Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 452 záznamů.  začátekpředchozí264 - 273dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Loterie a hry - finančněprávní aspekty
Slovák, Jaromír ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Loterie a hry - finančněprávní aspekty Diplomová práce se zaměřuje na právní úpravu loterií a jiných podobných her, která je v českém právním řádu zakotvena především v zákoně č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění pozdějších předpisů. Pro rozbor celé problematiky hazardních her je třeba zasadit znění jednotlivých ustanovení tohoto zákona do kontextu s judikaturou zejména Ústavního soudu České republiky a vzít taktéž v potaz vliv práva Evropské unie. Za cíl si diplomová práce vytyčila kompletní rozbor aktuální právní úpravy loterií a jiných podobných her, důvody přijetí konkrétních právních ustanovení a zhodnocení jejich reálných přínosů pro praxi. V případech, kdy se dochází ke konfliktům právní regulace loterijního odvětví a reálného stavu, jsou v diplomové práci nastíněny základní možnosti jejich řešení. Celkově je diplomová práce rozdělena do čtyř kapitol, kdy první z nich uvádí probíranou problematiku vysvětlením základních pojmů, které jsou dále zmiňovány a je s nimi pracováno. Druhá kapitola se věnuje v obecné rovině kompletnímu právnímu zakotvení loterií a jiných podobných her v českém právním řádu, a to od ústavního základu přes již zmíněný zákon č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, včetně prováděcích předpisů s ním souvisejících, až po judikaturu...
Finančněprávní aspekty provozování sázkových her
Krejčíček, Zdeněk ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou provozování sázkových her na území České republiky z pohledu finančního práva. Jejím cílem je poskytnout analýzu účinné právní úpravy a předložit vhodná řešení de lege ferenda. Práce sestává kromě úvodu a závěru z pěti kapitol. První kapitola vysvětluje pojem "sázkové hry" a odlišuje jej od obecného pojmu "hry" stejně jako od pojmu "lo- terie a jiné podobné hry". Dále se věnuje "hernímu právu" jako ucelenému souboru právních norem vztahujících se na danou problematiku. Druhá kapitola zasazuje sázkové hry do rámce soukromého práva. V historickém kontextu předkládá jednotlivé etapy občanskoprávní úpravy na území dnešní České re- publiky od roku 1811 do roku 2013. Tato část práce zohledňuje rovněž platnou a od 1. ledna 2014 účinnou občanskoprávní úpravu obsaženou v zákoně č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Třetí kapitola kriticky hodnotí veřejnoprávní úpravu provozování sázkových her jakožto základní regulační rámec podnikání v tomto odvětví. Jeho základem je zastaralý zákon č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění pozdějších před- pisů, který je v rozporu s právem Evropské unie a jehož ustanovení jsou v praxi velmi často ohýbána proti smyslu jeho úpravy. V rámci této kapitoly je tak pojednáno o pojmu "loterie a jiné podobné hry",...
Srovnání daňových soustav České a Řecké republiky
Čižík, Vojtěch ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Diplomová práce se snaží primárně porovnat daňový systém, resp. daňovou soustavu mezi Řeckem a Českou republikou, které jsou obě jako členské země EU a nejvýznamnějších mezinárodních organizací malými a otevřenými ekonomikami s přibližně stejným počtem obyvatel, přičemž právě jejich členství zejména v EU silně ovlivňuje i národní podobu daní a jejich struktury. Také se vyjadřuje i k národním hmotněprávním úpravám daní obou zemí. Nejprve, s jistými terminologickými obtížemi napříč třemi jazyky, vymezuje pojem daň jako povinnou platbu, kterou zákon jako daň nazývá, a některé její teoretické aspekty z hlediska žádoucích vlastností a konstrukčních prvků a poté se zaměřuje na daňovou soustavu, resp. systém a nejrůznější vlivy na jejich formování. Asi jediná mimoprávní pasáž včetně přílohy 2 se týká ekonomického srovnání daňových soustav ČR a Řecka. V praktické části se práce postupně věnuje srovnání pramenů daňového práva, ústavněprávním základům daní a jejich rozpočtovému určení a také mezinárodněprávnímu rozměru daní v obou zemích. Velmi skromně zmiňuje i některé historické souvislosti. Jádrem práce je potom kapitola 4, kde se výhradně komparativní metodou práce snaží nalézt rozdíly v jednotlivých daních z hlediska jejich existence a není-li jich, z hlediska jejich konstrukčních prvků. Tabulka 2 na...
Příjmy a výdaje rozpočtu Evropské unie
Dostálová, Lucie ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Příjmy a výdaje rozpočtu EU Tématem této diplomové práce jsou příjmy a výdaje rozpočtu Evropské unie. Jedná se o velmi široké téma, které je třeba zúžit proto, aby mohl být naplněn účel této práce. Po krátkém pojetí základních pojmů se zaměřuji na detailní analýzu příjmů a výdajů rozpočtu Evropské unie a finanční rámce. Nejdříve zařazuji kapitoly, které představují obecné pojetí tématu a podobné základní pojmy. Kapitoly jsou věnovány rozpočtu Evropské unie a rozpočtovému procesu, následující kapitoly obsahují podrobné rozebrání příjmů a výdajů rozpočtu Evropské unie a finančních rámců. Záměrem práce je představit celou teorii rozpočtu a následně se zaměřit na dlouhodobý vývoj příjmů a výdajů rozpočtu Evropské unie až k dnešnímu dni, tedy 30.6.2014. Aktuálně je v platnosti nový víceletý finanční rámec pro období 2014-2020, který přináší určité změny v jednolitých zdrojích příjmů a také ve výdajích. Určité novoty stále nejsou uvedeny v praxi, ale jejich účinnost se blíží. Práce hodnotí nové nástroje a instituty, které Evropské unie již zavedla, případně je má v plánu zavést. Jedná se o dvě změny v rámci rozšíření vlastních zdrojů rozpočtu EU, konkrétně novou daň z přidané hodnoty a daň z finančních transakcí, ty jsou rozebrány podrobně. Daň z finančních transakcí, která by měla být novým zdrojem...
Jedno inkasní místo
Kapounková, Barbara ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Resumé Tato diplomová práce se zabývá projektem jednoho inkasního místa, přesněji harmonizací daňového základu, vyměřovacího základu pojistného na sociální zabezpečení a vyměřovacího základu pojistného na veřejné zdravotní pojištění. Cílem je posoudit společné vlastnosti těchto povinných plateb a rozhodnout, zda je možná jejich harmonizace. Druhá část této práce se zabývá odvodem z úhrnu mezd. Jednotlivé instituty srovnávám z hlediska zákona č. 458/2011 Sb., o změně zákonů související se zřízením jednoho inkasního místa a dalších změnách daňových a pojistných zákonů a dalšími dvěma návrhy zákonů. První kapitola popisuje jednotlivé oblasti, které by měly být sjednoceny, a to oblast daňovou, oblast sociálního zabezpečení a v neposlední řadě oblast veřejného zdravotního pojištění. V této kapitole je také popsán pojem osobní důchodové daně. Následuje popis projektu jednoho inkasního místa, jeho vývoje a inkasních systémů běžných v jiných zemí. Ve třetí kapitole se nachází rozbor již zmíněných zákonů a jejich cílů. Následuje čtvrtá a pátá kapitola, ve kterých používám převážně komparativní metodu výzkumu. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na harmonizaci a zahrnuje popis základu daně z příjmů fyzických osob a vyměřovacích základů. Pátá kapitola obsahuje komparaci odvodu z úhrnu mezd a pojistných z úhrnu mezd. V...
Boj proti daňovým únikům v oblasti nepřímých daní
Halbrštát, David ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent)
Shrnutí v českém jazyce Název práce: Boj proti daňovým únikům v oblasti nepřímých daní Abstrakt: Práce analyzuje možnosti boje proti daňovým únikům, zaměřuje se na oblast nepřímých daní a vychází z hypotézy, že k největším únikům dochází na DPH. Výsledky práce správnost této hypotézy potvrdily. Práce je rozdělena do dvou částí. V první jsou vymezeny základní pojmy, včetně pojmů daně, jejich členění na přímé a nepřímé, jsou zde uvedeny druhy daní nepřímých a objasněn vlastní pojem daňový únik. Během objasnění je vysvětlen rozdíl mezi pojmem daňový únik v užším smyslu, který zahrnuje pouze úniky nelegální (tax evasion) a tímto pojmem v širším smyslu, který zahrnuje i daňové úniky legální (tax avoidance). Na tuto úvodní platformu později navazuje i další podkapitola, ve které jsou uvedeny některé konkrétní nejzávažnější formy daňových úniků v oblasti DPH, kterými jsou například tzv. "Karuselové podvody". Druhá část je především věnována nástrojům, které jsou používané v boji proti daňovým únikům. Za účelem přehlednosti jsem nástroje rozdělil do podskupin na základě šířky oblasti jejich využití, některé nástroje totiž mohou být využity při boji proti všem daňovým úniků, jiné nikoliv. Zde se věnuji zejména nástrojům boje v oblasti DPH, kde je roční výše daňových úniků v České republice odhadována jen na...
Daň z příjmů fyzických osob z podnikání a jiné samostatné výdělečné činnosti
Penz, Michal ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Cílem mé práce je podat ucelený pohled na problematiku zdaňování příjmů fyzických osob z podnikání a jiné samostatné výdělečné činnosti, poukázat na propojení jednotlivých ustanovení nejen v rámci ZDP ale i v návaznosti na jiné právní předpisy. Druhým cílem mé práce je zpracovat instituty typické pro daň z příjmů fyzických osob z podnikání a jiné samostatné činnosti, kterými jsou zejména daňová evidence, stanovení daně paušální částkou a daňové výdaje stanovené procentem z příjmů. Třetím cílem bylo poukázat na změny v ZDP účinné od 1. 1. 2013 a jejich vliv na ustanovení mající vztah k tématu práce. V neposlední řadě je cílem i prohloubení si znalostí z daňového práva. Ve své práci jsem se snažil aplikovat jednotlivé konstrukční prvky daně na daň z příjmů z podnikání a jiné samostatné výdělečné činnosti a podat jejich výklad. Vzhledem ke složitosti zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, jsem též považoval za vhodné uvést některé praktické příklady, které by umožnily lepší pochopení popisovaných institutů a zároveň jsem se snažil neopomenout judikaturu vztahující se k výkladu. Daň stanovená paušální částkou, kterou jsem se ve své práci snažil též analyzovat, není v České republice příliš rozšířenou, byť by měla přispět ke zjednodušenému stanovení daně z příjmů fyzických osob u poplatníků provozujících...
Právní úprava zásady vyrovnanosti veřejných rozpočtů
Bláha, Jiří ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
PRÁVNÍ ÚPRAVA ZÁSADY VYROVNANOSTI VEŘEJNÝCH ROZPOČTŮ Otázka vyrovnanosti veřejných rozpočtů patří v současnosti jak na polích vnitrostátních, tak i na poli mezinárodním mezi ty veřejně nejdiskutovanější. V současnosti je již zcela zřejmé, že setrvalé zadlužování zejména států má vliv nejen na jejich konkurenceschopnost a uplatnění, ale i globální ekonomickou rovnováhu. Státy s vysokými podíly dluhu na hrubém domácím produktu, vzniklého mnohdy v ekonomicky příznivých letech, zjišťují, že překonání hospodářská recese je v takové situaci mnohem obtížnější a bolestivější; jelikož nelze použít přebytky hospodaření z příznivých let, dochází k dalšímu zadlužování a tím i prohlubování již tak nepříznivé ekonomické situace. Na úrovni jednotlivých států i mezinárodních organizací proto dochází k přijímání nejrůznějších opatření s cílem stimulovat ekonomiku a obnovit hospodářský růst. Významným prostředkem se v takovém případě stávají veřejné rozpočty, zejména rozpočty jednotlivých států, a redistribuce prostředků v těchto rozpočtech akumulovaných; jelikož však prostředky veřejných rozpočtů nejsou neomezené a je třeba poučit se z následků či nejlépe zabránit opakování předchozích chyb, vystupuje v souvislosti s tím do popředí zásada vyrovnanosti veřejných rozpočtů. V souvislosti s nastolením otázky vyrovnanosti...
Česká a evropská právní úprava mezinárodní pomoci při vymáhání některých finančních pohledávek
Volková, Jana ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Mezinárodní vymáhání je souvislým procesem, který se dlouhodobě vyvíjí. Pomoc při mezinárodním vymáhání některých finančních pohledávek rozšiřuje možnosti státu vymáhat finanční pohledávky státu či územních samosprávných celků i mimo jeho teritoriální působnost. Chrání fiskální politiku státu a zajišťuje přísun finančních prostředků do státního rozpočtu. Pomoc při vymáhání je poskytována nejen v rámci práva vnitrostátního a mezi členskými státy Evropské unie i evropského, ale díky mezinárodním smlouvám, k jejichž ratifikaci dal parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána, se tato pomoc nově rozšiřuje i za hranice Evropské unie a díky Konvenci OECD o správní spolupráci v daňové oblasti i na ostatní světové kontinenty.
Právní a institucionální zabezpečení finančního systému proti praní špinavých peněz
Kubík, Tomáš ; Kohajda, Michael (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Hlavním cílem předkládané práce 'Právní a institucionální zabezpečení finančního systému proti praní špinavých peněz' je poukázat na stále rostoucí fenomén praní špinavých peněz. Jedná se o fenomén nabourávající globální ekonomický a finanční systém, který by neměl zůstat bez povšimnutí. Tomuto fenoménu je nutno čelit všemi dostupnými, legálními prostředky. Aby účinek tohoto boje byl co největší, pak je nutno, aby zde existovaly celosvětově uznávané právní normy, které by za své přijalo maximum států, aby zde byly orgány vybavené kvalifikovaným personálem, s dostatečnými pravomocemi, aby především bankovní instituce, ale nejenom ty, vyvinuly maximální úsilí v boji proti praní špinavých peněz, zaměřené především na prevenci. Pokud nebudou nejen shora uvedené podmínky splněny, pak jen stěží půjde tomuto fenoménu adekvátně čelit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 452 záznamů.   začátekpředchozí264 - 273dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 BOHÁČ, Radek
2 Boháč, Radek
1 Boháč, Radim,
1 Boháč, Radomír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.