| |
| |
|
Metodika navrhování ukončení kusých kolejí
Guziur, Petr ; Týfa,, Lukáš (oponent) ; Kohout,, Martin (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá navrhováním ukončení kusých kolejí a soustředí se zejména na navrhování pohyblivých zarážedel. Do rozhodovacího procesu ukončení kusé koleje vstupuje řada faktorů, mezi které patří hlavně poloha kusé koleje ve stanici, úroveň zabezpečení, prostorové možnosti, počet a skladba vlaků, které na kusou kolej pravidelně zajíždějí a další. Z rešeršní části této práce vyplývá, že právě pohyblivá zarážedla jsou vhodná a v zahraničí preferovaná, pro ukončení kusé koleje. Z tohoto důvodu je tomuto typu zarážedla věnována pozornost s důrazem na popis postupu návrhu. Součástí práce je návrh výpočetního programu s využitím tabulkového editoru a jazyku Visual basic pro usnadnění návrhu pohyblivého zarážedla. V rámci návrhu jsou popsány vybrané faktory, které návrh zarážedla nejvíce ovlivňují.
|
|
Rekonstrukce železniční stanice Brno-Slatina
Guziur, Petr ; Andratschke, Jan (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navrhnout rekonstrukci železniční stanice Brno – Slatina tak, ale byly zajištěny 3 nástupní hrany splňující současné požadavky. Návrh kolejových úprav je proveden tak, aby bylo možné vložit jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště, která splňují požadavky pro přístup osob se sníženou schopností orientace a pohybu. Rekonstrukce umožní zvýšení rychlosti v hlavních kolejích, ze stávajících 80 km/h, na 100 km/h.
|
| |
| |
|
Metodika navrhování ukončení kusých kolejí
Guziur, Petr ; Týfa,, Lukáš (oponent) ; Kohout,, Martin (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá navrhováním ukončení kusých kolejí a soustředí se zejména na navrhování pohyblivých zarážedel. Do rozhodovacího procesu ukončení kusé koleje vstupuje řada faktorů, mezi které patří hlavně poloha kusé koleje ve stanici, úroveň zabezpečení, prostorové možnosti, počet a skladba vlaků, které na kusou kolej pravidelně zajíždějí a další. Z rešeršní části této práce vyplývá, že právě pohyblivá zarážedla jsou vhodná a v zahraničí preferovaná, pro ukončení kusé koleje. Z tohoto důvodu je tomuto typu zarážedla věnována pozornost s důrazem na popis postupu návrhu. Součástí práce je návrh výpočetního programu s využitím tabulkového editoru a jazyku Visual basic pro usnadnění návrhu pohyblivého zarážedla. V rámci návrhu jsou popsány vybrané faktory, které návrh zarážedla nejvíce ovlivňují.
|
| |
| |
|
Rekonstrukce železniční stanice Brno-Slatina
Guziur, Petr ; Andratschke, Jan (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navrhnout rekonstrukci železniční stanice Brno – Slatina tak, ale byly zajištěny 3 nástupní hrany splňující současné požadavky. Návrh kolejových úprav je proveden tak, aby bylo možné vložit jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště, která splňují požadavky pro přístup osob se sníženou schopností orientace a pohybu. Rekonstrukce umožní zvýšení rychlosti v hlavních kolejích, ze stávajících 80 km/h, na 100 km/h.
|