Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neuropsychologický vývojový screening NES - pilotní ověření jeho použitelnosti v českých podmínkách
Klapetek, Anna ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kulišťák, Petr (oponent)
Neuropsychologický vývojový screening NES byl vytvoren pro potreby nemecké pediatrické praxe a slouží k rychlému posouzení vývojového stavu detí ve veku 2 až 24 mesícu. V 3.-4. a 6.-7. mesíci se hodnotí posturální a pohybové rízení, jemná motorika, zrakové vnímání a kognitivní schopnosti, v 10.-12. mesíci se místo zrakového vnímání zkoumá exploracní chování a v 17.-19. a 22.-24. mesíci se posuzují posturální a pohybové rízení, vizuomotorika, receptivní a expresivní rec a kognitivní schopnosti. Cílem této práce bylo metodu NES predstavit a overit její použitelnost v ceských podmínkách. Teoretická cást shrnuje soucasné poznatky o vývoji v prvních dvou letech života a blíže vymezuje pojem vývojové opoždení. Dále se zabývá metodologickými aspekty vývojové diagnostiky a strucne predstavuje nekteré u nás známé metody. V jejím záveru je predstavena teoretická koncepce metody NES. V empirické cásti byl vytvoren ceský preklad NES, kterým bylo otestováno 50 ceských detí. Navzdory celkove kladné zkušenosti s NES bylo možné identifikovat nekteré slabé stránky nemeckého návodu, které byly v ceského návodu upraveny. Kvantitativní výsledky umožnily predevším identifikaci kritických položek. Také byly zjišteny rozdíly ve výkonu mladšími a starších detí uvnitr vekových intervalu. Na základe techto výsledku bylo možné...
Neuropsychologický vývojový screening NES - pilotní ověření jeho použitelnosti v českých podmínkách
Klapetek, Anna ; Kulišťák, Petr (oponent) ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce)
Neuropsychologický vývojový screening NES byl vytvoren pro potreby nemecké pediatrické praxe a slouží k rychlému posouzení vývojového stavu detí ve veku 2 až 24 mesícu. V 3.-4. a 6.-7. mesíci se hodnotí posturální a pohybové rízení, jemná motorika, zrakové vnímání a kognitivní schopnosti, v 10.-12. mesíci se místo zrakového vnímání zkoumá exploracní chování a v 17.-19. a 22.-24. mesíci se posuzují posturální a pohybové rízení, vizuomotorika, receptivní a expresivní rec a kognitivní schopnosti. Cílem této práce bylo metodu NES predstavit a overit její použitelnost v ceských podmínkách. Teoretická cást shrnuje soucasné poznatky o vývoji v prvních dvou letech života a blíže vymezuje pojem vývojové opoždení. Dále se zabývá metodologickými aspekty vývojové diagnostiky a strucne predstavuje nekteré u nás známé metody. V jejím záveru je predstavena teoretická koncepce metody NES. V empirické cásti byl vytvoren ceský preklad NES, kterým bylo otestováno 50 ceských detí. Navzdory celkove kladné zkušenosti s NES bylo možné identifikovat nekteré slabé stránky nemeckého návodu, které byly v ceského návodu upraveny. Kvantitativní výsledky umožnily predevším identifikaci kritických položek. Také byly zjišteny rozdíly ve výkonu mladšími a starších detí uvnitr vekových intervalu. Na základe techto výsledku bylo možné...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.