Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj fonematického sluchu v mateřských školách
Matoušková, Pavlína ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
NÁZEV: Rozvoj fonematického sluchu v mateřských školách AUTOR: Bc. Pavlína Matoušková KATEDRA Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Ehler, Ph.D. ABSTRAKT Základním předpokladem zvládání školních dovedností, především čtení, je dostatečný rozvoj fonematického sluchu v mateřské škole. Zdokonalování úrovně foneticko-fonologické roviny u dětí předškolního věku je možné zajistit vhodnými pomůckami a metodikou pro pedagogy. Cílem diplomové práce je analýza fonematického sluchu u dětí v posledním roce předškolního vzdělávání a návazné vytvoření vlastního návrhu modelu aktivit a pomůcek. Zjištění úrovně fonematického sluchu probíhalo u dětí vybraných mateřských škol. Jedna z nich se zaměřovala na rozvoj fonematického sluchu a pracovala s navrženým modelem, v ostatních probíhala logopedická prevence dle školních vzdělávacích programů. Vstupní analýza proběhla na začátku školního roku a následné porovnání výsledků bylo v druhém pololetí. V závěru práce je objektivní posouzení míry účinnosti navržených aktivit v praxi. Prezentovaný materiál byl velmi efektivní jak pro rozvoj úrovně fonematického sluchu u dětí před nástupem k základnímu vzdělání, tak pro rozvoj ostatních oblastí předškolního vzdělávání a inspiraci pedagogů. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, fonematický sluch, pomůcky, didaktický...

Viz též: podobná jména autorů
13 MATOUŠKOVÁ, Petra
13 Matoušková, Petra
1 Matoušková, Petra Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.