Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávací systém na tanečních konzervatořích ve Francii
Kalousková, Hana ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zmapování vzdělávacího systému Francie. Zvláštní pozornost je věnována tanečnímu školství a vzdělávání tanečních pedagogů. Cílem práce je také porovnání tohoto specifického systému s českým vzděláváním. Celá práce je rozdělena do tří částí. V první se věnuji výhradně současnému francouzskému vzdělávacímu systému. Uvádím významné zákony, které upravují jeho nynější podobu a všeobecnou organizaci. Dále se pozastavuji nad zásadním vzdělávacím bodem francouzského školství, kterým je baccalauréat, státní maturitní zkouška. Další kapitolu tvoří analýza současného vzdělávacího systému tanečního školství Francie. Věnuji se jak poloprofesionální úrovni vzdělávání, zajišťovanou Conservatoire a rayonnement régional a Conservatoire a rayonnement départemental, tak především vzdělávacím institucím, které vychovávají budoucí taneční profesionály. Důležitým momentem pro francouzské taneční školství byl vznik diplomu DNSP, který zajišťuje ochranu profese tanečníka a informovanost veřejnosti o této profesi. Podrobněji zmiňuji podmínky pro studium pedagogiky tance a získání státního diplomu profesor tance, který je pro výuku na francouzských tanečních školách nezbytný. Druhá část práce je zaměřena na vzdělávací systém České republiky. Přes významné historické momenty a jeho současnou podobu se dostávám k tanečnímu školství, které na amatérské úrovni zajišťují základní umělecké školy, a pozornost samozřejmě věnuji českému profesionálnímu tanečnímu školství. V poslední části se snažím oba zmíněné systémy porovnat, vyzdvihnout klady, upozornit na zápory a především identifikovat možné kroky, které by přispěly k vybudování ideálního vzdělávacího systému tanečního školství.
Modrovous: Analýza choreografické práce Piny Bauschové
Turečková, Hana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
ve své práci Modrovous: analýza choreografické práce Piny Bauschové se zabývám životem Piny Bauschové, především však její tvorbou. Práce začíná jejíma vzpomínkama na dětství, sleduje její studium ve Folkwang Schule v Essenu a na Julliard Shool v New Yorku a její začátky s Wuppertal Tanze Theatre. Dále se zaměřuji na její dílo, jeho vývoj, práci Piny Bauschové s tanečníky hudbou a scénou a na psychologické aspekty jejího díla. Také na to koho ovlivnila a jaké jsou na její tvorbu ohlasy. Druhou část práce zaujímá historicko-kulturní analýza. Zajímám se především o to z jakého prostředí Pina Bauschová vyšla, kdo ji ovlivnil, jaké měla učitele a jak na sebe nechala působit evropské dědictví a americkou současnost. Předposlední část práce tvoří vlastní analýza díla Modrovous, která zahrnuje popis všech složek díla ? literární předlohu, hudební předlohu a nakonec rozbor tanečního kusu, který je doplněn ilustrativními fotografiemi ze záznamu představení. Nakonec jsem se pokusila shromáždit to nejzajímavější z rozhovorů s Pinou Bauschovou pro lepší pochopení jejích motivů k tvorbě, výběru témat a přístupu k práci. Citace z rozhovorů jsem se snažila používat v textu často. Součást práce tvoří také přílohy, které obsahují chronologický přehled všech děl Piny Bauschové a obsahy pohádek o Modrovousovi. V závěru jsem pak uvedla literaturu, která je v Čechách nedostupná a kterou jsem nemohla použít pro hlubší studium problematiky, v podstatě jsem po nejvíce byla odkázána na internetové zdroje.
Choreografie a její výuka
Veverková, Kateřina ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Nad tématem mé magisterské diplomové práce jsem přemýšlela dlouhé hodiny. Nechtěla jsem psát o osobnosti z oblasti umění, a proto nebylo vybrání tématu příliš snadné. Hledala jsem něco, o čem toho není ještě mnoho napsáno a co by úzce souviselo s oborem, který studuji, tedy s choreografií. Chtěla jsem vycházet ze svých vlastních zkušeností a trochu se nechat inspirovat nějakou literaturou. Proto jsem se rozhodla pro téma Choreografie a její výuka. Po konzultacích s mou vedoucí práce Mirkou Eliášovou jsem však usoudila, že je potřeba vyjít z literatury více než jsem z počátku předpokládala. Snažila jsem se pochopit a dát dohromady pohledy několika choreografů a pedagogů a poté z jejich myšlenek udělat jeden celek. Byla to především Jiřina Mlíkovská, Doris Humphreyová, Jarmila Kröschlová a Štefan Nosál. Mým cílem není vypisovat a popisovat jednotlivé etudy, které by se měly při výuce choreografie provádět, mým cílem je spíše ucelený pohled na choreografii a na její možnosti výuky. Dále se zabývám mnoha složkami, které s choreografií a s osobou choreografa úzce souvisí. Některým se věnuji podrobněji, jinými se zabývám pouze okrajově. Témata, která jsou obsáhlejší a podrobnější jsem považovala za nejpodstatnější ve vztahu k choreografii. Krom mnoha knih a skript bych ráda vyšla ze svých postřehů a zkušeností, které jsem získala především při studiu na HAMU. Mezi mé další zdroje budou patřit také semináře, jež jsem během své taneční praxe absolvovala. Součástí práce jsou tedy i mé osobní zkušenosti, názory a postřehy, které jsem v oblasti choreografie získala nejen jako tvůrce, ale také jako interpret. Do práce jsem zařadila i stručnou charakteristiku vývoje choreografie a postavy choreografa samotného, aby bylo zřejmé jakou funkci měl ve vývoji dějin.
Osobnost choreografa
Cemerek, Jaroslav ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Práce se zaměřuje na popis osobnosti choreografa. Východiskem k tomu sloužila psychologie osobnosti. Protože se jedná o profesní analýzu, těžiště celé práce spočívá v rozboru nadání, které choreograf k výkonu své profese potřebuje. Struktura osobnosti choreografa, jak je v této práci popsána, neodpovídá celkové struktuře osobnosti z hlediska psychologie osobnosti, ale jen její výsečí týkající se schopností osobnosti. Nadání (v práci synonymní s výrazem talent) je pojímáno šířeji než v obecném významu, a přesahuje tedy v případě osobnosti choreografa jeho taneční nadání, které tvoří jen složku širšího celkového nadání. Výsledkem práce se potom stává profil osobnosti choreografa v kontextu s jeho komplexním nadáním.
Choreografický styl Maurice Béjarta
Nečasová, Sylva ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Bakalářská práce s názvem Choreografický styl Maurice Béjarta přibližuje život a práci tohoto francouzského choreografa včetně jeho nejbližších spolupracovníků ze souborů i škol, které sám Béjart založil. V jednotlivých kapitolách se věnuji postupně životopisným údajům Maurice Béjarta, souborům a tanečníkům, školám a jejich význačným pedagogům. Dále práce obsahuje přehled prací M. Béjarta pro divadlo, film i knižní tvorby zachycující jeho život. Nechybí ani nezbytná soupiska souborů Maurice Béjarta, jeho choreografické a literární tvorby (vše v chronologickém řazení) a získaná ocenění. Práce je zakončena charakteristikou choreografického stylu Maurice Béjarta.
Dramatický způsob práce Jiřího Kyliána
Malá, Kateřina ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Němečková, Elvíra (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Předložená bakalářská práce pojednává o pěti choreografiích Jiřího Kyliána (Dítě a kouzla, Příběh vojáka, Kaguyahime, Tantz-Schul, One of a Kind). První kapitola je věnována stručnému přiblížení života choreografa. V dalších pěti kapitolách je vždy každá choreografie rozebrána samostatně. V úvodu každé kapitoly je uvedeno datum a místo konání premiéry, autor hudby, libreta, scénografie, návrhu kostýmů a světelné výpravy. Pozornost je zaměřena zejména na dramaturgické složky, jako je přítomnost klíčových momentů, obsazení, způsob ztvárnění scény, použití rekvizit, a choreografické ztvárnění představení. Zároveň vzájemným srovnáním titulů je sledován vývoj práce choreografa s tématem, hudbou, scénou a dalšími jevištními prvky. Výsledky tohoto porovnání jsou uvedeny v závěru práce a stručně shrnuty v tabulkách v příloze.
Polská taneční scéna v 90. letech 20. století
Puchowska, Sara Maria ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent)
Tato práce má přiblížit situaci na polské taneční scéně po roce 1989. Je postavena na příkladech tří uměleckých prostředí: Velkého divadla-Národní opery ve Varšavě, které je nejvíc zaměřené na klasickou taneční techniku, Poznaňského divadlo tance-Baletu poznaňského, které je současným divadlem, a Studia Buffo ve Varšavě, které na svojí scéně ukazuje muzikálová a taneční představení. Vybrala jsem toto období, protože je to doba po pádu komunizmu, kdy se změnilo hodně věcí. Dalším důvodem je, že tato doba není písemně téměř vůbec zdokumentována. Máme málo materiálů, informací a seznamů
Základy světelného designu
Josková, Michaela ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá základy světelného designu. Část práce je vymezena vysvětlení klíčových pojmů, seznámení s běžně používanými typy svítidel a stručnému objasnění mechanismu ovládání scénického osvětlení. Jedna z kapitol, doplněna o fotografie a nákresy je věnována popisu a komparaci základních směrů svícení. Kapitola zabývající se barvami objasňuje teorii barev a základní principy filtrování barev. Závěr práce je věnován světelnému designu tanečních představení. Přílohu tvoří fotografie pořízené výhradně pro účely této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Wiesner, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.