|
Realizace reality show Vyvolení
Koza, Petr ; Kopecký, Čestmír (vedoucí práce) ; Oukropec, Petr (oponent)
Bakalářská práce je sestavená z praktických výpovědí jednotlivých štábových profesí televizní reality show Vyvolení. Pro konkrétní představu o tom, jaké administrativní úkoly musí produkční plnit během celé realizace pořadu, je práce doplněna skutečně používanými materiály (např. denní dispozice, rozpis směn, plán vily, technický scénář atd. viz seznam příloh).
|
| |
| |
|
Famufest
Karvánek, Lukáš ; Svoboda, Otakar (vedoucí práce) ; Oukropec, Petr (oponent)
Téma mé teoretické bakalářské práce je festival FAMU. Zaměřil jsem se především na historii. koncepční, komunikační a pracovní rysy této specifické akce, vzdělávací aspekt a výhledy do budoucna. K hlavní popisně-úvahové části jsem přistupoval z vlastní zkušenosti při pořádání festivalu v roce 2005. Historický přehled ročníků a vítězů jsem sestavoval z dobových materiálů, Filmových ročenek a souborných teoretických materiálů NFA.
|
|
Státní podpory kinematografie v zemích EU - Španělsko versus ČR
Adamová, Barbora ; Uldrichová, Helena (vedoucí práce) ; Oukropec, Petr (oponent)
Tato diplomová práce mapuje vývoj španělské kinematografie od jejího zrodu až po současnost, a to jak po stránce umělecké, tak i s ohledem na vliv a přínos státu. Popisuje legislativní kroky a systém státních podpor filmového sektoru. Vytváří ucelený přehled o institucích, asociacích a organizacích, které jsou součástí tohoto systému. Celá diplomová práce je postavená na srovnávací bázi s vývojem a stavem české kinematografie. Jejím výsledkem je získání ucelené představy o rozdílných stavech, ve kterých se po stoletém vývoji obě kinematografie nacházejí, o výhodách a nevýhodách zavedených systémů a nastínění blízké budoucnosti.
|
|
Development z pohledu českého producenta celovečerních filmů
Vlach, Jiří ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Borovan, Pavel (oponent)
Magisterská práce se zaměřuje na vývoj (development) hraného filmu v prostředí nezávislých producentů. Práce definuje development v českém i evropském prostředí a zaměřením kapitol se snaží o reflexi vlivů, které na něj působí. Jednotlivé kapitoly prezentují různé části vývoje filmu ? od literární přípravy přes právní otázky, marketing vznikajícího projektu až po financování. V práci se zabývám i historickým vývojem developmentu na našem území se zaměřením na nedávnou historii (studiový systém). Kromě těchto kapitol se stručně věnuji i rozdílům mezi studiovým systémem s jeho způsoby vývoje a vývojem v prostředí nezávislých producentů. Práce rovněž obsahuje podkapitolu, která se věnuje developmentu televizních seriálů, jakožto příbuzného typu vývoje.
|
| |
|
Video na českém internetu
Horák, Petr ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Šuster, Jan (oponent)
Bakalářská práce ?Video na českém internetu? rozebírá možnosti a současný stav distribuce videí na českém internetu. Popisuje a vysvětluje základní technologie, jejichž prostřednictvím se video k divákům šíří. Zabývá se zpřístupněním videa na internetu z pohledu českého práva. Představuje české internetové projekty působící ve sféře internetového videa. Podrobněji rozebírá součastné i zaniklé online půjčovny filmů (StarZone, Kinománia, TopFun, Videopůjčovna ČT a Doc Air), videoportály nabízející divákům zábavný i zpravodajský obsah (Stream, N-JOY, Boom TV, atd.) a projekty stávajících ale i nově vznikajících digitálních televizních stanic zaměřené na online video: zpravodajské tn.cz televize Nova, internetové vysílání České televize, videoportál ukazse.tv digitální Barrandov TV a další.
|
| |
|
Současná výroba autorských dokumentárních filmů
Císařová, Markéta ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Vála, Luboš (oponent)
Práce se zabývá současnou výrovou autorského dokumentárního filmu u nás. Popisuje jednotlivé fáze výroby a to: development/rozvoj projektu, realizace, postprodukce. Dále mapuje možnosti distribuce tzn. kinodistribuce, televize, dvd, on-line prezentace. Rozebírá zdroje financování a ty dělí na tuzemské zdroje a evropské zdroje. V dnešní době je stále největší finanční podporou české kinematografie televize a fondy. Popisuje parametry a kategorie výroby dokumentů v České televizi z pohledu televizního dramaturga, představuje Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie a jeho výhody a nevýhody. Dále se na okraj zmiňuje o ostatních zdrojích financování u nás, což je především spolupráce s Filmovou a televizní akademii v Praze (Famu) a se soukromými subjekty. Další kapitola obsahuje přehled evropských zdrojů, popis koprodukce se zahraničními televizemi, předprodej práv, prodej filmu . Evropské fondy nám též každoročně poskytují nemalé prostředky na výrobu a rozvoj projektů a proto i jim se v práci věnuji. Vzhledem k tomu, že systém evropského financování a vůbec principy nezávislé produkce jsou poměrně složité, po celý rok probíhají v mnoha státech různé workshopy,semináře pro producenty a režiséry. Na závěr uvádím dvě případové studie,které by měly prezentovat dva přístupy k financování dokumentárního filmu.
|