bakalářské práce je rozvoj emočního projevu dítěte v mateřské škole. V teoretické části se věnuji rozboru základních emocí, které dítě vnímá již v předškolním věku. Také zde vymezuji klíčové pojmy, které s tématem úzce souvisí. Tato část také obsahuje strategie, které vedou k rozvoji emočního projevu dítěte. V praktické části popisuji jednotlivá pozorování a zaznamenávám rozhovory, ve kterých jsem se zaměřovala, zda u dítěte v předškolním věku dochází k rozvoji emočního projevu a zda je schopno rozlišovat základní emoce u sebe i ostatních. V této části nabízím ukázku tematického bloku, pomocí něhož jsem postupně realizovala své činnosti. Cílem bakalářské práce je, zjistit a zrealizovat možnosti, jak lze pomocí různých činností a výtvarných aktivit rozvíjet emoční vnímání dítěte předškolního věku. To vše bude doplněno jednotlivými případovými studiemi, kdy využijeme vybarvování mandal k vyjádření momentálních pocitů dětí předškolního věku.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí se sluchovým postižením (bakalářská práce je součástí širšího výzkumného projektu)
WERNEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce zkoumá společné znaky zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu sluchově postiženými a dětmi s kombinovaným postižením. Kombinované postižení je zde chápáno jako sluchové a mentální postižení u jednoho jedince. Na začátku práce je uveden teoretický základ k dané problematice. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. V teoretické části jsou vysvětlovány pojmy jako kresebné projektivní techniky, Warteggův kresebný test, sluchové a mentální postižení. Bylo vybráno 20 testů vyplněných dětmi se sluchovým postižením, které docházejí do základní školy a do základní školy praktické. V empirické části je zformulována výzkumná otázka, která je v závěru práce zodpovězena. Výsledky zkoumání jsou rozděleny nejprve podle věku a následně podle kritérií. Z výsledků je patrné, že žáci se sluchovým postižením nejčastěji zobrazují geometrické útvary, dopravní prostředky, budovy, postavy a jejich části. Kresby nejsou začleňovány do širšího kontextu. K pojmenování obrázků využívají nerozvinuté názvy vystihující nakreslené.
Výtvarné vyjádření emocí a jeho působení na člověka
BLÁHOVÁ, Lenka
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou emoce. Na základě toho je jejím cílem objasnit tento pojem a následně jej aplikovat do kontextu výtvarného umění. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V části zabývající se teorií je objasněn vztah emoce a barvy, především však zobrazování emocí prostřednictvím výtvarného umění. Dále je kladen důraz na působení samotného díla na emoční stránku diváka. Tento fenomén je analyzován chronologicky od počátku lidstva do současnosti. Praktická část obsahuje triptych obrazů zaměřených na téma emoce, popis postupu práce včetně inspiračních zdrojů a následnou úvahu nad jejich působením.
Psychologické působení barev a jeho využití v barevné kinematografii
Strnad, Jan ; Šofr, Jaromír (vedoucí práce) ; Brabec, Jaroslav (oponent)
Práce pojednává o základních fyzikálních vlastnostech barev, principu jejich vnímání z hlediska fyziologie vidění, poukazuje na psychosomatické vlivy jednotlivých barev na lidskou osobnost. Podrobněji sleduje barvy jako nástroje obrazové skladby, a jejich využití v kinematografii, barevnou harmonii a barevnou kompozici. Jejím závěrem je psychologický, psychofyziologický a symbolický rozbor některých vybraných barev.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.