National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
Corporate Performance Management (CPM) in business organizations
Chvalovská, Jana ; Pour, Jan (advisor) ; Derfler, Václav (referee)
Corporate Performance Management (CPM) is currently one of the most developing branches of informatics due to the fact that it is a tool that allows managers to effectively manage their company and thereby increase its competitiveness in the market. This thesis focuses on the individual elements of the CPM, particularly on the managerial methods, metrics and business processes, which are generally characterized first and then applied to business organizations that operate in the area of retailing. There is also a fourth CPM element - CPM applications, but a detailed description is not covered by this work. The aim of this thesis is mainly to define the basic (core) processes in retailing and describe their characteristics using informatics approaches. Each process is then assigned to managerial methods that can be used in evaluating the performance of these processes and to specific examples of metrics for which appropriate dimensions are further defined. The main contribution of this work is the analysis of processes in the retailing industry, using methods and approaches used in informatics - characteristics such as purpose of the process, events that trigger the process, inputs and outputs of the process and metrics, which are assigned to the corresponding dimensions, are defined for each process.
India as a Business Associate for the Czech Republic
Chvalovská, Jana ; Černá, Iveta (advisor) ; Taušer, Josef (referee)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu indické ekonomiky z různých pohledů vzhledem k tomu, že Indie je díky svému rychlému tempu hospodářského růstu a nenasycenému trhu velmi perspektivním obchodním partnerem pro ČR. Práce je rozdělena do několika částí, v první části se zaměřuje na analýzu makroekonomických ukazatelů, zahraničního obchodu a platební bilance. V další části práce jsou rozebírána perspektivní odvětví tohoto trhu, překážky vzájemného obchodu mezi ČR a Indií a také jsou zmiňovány české firmy, které již na indický trh pronikly,a analogicky i indické firmy, které mají zastoupení na českém trhu. Poslední část mé práce je věnována cílům ČR v Indii, které byly formulovány českou vládou v roce 2005, a jejich hodnocení.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.