|
Vehicle thermal battery heat recovery system architecture loop
Stanko, Michal ; Beran, Martin (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Táto práca sa zaoberá významom a možnosťami rekuperácie tepla výfukových plynov, ktoré pomáhajú pri štarte urýchliť zahrievanie motora a tým znižovať emisie. Teoretická časť pojednáva o emisiach a v snahe znížiť ich o predošlých konštrukčných riešeniach v priebehu rokov. Praktická časť je venovaná vytvorení modelov s implementovanými systémami rekuperácie tepelnej energie a ich dopad na teplotu chladiacej kvapaliny a oleja ako aj na celkovú spotrebu vozidla.
|
| |
| |
|
Bladeless fan cooling module
Šišpera, Adam ; Vacula, Jiří (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Tato diplomová práce se zaměřuje na prozkoumání možností implementace bezlopatkového modulu ventilátoru založeného na Coanda efektu v chladícím systému osobního vozidla. Jejím cílem je prozkoumat proveditelnost takového řešení, jeho provozní charakteristiky a stanovit soubor doporučení pro návrh konkrétního designu. Vhodný chladící modul je navržen, následně hlouběji testován a jeho funkčnost je ověřena také reálným experimentem.
|
| |
|
Noise generator for electric cars
Sleiman, Adham ; Horák, Aleš (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá mnohostrannými aspekty generování hluku u elektrických vozidel. Prozkoumává předpisy, průmyslové postupy a představuje inovativní modely generování hluku, které posouvají naše porozumění této se objevující problematice. Výsledky výzkumu mohou vést k vývoji tišších a udržitelnějších elektrických vozidel, přispívajících k pozitivnímu uživatelskému zážitku a harmonickému soužití s životním prostředím.
|
|
Crash test and its effect on cooling module design
Hačunda, Patrik ; Lapčík, Josef (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Bakalářská práce se zabývá rešerší na téma „Crash test a jeho vliv na konstrukci chladícího modulu“. Práce obsahuje základní data Evropské legislativy, informace o společnostech provádějící nárazové testy, popis a funkce jednotlivých částí chladícího modulu a v neposlední řadě popis prvků kompenzující náraz v nízké rychlosti. Na základě předpisu společnosti RCAR je zpracována simulace čelního strukturálního nárazového testu.
|
| |
|
The use of nitrous oxide to increase the performance parameters of an SI engine
Dobeš, Tomáš ; Bazala, Jiří (referee) ; Beran, Martin (advisor)
This scientific article focuses on the use of nitrous oxide as an additive to fuel for improving the performance parameters of a spark-ignition engine. The results of experiments show that adding nitrous oxide to the fuel-air mixture can improve combustion and thus the performance of the engine. The benefits include increased power, reduced nitrogen oxide emissions, and improved combustion efficiency. However, it is also necessary to consider possible negative effects, such as increased nitrogen oxide formation at high temperatures. Overall, the use of nitrous oxide as an additive to fuel can bring significant improvements in the performance of a spark-ignition engine if used with caution and in accordance with relevant standards and guidelines
|
|
Design of a prototype device for assembling cooler inserts
Hanák, Jiří ; Ramík, Pavel (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh nového a vylepšeného skládacího zařízení určeného pro skládání vložek chladičů v prototypové výrobě s důrazem na zvýšení efektivity procesu skládání a snížení výrobního času. V rešeršní části této diplomové práci jsou popsány rozdílné typy chladicích systémů včetně jednotlivých komponentů obsažených v chladících systémech s hlavním zaměřením na konstrukci chladiče. Dále jsou popsány rozdílné typy skládacích zařízení používané v procesu skládání vložek chladičů a je charakterizován původní návrh skládacího zařízení včetně jeho aktuálních problémů. Na základě rešeršní části této práce je definováno zadání nového skládacího zařízení a představeny dvě koncepční řešení s několika variantami řešení kritických konstrukčních uzlů. Ze dvou koncepčních řešení bylo vybráno jedno finální a jeho kritické konstrukční uzly byly prověřeny nutnými výpočty nebo případnou analýzou. Následně byly vyhotovena výkresová dokumentace nového skládacího zařízení. Nakonec je představen nový vylepšený návrh skládacího zařízení, který je poté zhodnocen.
|