Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh dvoumotorového letounu kategorie pro sběrnou dopravu
Horák, Marek ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem verze letounu EV-55 Outback, vybavené přetlakovou kabinou. Jsou v ní uvedeny obecné zásady a požadavky předpisů na konstrukci přetlakových kabin. Obsahuje návrh úpravy trupu oproti nepřetlakované verzi letounu a také návrh jeho konstrukce. Práce dále obsahuje návrh konstrukce a zástavby systému klimatizace a nouzového kyslíkového systému. Součástí práce je také rozbor hmotností a kontrola centráže, definici zatížení přetlakové kabiny s jednoduchou pevnostní analýzou a výpočet základních letových výkonů. Na základě výsledných hmotností a letových výkonů je pak navržený letoun porovnán s obdobnými konstrukcemi jiných výrobců.
Analýza stárnutí vybraných materiálů stokových sítí
Horák, Marek ; Stanko,, Ing Štefan (oponent) ; Tlolka, Jan (oponent) ; Raclavský, Jaroslav (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce se zabývá analýzou stárnutí betonových a železobetonových trub stokových sítí. Stárnutí stokové sítě je zapříčiněno několika důvody, a to abrazí materiálu, chemickou a biologickou korozí a následným statickým přetížením konstrukce stoky. Jednou z častých příčin degradace potrubí stokových sítí z materiálů pojených cementovým tmelem je biogenní síranová koroze. Vlivem této koroze dochází k rychlejší degradaci stěn zejména v neomočené části potrubí na stokových sítích a tím ke snížení plánované životnosti stokové sítě. Pro analýzu stárnutí je navržena nová metodika sledování a vyhodnocování úbytku tloušťky stěny betonových a železobetonových trub, který je způsoben biogenní síranovou korozí. Zbytková životnost je počítána z předpokládané rychlosti koroze, tedy úbytku tloušťky stěny na sledovaném úseku stokové sítě. Pro sledování úbytku tloušťky stěny na stokové síti je pro praktickou aplikaci navržen postup měření, který je aplikován ve spolupráci s BVK, a.s. Práce využívá stávajících znalostí o dané problematice. Tyto informace nám slouží k lepšímu poznání procesů úbytku tloušťky stěn na stokových sítích v čase a možnosti správně a včas provést vhodné provozní opatření. Tímto by měl být omezen degradační proces trubního materiálu a zároveň prodloužena bezpečná funkčnost a životnost stokových sítí v požadovaném časovém období. Na základě navržené metodiky lze zjistit zbytkovou životnost stokové sítě a efektivněji plánovat údržbu a obnovu. Je nutno podotknout, že jedině dlouhodobým sledováním lze získat lepší přehled o technickém stavu stokových sítí v čase a díky tomu lépe a efektivněji provádět údržbu a sanaci, s čímž souvisí efektivní využití finančních prostředků určených pro obnovu vodohospodářské infrastruktury.
Klimatizační soustavy letadel
Lednický, Ondřej ; Horák, Marek (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na klimatizační soustavy letadel, jejich funkci a základní úlohy, které musí splnit pro zabezpečení bezpečného a pohodlného letu. Bude členěna na několik kapitol, přičemž úvodní kapitola bude věnována nejdůležitějším faktorům ovlivňujícím lidské zdraví. Dále se bude věnovat popisu zajištění jednotlivých složek tvořících klimatizační soustavu, přetlakovým kabinám a regulátorům. V závěru práce se dozvíme o kyslíkových soustavách, které zajišťují přežití cestujících v případě nouze.
Návrh průkazných statických pevnostních zkoušek letounu v kategorii UL
Serediuk, Vadym ; Horák, Marek (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem průkazných statických pevnostních zkoušek pro nově vyvíjený letoun společnosti TL-Ultralight. Na začátku práce je obecně pojednáno o teorii zkoušení letadel s důrazem na statické pevnostní zkoušky. Dále je proveden rozbor požadavků českého předpisu UL 2 a německého LTF-UL, jež představují certifikační bází pro tento letoun. Jsou detailně rozebrány požadavky na konstrukcí letounu (resp. jeho jednotlivých částí) a požadavky na pevnostní zkoušky. Na bázi předpisu a poskytnutých výpočtových protokolu jsou vypočteny a připraveny jednotlivé zkušební případy a plány zkoušek křídla, ocasních ploch, motorového lože a podvozku. Vzápětí práce je proveden výpočet vahadlového systému a základní návrh přípravků.
Návrh přípravku pro měření kritického napětí ztráty stability tenkostěnných L-profilů
Polčák, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje ztrátě stability tlakem namáhaných tenkostěnných hliníkových pro-filů, které tvoří významnou součást leteckých konstrukcí. Tyto profily se testují zkouškou tla-kem, pomocí které se zjišťuje kritická síla. Zkouška tlakem může být ovlivněna vícero faktory, které zpravidla souvisí s uchycením vzorku do stroje. Cílem práce je navrhnout přípravek, kte-rý bude sloužit k upnutí vzorku do testovacího stroje a zlepšení výsledků zkoušky.
Air transport helicopters
Rybka, Slavomír ; Horák, Marek (oponent) ; Nastálek, Ondřej (vedoucí práce)
The Bachelor thesis contains introduction of the helicopter techniques from the beginning of their development to the present. The work includes complex view on the types of the transport helicopters based on their characteristic elements of design. The machines are devided according the number and location of the rotor, the method of dealing with reaction torque, engine type, the type of rotor heads and take-off weight. There is an overview of selected types of categories for each group, too. The work also includes profiles of selected companies which provide services related to helicopter transport in the Czech and Slovak Republic, including pricing list of services they offer.
Vztlaková mechanizace křídla
Rakovský, Kristián ; Weis, Martin (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou vztlakovej mechanizácie krídla. V práci je uvedený účel vztlakovej mechanizácie, rozdelenie prostriedkov vztlakovej mechanizácie, stručný náhľad do ich histórie a ich bližší popis s uvedením ich výhod, nevýhod a použitia v letectve. Súčasťou práce je taktiež stručná štatistika, ktorá zrovnáva vztlakovú mechanizáciu veľkokapacitných dopravných letúnov.
Konstrukční návrh experimentálního zařízení pro zkoušení zdvihu a přítlačné síly aktuátoru
Zatloukal, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zařízení pro zkoušky tepelného spínače. Zaměřuje se především na konstrukci, avšak nepomíjí ani potřebné měřící vybavení, postupy měření a další specifikace. První část práce popisuje požadavky kladené na vývoj experimentálního zařízení. Další část řeší výběr snímače polohy a snímače síly, součástí je rozsáhlá studie možností. Následný úsek práce pojednává o systému automatické regulace a měření teploty, uvádí potřebné parametry komponentů a navrhuje jejich implementaci. Závěrečná část práce popisuje, jak se dospělo k navržené konstrukci zařízení. Nechybí pevnostní analýzy a postupy měření při tlakové a tahové zkoušce.
Koncepční návrh malého letounu s důrazem na jednoduchost stavby
Rajnštajn, David ; Horák, Marek (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá koncepčním návrhem lehkého letounu, u kterého je kladen důraz na jednoduchost výroby v domácích podmínkách. Je členěna do třech hlavních částí. Na začátku je uveden rozbor existujících lehkých letadel a z toho vycházející volba koncepce navrhovaného letounu. Druhá část se věnuje detailnějšímu návrhu jednotlivých funkčních celků, a to z konstrukčního i technologického hlediska. Poslední část pak obsahuje základní výpočty pro ověření a definování nejdůležitějších vlastností letounu tohoto typu.
Přestavba letounu Z 142 s pohonnou jednotkou LYCOMING
Šurkala, Martin ; Horák, Marek (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je náhrada stávající pohonné jednotky M 337AK letounu Zlin 142 za pohonnou jednotku typu Lycoming s odpovídající vrtulí. Dalším úkolem je zástavba příďového podvozku typu VUT 100. První část této práce se zabývá volbou náhradní pohonné jednotky. V této části jsou jednotlivé motory porovnávány s ohledem na letové výkony (stoupání atd.). Další část se zabývá výpočtem nových centráží, obálek zatížení a zatížení působícího na motorové lože. Poslední část se zaměřuje na konstrukční návrh zástavby pohonné jednotky a pevnostními výpočty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
44 HORÁK, Martin
35 HORÁK, Michal
21 HORÁK, Miroslav
2 Horák, M.
44 Horák, Martin
7 Horák, Matouš
6 Horák, Matěj
4 Horák, Michael
35 Horák, Michal
1 Horák, Mikuláš
8 Horák, Milan
1 Horák, Miloslav
1 Horák, Miloš
21 Horák, Miroslav
44 Hořák, Martin
6 Hořák, Matěj
35 Hořák, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.