National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
U3V VŠE a počítačová gramotnost v systému celoživotního vzdělávání
Hnilička, Jakub ; Horný, Stanislav (advisor)
V poslední době se vedle klasické gramotnosti mluví o počítačové gramotnosti. Tato problematika zasahuje každého z nás, ale hlavně lidi v post-produktivním věku, kteří během svého života neměli příležitost se seznámit s informačními technologiemi. Národní program počítačové gramotnosti byl velkou příležitostí jak tuto negramotnost odbourat, ale bohužel zanikl i koncem působnosti Ministerstva informatiky ČR. Zarážející je postoj státu, který připravuje projekty v oblasti e-Governmentu , elektronického sčítání lidu a elektronických voleb bez jakékoliv koncepce na rozvoj uživatelů těchto ambiciózních projektů. Jednou možností jak se zdokonalovat i po ukončení kariéry je studium na Univerzitě třetího věku VŠE, kde se studenti seznamují s prací na počítači, ale i multimedii v Grafické a multimediální laboratoři. Bohužel tato univerzita není přístupná pro každého. Tato omezení spočívají především v podmínce ukončeného středoškolského vzdělání, ale i z kapacitních důvodů. Volbou skutečně pro všechny tedy zůstává komerční sektor, který nabízí širokou škálou kurzů. Tyto kurzy jsou buď z nabídky softwarových firem nebo z konceptu ECDL (Evropský řidičák na počítač).
Informační architektura prezentace informací
Hnilička, Jakub ; Horný, Stanislav (advisor) ; Bébr, Richard (referee)
Informační architektura nástupem internetu dostala nový směr, ale její metody tvorby dokumentu zůstaly zachovány. Základní principem tvorby prezentace je určení cílové skupiny, která určuje formu prezentace. Nesmíme také zapomenout na jednotnou firemní kulturu, kterou působíme dovnitř i vně organizace. Nejčastější formou prezentace jsou dnes internetové stránky. Pro tvorbu takovéto prezentace platí stejná pravidla, ale musíme se zde zaměřit na více uživatelů a vhodnou navigací jim usnadnit hledání informací. Zvláštní cílovou skupinou jsou internetové vyhledávače, pomocí kterých stále více uživatelů vyhledává zajímavé stránky.
U3V VŠE a počítačová gramotnost v systému celoživotního vzdělávání
Hnilička, Jakub ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilím, Tomáš (referee)
Computer literacy has recently emerged as a new topic, complementing traditional literacy. While this issue affects every one of us, it is particularly important for people of post-productive age, who have not been able to become acquainted with information technology during their professional life. The National Computer Literacy Program provided a great opportunity to eliminate this illiteracy; unfortunately it came to an end together with termination of the Ministry of Informatics of the Czech Republic. It is striking that the State has been preparing projects in the area of e-Government, electronic census and electronic elections without having any developmental strategy for users of these ambitious projects. An opportunity to improve personal skills after the end of a professional career is provided by the University of the Third Age at the University of Economics, where students learn to use not only computers, but also the multimedia in the Graphic and Multimedia Laboratory. Unfortunately, this university is not accessible to everyone. The limitations consist particularly in the precondition of completed secondary education, but also in the available capacity. Thus, an option that is really available to everyone lies in the commercial sector, which offers a wide range of courses. These courses are provided either by software companies or by the ECDL (European Computer Driving License).

See also: similar author names
2 Hnilička, Jan
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.