National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Framework analysis of institutional care for children under three years of age
Kefurtová, Denisa ; Mouralová, Magdalena (advisor) ; Hejzlarová, Eva (referee)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Sociologických studií Katedra Veřejné a sociální politiky Diplomová práce 2019 Denisa Kefurtová UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Sociologických studií Katedra Veřejné a sociální politiky Rámcová analýza institucionální péče o děti mladší tří let Diplomová práce Autor práce: Denisa Kefurtová Studijní program: Veřejná a sociální politika Vedoucí práce: Mgr. Magdalena Mouralová Rok obhajoby: 2019 Prohlášení 1. Prohlašuji, že jsem předkládanou práci zpracovala samostatně a použila jen uvedené prameny a literaturu. 2. Prohlašuji, že práce nebyla využita k získání jiného titulu. 3. Souhlasím s tím, aby práce byla zpřístupněna pro studijní a výzkumné účely. V Praze dne 31. 7. 2019 Denisa Kefurtová Bibliografický záznam KEFURTOVÁ, Denisa. Rámcová analýza institucionální péče o děti mladší tří let. Praha, 2019. 73 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut Politologie. Katedra Politologie. Vedoucí diplomové práce Mgr. Magdalena Mouralová Rozsah práce: 118 200 znaků včetně mezer bez anotací, seznamu literatury a příloh Anotace Tato diplomová práce se zabývá politikou předškolního vzdělávání, konkrétně přijímáním dvouletých dětí do mateřských škol v České republice. Novela školského zákona, která měla předškolním...
Case study of inclusion children with special educational needs in preschool
Kefurtová, Denisa ; Mouralová, Magdalena (advisor) ; Hejzlarová, Eva (referee)
This bachelor thesis deals with inclusive education of disabled children in preliminary facilities. This process is hereby examined as a perspective of stakeholders of inclusive education. The main aim of the thesis is to clarify an attitude and opinion towards to inclusive policies of particular stakeholders and what are their chief interests and values. Meanwhile, together with respondents' statements it provides a view on the ways of how the inclusive politics is implementated. The first part elaborates mainly the theory of inclusive education, history of juristical changes and contemporary valid juristical adjustments of education for children with special needs, as well as a concept of actors of public policy together with the its implementation focused on teachers as street level bureaucracy. The core of the second part is an inclusive politics stakeholder analysis and their statements withdrawn from qualitative interviews using a case study design. The results of analysis summarize approaches, opinions, interests and values of a headmistress and teachers of a particular pre-school, as well as of teachers' assistents, parents and a pre-school founder. Through the respondents' statements the study analyses the work of the teachers and two assistents taking care about two children with special...

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.