Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí3 - 12dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tanec, pohyb, fotografie
Peguero, Benjamin ; ŠIMŮNEK, Michal (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
Cílem bakalářské práce je představit současnou taneční fotografii a českou street dance kulturu. Jako tanečník a fotograf se delší dobu zajímám o schopnost fotografie reprodukovat tanec jakožto umělecký projev a jakožto tělesný, emocionální a v daném situačním kontextu hluboce ukotvený prožitek. Práce bude vycházet z Benjaminova konceptu auratičnosti, jehož prostřednictvím budu zvažovat schopnost fotografie reprodukovat tanec, a to z pohledu tří přímých účastníku taneční události: diváka, který tanec pozoruje; fotografa, který taneční scénu fotografuje; a samotného tanečníka, který tanec a pohyb zakouší nejintenzivněji. Práce bude vycházet ze zúčastněného pozorování české street dance scény, a kromě výše uvedeného přinese přehled české i světové taneční fotografie s důrazem na street dance.
Social Body : the post internet feminist art in the context of Xenofeminism Manifesto and Michael Foucault’s “History of Sexuality”
Jarosz, Anna ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; Stejskalová, Tereza (oponent)
Svou analýzu začínám historickou specifičností těla, ktéeré je formováno různými historickými režimy. Chci otevřít perspektivu těla, jehož materialita by nebyla redukována na biologickou esenci. Tato perspektiva je spojená s problémem společenské kontroly skrze tělo, sexualitu a gender. Právě tak je chápáno v xenofeministickém manifestu, který je hlavním zdrojem mé bakalářské práce.
FOTOPUBES
Smodej, Josip ; DVOŘÁK, Tomáš (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
In my thesis I want to explore the Slovenian contemporary photographic art focusing on the youngest artists who have recently graduated art schools and have started developing a new strain of fine art photography in Slovenian artistic space. Slovenia, not having a photography programme on any of it's art academies until recently, was always under influence of countries where Slovenian photography artists have studied, that being mainly Czech Republic and Serbia in the 90s and mainly UK, Germany, The Netherlands or France nowadays - the difference in the aesthetical and generally artistic expression is obvious. While most of the countries in Eastern Europe have seemingly lost the connection with the contemporary fine art scene, especially on the photographic field in the time of the post-digital art, Slovenia has kept it or rather gained it through the influence of its artists mainly studying abroad in the most developed western countries and not in Slovenia itself. On the other hand, the Slovenian photography scene has encountered an enormous problem as the artists studying abroad do not return to their motherland after finishing their studies - a trend that has gained on influence and popularity mainly in the last five years and is now almost becoming normality. The question therefore is if those artists can be counted as Slovenian or not at all, as example Aleksandra Vajd, who is one of the most influential Slovenian photography artists and at the same time one of the first ones who stayed in the country of her studies. In my bachelor thesis I would like to create an outline of the most contemporary Slovenian photographic arts with a selection of the most influential or the main artists working in the Slovenian art space, comparing them to the Slovenian artists working in foreign art spaces in the same time and researching and deciding if both groups can be discussed in the discourse of the Slovenian art or are they foreign to each other. In my work I plan to research artists, their works and their exhibitions, focusing on the aesthetical and conceptual aspects of their work, the differences and similarities between them and the comparison to their countries of studies and influences. I mainly plan to work with curatorial texts, exhibition catalogues and interviews with artists and my personal archive to research this topic.
Změna vnímání fotografie po nástupu sociálních sítí; Typologie selfie fotografií uživatelů Facebooku a Instagramu
Junášková, Daniela ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; ŠIMŮNEK, Michal (oponent)
Tato práce se v první části zaměřuje na fotografie uživatelů na sociálních sítích, především na Facebooku a Instagramu. Sleduje vývoj portrétní fotografie od počátku vynálezu fotografie, přes nástup sociálních sítí, až do její současnosti. V dalších částech je zaměřena na můj vlastní výzkum aplikovaný na konkrétní uživatele Facebooku a Instagramu, zabývá se vymezením společných rysů takzvaných selfie fotografií a typologií fotografií vyvolávajících negativní ohlasy ostatních uživatelů – nenávistné komentáře. Práce si klade za cíl objasnit, jaká kritéria hrají roli při výběru zveřejňovaných fotografií, zda odpovídají určitému sociálnímu statutu uživatelů a zdali můžeme sledovat jejich typologii v subkulturách. Obecně se vztahuje k vnímání fotografického obrazu v době sociálních sítí a velkého množství vizuálních vjemů působících na člověka.
Éra mačiatok: Estetika roztomilosti v súčasnom umení
Petrlová, Simona ; LEDVINA, Josef (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
Roztomilosť pôsobí na poli estetických a emočných sfér. Roztomilosť ako afekt zahŕňa súbor vizuálnych a behaviorálnych vlastností, ktoré sú schopné vyvolať fyzickú alebo emocionálnu reakciu v tele subjektu. V prípade roztomilosti ako estetickej kategórie sa s touto reakciou manipuluje pre komerčné účely, ako umelecký prejav alebo pre vyjadrenie pocitov. V diplomovej práci sa budem zaoberať pojmom roztomilosti a jej využitím v súčasnom umení. Spočiatku budem skúmať genézu tohto pojmu z psychobiologického, sociologického a kulturologického hľadiska. Budem sa venovať pôvodu samotného výrazu anglického slova ''cute'' a japonského výrazu ''kawaii'' a ich vývoju.  Neskôr sa zameriam na aspekty roztomilosti v súčasnej spoločnosti, kde sa roztomilosť stala jedným zo silných marketingových nástrojov ale i nástrojov k predsazovaniu politických záujmov, čo uvediem na konrétnych prípadoch. Estetický aspekt pojmu roztomilosti potom budem skúmať v rámci súčasného umeleckého prejavu, pričom v tejto analýze zahrniem tak sociologické ako i lorenziánske (biologické) hľadisko. V práci budem sledovať aj motiváciu pracovať s roztomilosťou na poli hi-tech technológií. Roztomilosť možno v rámci jej estetiky diferencovať na viacero podkategórií (napr. ''creepy-cute'', ''tortutrer-cute'', ''sexy-cute'', ai.), ktoré načrtnem tak v teoretickej ako i v exemplárnej časti. V celku práce sa zároveň dostanem k jednotlivým  tvorcom a ich dielam, ktorí s roztomilosťou pracujú vo svojej tvorbe.
«Imitacianism»
Khaust, Elizabet ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; ŠIMŮNEK, Michal (oponent)
První fázi této práce bych chtěla věnovat analýze několika sociologickým pojmům, vznikajících pod postmoderním vlivem a označít je jako klíčové koncepty, které budu používat po dobu mé diplomové práce. V další fázi chci pochopit, jak moc lze vysledovat kořeny tohoto tématu. A finální etapou chci představit termín «Imitacianismus» jako pojem označující umění při použití medialních avatarů. To znamená, že využívají alter ego nebo alter situace vytvořené v prostoru sociálních médií. Aby bylo možné dobře analyzovat toto téma, chci prozkoumat některé příklady uměleckých děl, které jsou s ním spojeny.
Large Format Photography in the Digital Era
Yang, Tian ; LEDVINA, Josef (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
Large format photography refers to the photographic practice that utilizes a large light sensitive surface to capture photographs. As of 2018, large format photography is still a subset of analog photography. The digital revolution brings us into the digital era. Manufacturers and businesses in the photography industry is forced to adapt the transition from analog to digital in order to survive and succeed in the new market. Meanwhile, photography theorists find themselves facing a new set of issues because the photographs have become immediate and immaterial. While camera manufacturers have in effect accelerated the analog-to-digital transition with their proactive business strategies and relentless marketing campaigns, higher education has become the last bastion for the analog where large format camera classes teach students the tradition of photography and how to see the world contemplatively.
FUCK HARDER
Svoboda, Jakub ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; Stejskalová, Tereza (oponent)
Téma se odkazuje k současné světové tvorbě queer umělců. Cílem této práce je ilustrovat na příkladech osobní teorii o radikálnějším přístupu v queer kultuře, informovat o nových přístupech v queer umění a fluidně spojovat jisté sounáležitosti. Obsah: teorie, zážitek, rozhovory, umělci, vývoj, budoucnost Názvy hlavních kapitol: Spirit in the 21st century, Vulnerabilty & Balance, Criticism, Make Queers Great Again, People for people, New Normal Hlavní umělci: Jana Kratochvílová, Arca x Jessie Kanda, Anne Imhof, Tino Seghal, Justyna Gorowská, YBDG, Anohni Literatura: Phillip Vannini - Non-representational methodologies úvod: Téma práce vychází z osobní zkušenosti. V roce 2016 jsem intuitivně cítil, že umělci pracující s queer tématy začnou ve svém přístupu přitvrzovat a tvorba bude radikálnější. Napsal jsem proto v koupelně na zrcadlo statement FUCK HARDER IN 2K17. Ukázalo se, že jsem měl pravdu a opravdu rok 2017 byl ve znamení radikalismu na více směrů – od vizuálního umění, videoklipy, hudbu, pop kulturu až k módni fotografii. Ve své práci bych se tudíž rád zaměřil na toto téma a vybrané umělce z celého světa. Podložit své povšimnutí tohoto fenoménu skrze aktuální tvorbu vybraných umělců a na její bázi lehce naznačit další vývoj těchto radikálně tvořících umělců. Samotný výběr umělců bude klíčový pro celé téma práce a bude intuitivní, doplněný o rozhovory s umělci. Intuice v práci bude dalším klíčem na jehož základě budu spojovat vše co si dokážete představit.
The expression of gender characteristics in fashion magazine on the example of the USA Vogue magazine
Gershkovich, Elizaveta ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; ŠIMŮNEK, Michal (oponent)
American Vogue magazine has long been the golden standard in the modern fashion world. For over a hundred years this fashion periodical sets beauty codes all over the world. For my Final Theoretical Thesis, I decided to analyze the American Vogue magazine and identify the presence of gender characteristics in the printed editions of Vogue.
Umenie v klube
Verešpej, Jonáš ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; LEDVINA, Josef (oponent)
Práca sa zaoberá súčasným umením v kontexte klubovej kultúry v Amsterdame, a to konkrétne v kluboch De School a Trouw. Zaujíma ma klub ako alternatívny priestor pre vizuálne umenie a jeho inovatívny prínos do sveta súčasného umenia, či už spôsobom inštálacie jednotlivých diel alebo témami, ktoré do klubovej kultúry prináša. Zároveň práca skúma autorov, ktorí v svojom diele tematizujú tanečnú a klubovú kultúru, rave alebo žánre ako techno a house.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí3 - 12dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Janoščík, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.