National Repository of Grey Literature 7 records found  Search took 0.01 seconds. 
A Language-based Analysis of the newspaper Frankfurter Allgemeine Zeitung
Baxová, Barbora ; Podhajská, Eva (advisor) ; Bučková, Tamara (referee)
Jazyková analýze deníku "Frankfurter Allgemeine Zeitung" byla prováděna na rovině slova, věty a stylu. K této analýze byly vybrány tři výtisky deníku s daty: 11. ledna, 27. června a 19. října 2003, které byly zvoleny tak, aby rovnoměrně pokryly celý rok 2003. V těchto výtiscích byla vždy analyzována úvodní strana politické části (tj. titulní strana deníku) a první strana fejetonu. Zkoumaný korpus vytvořilo šest vybraných stran severoněmeckého formátu. U substantiv byl prokázán pouze omezený výskyt složenin a zkratkových slov, což popírá současnou tendenci německého jazyka tvoření zkratek. Velice zřídka se v textu vyskytují tzv. okasionalismy. Pokud jsou v textu zkratková slova, pak v případě, že by jejich význam nebyl srozumitelný, jsou hned za slovem vysvětlena v závorkách. Zkratková slova se v politické části deníku vyskytují zpravidla ve složeninách, které obsahují název politické strany. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Use of Modern Media in Teaching German in the Czech Republic
Vratišovský, Karel ; Podhajská, Eva (advisor) ; Švermová, Dagmar (referee)
Im dritten Studienjahr habe ich im Deutschunterricht an verschiedenen Grundschulen und Gymnasien hospitiert und ein Jahr später hatte ich auch die Möglichkeit, während meines Praktikums1 selbst Deutsch an einem Prager Gymnasium zu unterrichten. Danach habe ich auch an einer Prager Berufsschule Deutsch unterrichtet. In dieser Zeit kam ich zum Resultat, dass die Änderungen in der Methodik des Fremdsprachenunterrichts an diesen Schulen, die ich besucht habe, kaum zu sehen waren. Auch die Unterrichtsstrukturen waren ganz traditionell organisiert. Ich stellte fest, dass nur sehr wenige Deutschlehrer moderne Technik im Sprachunterricht benutzen. Ich war ein wenig enttäuscht, als ich feststellte, dass die Lehrer auch heute, in der Zeit des Internets und moderner Kommunikationstechnik, nur das Lehrbuch, das Arbeitsheft und die Tafel einsetzen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Trilingualism in Luxembourg and its Reflection in Luxembourg's Society and School System
Rohová, Jana ; Podhajská, Eva (advisor) ; Haupenthal, Thomas Maria (referee)
Tato diplomová práce zkoumá jazykovou situaci v Lucembursku a její odraz v lucemburské spolecnosti a ve školství. Jazykovou situaci a praxi v Luxembursku lze charakterizovat jako spolecenský trilingvismus, který s sebou automaticky prináší i trilingvismus individuální. Na tomto principu je vystaven celý tamejší školský systém. Jazyková a školská politika, která má za cíl podporovat a udržet aktivní trilingvismus u všech svých obcanu, proto hraje v Lucembursku velkou roli a má velký vliv pri plánování nových kroku a opatrení v rámci jazykového vyucování. Takováto jazyková praxe s sebou sice prináší nekolikeré výhody pro jednotlivce i pro celou spolecnost, její negativní dopad predevším na vyucování jazyku, obzvlášte jazyka materského, je však zrejmý. Cílem této diplomové práce bylo poukázat nejen na kladné, ale i na záporné stránky soucasné jazykové praxe v Lucembursku a navrhnout možná teoretická rešení k jejímu zefektivnení.
Use of Modern Media in Teaching German in the Czech Republic
Vratišovský, Karel ; Podhajská, Eva (advisor) ; Švermová, Dagmar (referee)
Im dritten Studienjahr habe ich im Deutschunterricht an verschiedenen Grundschulen und Gymnasien hospitiert und ein Jahr später hatte ich auch die Möglichkeit, während meines Praktikums1 selbst Deutsch an einem Prager Gymnasium zu unterrichten. Danach habe ich auch an einer Prager Berufsschule Deutsch unterrichtet. In dieser Zeit kam ich zum Resultat, dass die Änderungen in der Methodik des Fremdsprachenunterrichts an diesen Schulen, die ich besucht habe, kaum zu sehen waren. Auch die Unterrichtsstrukturen waren ganz traditionell organisiert. Ich stellte fest, dass nur sehr wenige Deutschlehrer moderne Technik im Sprachunterricht benutzen. Ich war ein wenig enttäuscht, als ich feststellte, dass die Lehrer auch heute, in der Zeit des Internets und moderner Kommunikationstechnik, nur das Lehrbuch, das Arbeitsheft und die Tafel einsetzen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Relative Time in Czech and German Declarative Sentences from a Confrontational Viewpoint
Holmanová, Marta ; Podhajská, Eva (advisor) ; Vachková, Marie (referee)
In meiner Diplomarbeit habe ich mich mit den relativen Zeiten in den tschechischen und deutschen Inhaltssätzen aus kontrastiver Sicht beschäftigt. Im ersten Kapitel wurden die relativen Zeiten im Tschechischen, im zweiten die relativen Zeiten im Deutschen untersucht. Das dritte Kapitel wurde dem Vergleich der relativen Zeiten in beiden Sprachen gewidmet. Sowohl im Tschechischen als auch im Deutschen unterscheidet man so genannte absolute und relative Zeiten. Die absolute Zeit drückt die Gegenwart, Vergangenheit oder Zukunft im Redemoment aus. Die relative Zeit drückt die Gleich-, Vor- oder Nachzeitigkeit in Bezug auf die Zeit der Handlung des übergeordneten Satzes aus. Die relativen Zeiten kommen in den Inhaltssätzen vor, d. h. in den Gliedsätzen, die den Inhalt eines geistigen Vorgangs (Geschehens oder Handelns) ausdrücken. (H. Sitta, 1971, s. 18) Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
A Comparative Analysis of the Contents of Czech and German Institutional Language Exams in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany with an emphasis on German
Budilová, Klára ; Švermová, Dagmar (advisor) ; Podhajská, Eva (referee)
Diese Diplomarbeit analysiert und vergleicht die tschechischen und deutschen Sprachprüfungen, die die Sprachkompetenz der Kandidaten in der deutschen Sprache testen und bewerten. Die tschechische Konzeption vertreten die Prüfungen, die an den Sprachschulen mit dem Recht der Staatsprüfung stattfinden. Die deutsche Konzeption repräsentieren die von Goethe-Institut entwickelten und organisierten Sprachprüfungen. Eine wichtige Rolle spielt im Kontext dieser Arbeit das Dokument des Europarats Gemeinsamer Referenzrahmen für Sprachen: Lernen, lehren und beurteilen, in dem die Sprachkompetenzniveaus definiert werden und auf den sich alle erwähnten Sprachprüfungen beziehen.
A Language-based Analysis of the newspaper Frankfurter Allgemeine Zeitung
Baxová, Barbora ; Podhajská, Eva (advisor) ; Bučková, Tamara (referee)
Jazyková analýze deníku "Frankfurter Allgemeine Zeitung" byla prováděna na rovině slova, věty a stylu. K této analýze byly vybrány tři výtisky deníku s daty: 11. ledna, 27. června a 19. října 2003, které byly zvoleny tak, aby rovnoměrně pokryly celý rok 2003. V těchto výtiscích byla vždy analyzována úvodní strana politické části (tj. titulní strana deníku) a první strana fejetonu. Zkoumaný korpus vytvořilo šest vybraných stran severoněmeckého formátu. U substantiv byl prokázán pouze omezený výskyt složenin a zkratkových slov, což popírá současnou tendenci německého jazyka tvoření zkratek. Velice zřídka se v textu vyskytují tzv. okasionalismy. Pokud jsou v textu zkratková slova, pak v případě, že by jejich význam nebyl srozumitelný, jsou hned za slovem vysvětlena v závorkách. Zkratková slova se v politické části deníku vyskytují zpravidla ve složeninách, které obsahují název politické strany. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.