Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ekonomická a ekologická hlediska rozhodování při použití recyklovaného kameniva do pozemních komunikací
Trávníček, Dušan ; Varaus, Michal (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozhodováním při použití recyklovaného a přírodního kameniva do pozemních komunikací. Jedná se o rešerši, kde se zabývám způsoby recyklace a jejich ekonomickým a ekologickým přínosem společnosti. Praktická část potom využívá tyto informace k podání reálných výsledků.
Posouzení svislého dopravního značení na vybraných křižovatkách
Vaclík, Adam ; MBA, Martin Tóth, (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je ověřit správnost umístění svislých dopravních značek na vybraných křižovatkách a u některých z nich posoudit kolorimetrické a retroreflexní vlastnosti. Pokud některé značky nevyhoví, je třeba navrhnout řešení. Na konci této práce je shrnutí kolik značek nevyhoví a následné procentuální vyčíslení.
Noční viditelnost vodorovného dopravního značení
Fišer, David ; MBA, Martin Tóth, (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na nejdůležitější vlastnost vodorovného dopravního značení, a to noční viditelnost, neboli retroreflexi. Úvodní část práce se zabývá vlastnostmi vodorovného dopravního značení s důrazem na noční viditelnost, obsahuje přehled hmot používaných pro značení, materiály na dodatečný posyp a také různé typy i technologie provádění značení. Další část je věnována metodám měření a jejich popisu včetně zařízení pro měření. V praktické části jsou uvedeny údaje z měření retroreflexe provedené na zkušebním úseku a na vybraných úsecích pozemních komunikací, součástí je také vyhodnocení naměřených hodnot. Závěr práce zahrnuje získané poznatky a souhrnné hodnocení.
Návrh směsi typu asfaltový koberec mastixový a stanovení odolnosti proti tvorbě trvalých deformací
Řezníček, Michal ; Hýzl, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem asfaltového koberce mastixového s upravenými parametry oproti stávající platné normě. Popisuje dílčí součásti návrhu jako zkoušky vstupních materiálů (kameniva a afaltu), návrh upravené čáry zrnitosti a zkoušky směsi. Po navržení vyhovující směsi uvádí zkoušku zhotovených desek na odolnost proti tvorbě trvalých deformaci při teplotě 50°C a 60°C. Dosažené výsledky vyhodnocuje a vzájemně porovnává.
Design of low-temperature asphalt mixtures
Líšková, Jana ; Zajíček, Jan (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
In this diplomatic work, the issue of low-temperature asphalts and binders for asphalt mixtures is solved. Diploma work is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part of diploma work, the purpose was to process a overview of technologies that allow the reduction of working temperature in the production and laying of asphalt mixtures. The purpose of the practical part was to comparison the functional parameters of two types of asphalt mixtures made in two variants, with the common asphalt binder and adding licomont into asphalt. Attention was given to stiffness, wheel drive tests and low temperature parameters.
Recyklace asfaltových pojiv pomocí oživovacích přísad
Koudelka, Tomáš ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Zvyšování obsahu R-materiálu v asfaltových směsích vyráběných za horka je jedním z aktuálních problémů v silničním stavitelství, kterému je věnována celospolečenská pozornost. Vyšší obsah R-materiálu přináší vyšší technologické nároky nejen na výrobu na obalovnách asfaltových směsí, ale také na zacházení s materiály obecně. Přínosem za vyšší nároky na výrobu je následné snížení environmentální zátěže spojené s výstavbou silniční infrastruktury způsobené těžbou a využíváním přírodních zdrojů. Disertační práce se zabývá studiem oživovacích přísad, které jsou používány při výrobě asfaltových směsí s obsahem R-materiálu. V práci je kladen důraz na porovnání vlastností oživených pojiv se silničními asfalty a pojivy z R-materiálů, a to včetně zhodnocení vlivu opakované recyklace. Velká část práce je věnována návrhu optimálního dávkování oživovacích přísad, přičemž některé poznatky byly použity pro návrh metodiky zabývající se okrajovými podmínkami návrhu dávkování těchto přísad. Zároveň byly hodnoceny vlastnosti a chování oživovacích přísad samotných.
Výzkum v oblasti konstrukčních prvků a dimenzování cementobetonových krytů
Grošek, Jiří ; Birnbaumová, Marie (oponent) ; Vébr,, Ludvík (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce je zaměřena výzkum v oblasti kluzných trnů a dimenzování cementobetonových krytů pomocí metody konečných prvků. Teoretická část popisuje historii a současný stav techniky ve světě a v České republice. Praktická část práce obsahuje popis návrhových metod pro posouzení, diagnostiku cementobetonových krytů rázovým zařízením FWD a popis laboratorních zatěžovacích zkoušek na trámcích s vloženým kluzným trnem. Výsledky měření a modelování jsou ověřeny v reálných provozních podmínkách na testovacích úsecích. Na základě výsledků disertační práce byly navrženy a po jejich následné revizi schváleny změny normy (ČSN 736123-1) týkající se polohy kluzných trnů. Dále byly vypracovány metodické pokyny pro měření polohy kluzných trnů a kotev a diagnostiku rázovým zařízením FWD. Závěr práce shrnuje a vyzdvihuje výsledky disertační práce.
Navrhování konstrukcí vozovek pomocí dimenzačního programu Alize
Grošek, Jiří ; Chupík,, Vladimír (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou napětí, únavy a posouzení na účinky mrazu v programu ALIZE podle normy NFP 98-086 a porovnáváním s předpisem TP 170 Navrhování vozovek pozemních komunikací a programem LayEps.
Využití R-materiálu do studených asfaltových směsí
Kotas, Vojtěch ; Varaus, Michal (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do asfaltových směsí zpracovaných za studena, což je moderní metoda využití recyklátu do podkladních vrstev pozemních komunikací. Konkrétně se zabývá stanovením základních vlastností R-materiálu, jako je zrnitost a zhutnitelnost. Prakticky pak ověřuje a srovnává vlastnosti studených asfaltových směsí stmelených cementem, asfaltovou emulzí a kombinací těchto pojiv, na základě pevnosti v příčném tahu.
Vlastnosti asfaltových směsí typu SMA s R-materiálem
Acuna Subia, Luis Carlos ; Hrbek, Kamil (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je ověření a porovnání vlastností asfaltových směsí typu asfaltový koberec mastixový, konkrétně směsi s označením SMA 11 S s modifikovaným asfaltovým pojivem PMB 45/80-55 nebo silničním asfaltovým pojivem 50/70 s pryžovým granulátem. Porovnání vlastností je provedeno pomocí funkčních zkoušek. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je rozebráno seznámení se s problematikou využívání směsi SMA, dále jsou uvedeny a popsaný vybrané pojmy, které se týkají recyklací netuhých vozovek. Pozornost je věnovaná zejména recyklaci vozovek v České republice s důrazem na recyklaci za horka na obalovně, která umožňuje zvýšené dávkování R-materiálu do asfaltových směsí. V praktické části jsou zpracovaný a vyhodnocený výsledky funkčních zkoušek směsi SMA 11 S, které byly odebrány ze zkušebního úseku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.