Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití Open Source platforem v rámci vzdělávání v oboru Grafický design
Lukáš, David ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na možnosti využití Open Source grafických editorů ve výuce na středních odborných školách v rámci oboru Grafický design. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a uvedeny dostupné výukové zdroje a materiály věnující se problematice výuky práce v grafických editorech. Jsou zde popsána specifika oboru Grafický design v kontextu střední odborné školy a cílů vzdělávání definovaných v RVP. Postihuje nároky na grafické editory, jejich dostupnost a možnosti jejich využití jako legitimního prostředí k osvojení potřebných dovedností a zkušeností žáků a pro jejich další pracovní uplatnění. Praktická část je věnována průzkumu způsobů výuky práce v grafických editorech a možnostem využití alternativních grafických editorů na jednotlivých středních školách nabízejících studium oboru Grafický design. Obsahuje rozbor časových dotací odborných předmětů definovaných v ŠVP, dotazníková šetření a rozhovory s pedagogy. Zkoumaná je i situace v reálné praxi dotazníkovým šetřením a rozhovory se zaměstnavateli a praktiky z oboru. Z následné analýzy vyplývají problematické momenty spojené s aplikací alternativních grafických editorů do výuky a praxe. Jsou zde shrnuta možná východiska a podmínky jejich řešení.
Interaktivní fikce s využitím multimédií
Zenkovič, Lukáš ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na typ počítačových her zvaných interaktivní fikce a multimédia, které je možné k nim zakomponovat. V první části se práce zaměřuje na vymezení interaktivních fikcí a jejich jednotlivých vlastností. Mezi tyto vlastnosti patří příběh, interaktivita a multimédia. Dále je interaktivní fikce charakterizovaná z pohledu jejího ovládání a struktury příběhu. Následně je uvedené využití interaktivních fikcí ve vzdělávání jak z pohledu učitele, tak i studenta. V poslední části jsou zanalyzované různé nástroje, pomocí kterých je možné vytvářet tento typ počítačových her.
Rozvoj algoritmického myšlení na střední škole pomocí programovatelných robotických systémů
Černý, Ondřej ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
This thesis explores the use of educational robots in algorithmic thinking development on a high school student level. In the first part of this thesis the foundational materials from various authors are examined. The approaches to the teaching of algorithmic thinking are analysed, current positions are defined, and possible future developments are proposed in accordance with the requirements of the curricular documents. The work first defines the general theoretic concepts and then moves on to specific technical solutions of the individual robotic systems. The aim is to identify the most effective robotic system for our specific teaching purposes. The second part of the paper presents 8 teaching lessons employing the robotic system EDISON. These lessons were carried out in a high school in Usti nad Labem. The lessons were analysed, and the effectiveness was verified using the action research methodology. The summary of the methodological notes could be the necessary sources for another teacher using this educational tool. KEYWORDS algorithmic thinking, algorithmic structures, computer science, educational robotics, educational coding
Analýza grafické informace v digitálních vzdělávacích zdrojích pro obor Informatika
Marschnerová, Michaela ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na užitou grafikou v online vzdělávacích zdrojích a jejího vlivu na učení. V teoretické části jsou rozebrána hlediska a dopady užité grafiky. V praktické části práce jsou navržena hodnotící kritéria pro principy designu výukových materiálů. Dále jsou navrženy metody analýzy, které jsou následně použity na pěti vybraných online vzdělávacích zdrojích z webu imysleni.cz, které jsou určeny pro výuku a samostudium informatiky pro žáky druhého stupně základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA teorie dvojího kódu, užitá grafika, vizualizace informace, online výukové zdroje.
Využítí prostředků rozšířené reality v oblasti vzdělávání
Jeřábek, Tomáš
Předmětem disertační práce je zkoumání fenoménu rozšířené reality pojímané v kontextu didaktiky. Práce usiluje o vymezení rozšířené reality v oblasti pojmové i obsahové a její snahou je především poznat roli rozšířené reality v rámci systému technických výukových prostředků a vymezit její funkční specifika a možnosti z hlediska didaktiky. Práce vymezuje rozšířenou realitu jako technologicko- percepční koncept a stanovuje strukturu percepčních, technologických a rezultátových hledisek, která odrážejí významné parametry rozšířené reality pro dané oblasti. Práce dále zkoumá didaktická specifika rozšířené reality, definuje hlavní možné didaktické záměry pro její využití a vytváří strukturu systémů rozšířené reality z hlediska organizace výuky. S podporou empirického šetření práce definuje didaktické vlastnosti a specifika rozšířené reality v roli technického výukového prostředku. Svým pojetím představuje práce komplexní studii nahlížející na rozšířenou realitu z různých pohledů a směrů ve vztahu ke vzdělávání, ze které je možné vycházet při dalších konkrétnějších výzkumných záměrech vztahujících se k problematice využití rozšířené reality ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Úroveň digitálních kompetencí z oblasti bezpečnosti u studentů středních škol
Bárta, Pavel ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Rambousek, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá a mapuje vývoj úrovně digitálních kompetencí z oblasti bezpečnosti v průběhu studia u žáků čtyřletých studijních oborů a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, kteří své středoškolské studium zakončují maturitní zkouškou. V úvodní části práce probíhá vymezení odpovídajících kompetencí a definice pojmů, které s danou problematikou přímo souvisí, hlavně pak: gramotnost (digitální, informační), kompetence (digitální) aj., ze kterých jsou poté specifikovány ty, které přímo spadají do oblasti bezpečnosti. Následuje analýza a mapování výzkumů národních i mezinárodních, které zkoumají úroveň a rozvoj digitálních kompetencí žáků. Výzkumná část této práce zahrnuje koncept, realizaci a vyhodnocení dat výzkumného šetření, jehož cílem je zjištění úrovně daných kompetencí žáků a vlivu vzdělávání na jejich úroveň a rozvoj. Na základě výsledků výzkumného šetření jsou identifikovány faktory, které mají přímý vliv na rozvoj těchto kompetencí u žáků zkoumaných středních škol. Z důvodu rozšíření možnosti uplatnitelnosti výsledků, jsou sesbírána data na školách, které poskytují studijní obory s diametrálně odlišným zaměřením. Výstupní data výzkumného šetření zahrnují výsledky dotazníkového šetření, rozhovory se zástupci vedení zahrnutých škol a výstupy nástroje pro zjištění stavu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 JEŘÁBEK, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.