Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Emil Hradecký a jeho instruktivní klavírní literatura
Vilímová, Zuzana ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Tato diplomová práce představuje Emila Hradeckého hlavně jako autora klavírních instruktivních skladeb. Cílem práce je blíže popsat instruktivní klavírní dílo Emila Hradeckého a zhodnotit jej z pohledu pedagoga klavírní hry. Metody použité během psaní této práce zahrnují rozhovor, dotazník a rešerši z různých zdrojů - not, literatury i internetových stránek. V první kapitole se věnuji stručnému životopisu Emila Hradeckého, který doplňuji o osobní rozhovor. Poté vyhodnocuji dotazník týkající se jeho instruktivních klavírních skladeb určený učitelům klavírní hry. Dále popisuji a analyzuji jeho klavírní instruktivní tvorbu. Následně se zaměřuji na jeho učebnici Hrajeme na klavír podle akordových značek a srovnávám ji s další vybranou literaturou věnující se obdobnému tématu. KLÍČOVÁ SLOVA Emil Hradecký, klavírní instruktivní literatura, hra podle akordových značek, non-artificiální klavírní tvorba
Hudebně-pedagogické dílo Emila Hradeckého a jeho využití v mateřské škole
Petrusová, Monika ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá hudebně-pedagogickou tvorbou Emila Hradeckého. Teoretická část mapuje osobnost a hudební tvorbu Emila Hradeckého a stručně charakterizuje klavírní skladbu. Dále se práce zaměřuje na oblast hudebního vývoje předškolního dítěte, popisuje hudební činnosti a objasňuje hudebně-výchovný proces z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Praktická část vychází z dotazníkového šetření učitelek mateřských škol, jehož hlavním cílem je zjistit, v jaké míře využívají učitelé hudebně-pedagogické dílo Emila Hradeckého ve své pedagogické práci. Dílčími cíli je zmapovat subjektivní postoje učitelek mateřských škol k zařazování hudebních činností do praxe a dále zjistit, jaké konkrétní hudební materiály učitelky od E. Hradeckého znají a s kterými v mateřské škole nejraději pracují. Na základě vyhodnocení výzkumu je druhým hlavním cílem diplomové práce vytvořit návrh modelových situací, ve kterých budou prakticky využity klavírní miniatury Emila Hradeckého v hudebních a dalších esteticko-výchovných činnostech v mateřské škole. Klíčová slova klavírní miniatury, Emil Hradecký, hudební činnosti, modelová situace, mateřská škola, dítě předškolního věku

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.