National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Commented Translation: Sheldon Cashdan: The Witch Must Die (1999)
Bauerová, Magdaléna ; Kalivodová, Eva (advisor) ; Tobrmanová, Šárka (referee)
This bachelor thesis is divided into two major parts. The first part contains partial translation of Sheldon Cashdan's book The Witch Must Die published in 1999 The book analyses fairy tales from psychological point of view. The translation is followed by a commentary that provides an analysis of the source text based on the model introduced by Christiane Nord. The commentary also includes a description of chosen translation method and a summary of the major translation problems. Finally it covers translation shifts that occured during the translation process. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Commented Translation: Sheldon Cashdan: The Witch Must Die (1999)
Bauerová, Magdaléna ; Kalivodová, Eva (advisor) ; Tobrmanová, Šárka (referee)
This bachelor thesis is divided into two major parts. The first part contains partial translation of Sheldon Cashdan's book The Witch Must Die published in 1999 The book analyses fairy tales from psychological point of view. The translation is followed by a commentary that provides an analysis of the source text based on the model introduced by Christiane Nord. The commentary also includes a description of chosen translation method and a summary of the major translation problems. Finally it covers translation shifts that occured during the translation process. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The Development of Reading Skills in First Graders using the Genetic Method
Bauerová, Magdaléna ; Wildová, Radka (advisor) ; Křivánek, Zdeněk (referee)
Cílem mé diplomové práce je zjišťování rozvoje čtenářství žáků v prvním ročníku s využitím genetické metody. Teoretická část pojednává o cílech výuky čtení v první třídě v jednotlivých vzdělávacích programech i v Rámcovém vzdělávacím programu. Dále se zabývám současnými metodami používanými v prvních třídách - podrobněji o genetické metodě. Na základě odborné literatury se věnuji čtenářství a jeho rozvoji. Důležitou součástí je vytažení nejdůležitějších informací o žáku mladšího školního věku. V druhé části se reflektuji výsledky výzkumu, který jsem uskutečnila ve třech základních školách. Rozvoj čtenářství sleduji u genetické skupiny, experimentální skupiny. Následněji porovnávám se skupinou kontrolní, analyticko - syntetickou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

See also: similar author names
3 BAUEROVÁ, Martina
2 BAUEROVÁ, Milada
4 BAUEROVÁ, Miroslava
3 BAUEROVÁ, Monika
5 Bauerová, Magdaléna
3 Bauerová, Marie
2 Bauerová, Markéta
1 Bauerová, Marta
3 Bauerová, Martina
2 Bauerová, Michaela
4 Bauerová, Miroslava
3 Bauerová, Monika
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.