Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reality and Postmodernism in the Plays of Mark Ravenhill
Krejčí, Patrik ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
práce Cílem této práce je popsat, jakým způsobem jsou v divadelních hrách Marka Ravenhilla zpracovány témata a postupy užívané postmodernou, a ukázat, jakým vývojem tyto hry prochází z hlediska formálních experimentů. Touha experimentovat se sice v průběhu Ravenhillovy kariéry stupňuje, lépe než chronologicky však lze užití postmoderních prvků ilustrovat pomocí tematických seskupení uvedených her do několika celků s podobným zaměřením a úrovní experimentace. Hry, kterých se toto týká především, a které budou předmětem rozboru, jsou následující: Shopping and Fucking (1996), Some Explicit Polaroids (1999), Faust (Faust Is Dead) (1997), Handbag (1998), Mother Clap's Molly House (2001), Product (2005), Pool (No Water) (2006) a The Experiment (2010). První tři jmenované se samy formálními experimenty nevyznačují a představují spíše potřebný teoretický základ pro účely analýzy her následujících. Ukazují totiž, jakým způsobem Ravenhill pojímá ideu postmoderny a v čem spatřuje její možné společenské dopady. Rozbor ostatních, převážně novějších her využívá poznatků nabytých v hrách dřívějších, jelikož to, o čem postavy nejprve pouze diskutují, se stává později realitou právě díky formální experimentaci a rozvíjení již načrtnutých témat. Ve hrách Handbag a Mother Clap's Molly House lze sledovat fragmentaci...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.