Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Asfaltové směsi s použitím vyššího množství R-materiálu
Mucha, Bohumír ; Matoušek, David (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
V úvodu diplomové práce je popsána asfaltová směs typu asfaltový beton a její základní vlastnosti. Hlavním bodem práce je porovnávání funkčních vlastností asfaltových směsí s přídavkem většího obsahu R-materiálu a různých změkčovadel použitých na pokusném úseku. Z jednotlivých vzorků asfaltových směsí odebraných při pokládce byly provedeny kontrolní zkoušky a byl sledován průběh formování trvalých deformací při zkoušce pojíždění kolem. Dále byly pomocí funkčních zkoušek porovnávány vlastnosti asfaltové směsi s běžným modifikovaným asfaltem a nemodifikovaným asfaltem obohaceným přísadou deklarující podobné vlastnosti.
Recyklace asfaltových směsí se standardním množstvím R-materiálu
Staňková, Michaela ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem asfaltové směsi pro obrusnou vrstvu se standardním obsahem R-materiálu (množství 20 %) bez užití jiných změkčujících přísad, přičemž se vlastnosti zestárnutého asfaltového pojiva ve směsi kompenzovaly dávkováním „měkčího pojiva 70/100“. Asfaltové směsi typu ACO 11+ jsou navrženy tak, aby vyhovovaly požadavkům ČSN 73 6121:2019. Cílem práce je ověřit předpokládané vlastnosti asfaltové směsi provedením funkčních a empirických zkoušek dle norem pro asfaltové směsi řady ČSN EN 12697.
Vliv teploty na přípravu asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu
Škrobáček, Petr ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na přípravu R materiálu pro výrobu asfaltových směsí. V rámci práce je sledován vliv teploty přípravy R materiálu na vlastnosti obsahovaného asfaltového pojiva. V teoretické části je představeno asfaltové pojivo jako takové a R materiál. V praktické části je představena samotná příprava materiálu ke zkoušení v laboratorních podmínkách, dále jsou provedeny extrakce a destilace asfaltového pojiva. Na takto získaných pojivech jsou provedeny následující zkoušky: penetrace dle ČSN EN 1426, bod měknutí dle ČSN EN 1427 a zkouška na dynamickém reometru. V poslední části bakalářské práce je provedeno porovnání jednotlivých vlastností vydestilovaného asfaltového pojiva zkoumaných směsí R materiálu s cílem vyhodnotit teploty předehřívání a degradaci asfaltového pojiva na konečné vlastnosti asfaltové směsi s vyšším obsahem R¬ materiálu. Z naměřených výsledků je patrné, že vliv teploty přípravy R materiálu před samotnou výrobou asfaltové směsi má nezanedbatelný vliv na vlastnosti asfaltového pojiva, které je obsaženo v R materiálu. Dále je patrný rozdíl mezi vzorky směsi R materiálu a R materiálem pouze z ložní vrstvy.
Dlážděné vozovky a problematika jejich poruch
Vlk, Radomír ; Dašková, Jaroslava (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zpracovat základní charakteristiky dlážděných vozovek. Vyjmenovat jejich výhody a nevýhody a na konkrétních příkladech poruch těchto vozovek pak navrhnout jejich opravy.
Recyklace asfaltových směsí s vyšším množstvím R-materiálu
Klimek, Matěj ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce rekapituluje stávající literaturu z oblasti problematiky recyklace asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu. Praktická část diplomové práce zkoumá změny vlastností asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu, vlivem změny míchacího času. Pro potřeby tohoto výzkumu bylo navrženo pět směsí. Jedná se asfaltové směsi určené pro obrusnou vrstvu vozovky (ACO 11+). Referenční směs „A“ bez R-materiálu, se standardním časem míchaní 25 sekund. Směs „B“ se 40 % R-materiály, bez rejuvenátu, s prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „C“ se 40 % R-materiálu, s rejuvenátorem a standardním časem míchaní. Směs „D“ se 40 % R-mateirálu s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „E“ se 40 % R- materiálu, s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 55 sekund.
Návrh směsi typu asfaltový beton a stanovení odolnosti proti účinkům vody
Renza, Jaroslav ; Matoušek, David (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje a zkouší asfaltové směsi typu asfaltový beton podle návrhu národní přílohy revidované normy ČSN EN 13108-1 Asfaltový beton. V návaznosti na návrhy směsi byla porovnána její odolnost proti účinkům vody.
Navrhování asfaltových směsí a zkoušení odolnosti proti tvorbě trvalých deformací
Dlouhý, Petr ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zkoušením vstupních materiálů pro návrh asfaltových směsí, kde byly provedeny zkoušky kameniva a asfaltového pojiva. Následně proběhlo navržení dvou asfaltových směsí, české směsi ACO 11+ a německé směsi AC 11 DS. Tyto směsi byly dále zkoušeny na odolnost proti tvorbě trvalých deformaci. Dosažené výsledky byly vzájemně porovnány.
Návrh směsi typu asfaltový beton a stanovení odolnosti proti tvorbě trvalých deformací
Němec, Jan ; Matoušek, David (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Tato Bakalářská práce se zabývá problematikou asfaltové směsi typu ACO 11+ a jejím využitím do konstrukce vozovek. Byly vypracovány zkoušky vstupních materiálů. Vstupními materiály je kamenivo a pojivo. Na základě výsledků vstupních zkoušek byla navržena nová asfaltová směs. Tato asfaltová směs byla zkoušena na odolnost proti vzniku trvalých deformací. Na základě výsledků této zkoušky se uvažuje nad změnou národní přílohy normy ČSN EN 13 108-1 Asfaltový beton. Z hlediska porovnání výsledků jsou součástí práce srovnávací zkoušky mezi silničními laboratořemi.
Prodloužení životnosti cementobetonových krytů
Renzová, Martina ; Kachyňa, Zdeněk (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je v teoretické části provést rešerši možných způsobů oprav cementobetonových krytů bez kotvení příčných spár. Praktická část je zaměřena na návrh segmentace cementobetonových krytů na pokusných úsecích a vyhodnocení měření zkouškou tlumeným rázem.
Přilnavost materiálů pro vodorovné dopravní značení
Šašinková, Daniela ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou přilnavosti materiálů pro vodorovné dopravní značení v případě provádění obnovy značení a dvoufázového značení. V rámci práci je také řešeno měření a posouzení předepsaných parametrů. Na začátku teoretické části je uveden popis dané problematiky v současné době, poté následuje obecná charakteristika vodorovného dopravního značení. Dále jsou popsány jednotlivé zkoušky prováděné na VDZ realizované v rámci předkládané bakalářské práce. Praktická část se nejprve zabývá přípravou, zhotovením a popisem vzorků, které byly použity pro tuto práci. Poté následuje vyhodnocení měření prováděných na všech zkušebních vzorcích značení. Všechna vyhodnocení jsou podložena výsledky zkoušek a fotodokumentací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.