Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 273 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Terapeutická komunita pro závislé osoby v České republice
Chrástecká, Antonie ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Návykové látky (neboli drogy), mezi které se řadí například pervitin, heroin, alkohol ale i léčiva jako jsou analgetika, jsou v dnešní společnosti často zneužívány. Užívání drog může zůstat u občasného, nepoškozujícího užívání. Avšak může se stát, že se příležitostné užívání vyvine přes několik fází až v závislost (popř. syndrom závislosti). Děje se tak, pokud jedinec není schopný již bez této látky být a při nedostatku látky u něj propukají abstinenční příznaky. V návaznosti na rozvoj zneužívání návykových látek začala vznikat provázaná síť služeb pro léčbu závislostí (tzv. sekundární prevence). Sem spadají i terapeutické komunity1 . Terapeutická komunita je pobytovou službou. To znamená, že klienti zde žijí. Na každý den mají v TK program, který je jasně strukturovaný. Všichni bez rozdílu musejí dodržovat režim a pravidla. Za každé jejich překročení má terapeutický tým možnost udělovat sankce. Program je naplněn několika druhy aktivit jako jsou například skupinové terapie, komunitní setkání, individuální sport, arteterapie apod. Všechny aktivity i celá komunita má pozitivní terapeutický vliv na léčebný proces. Šetření uvedené v této bakalářské práci přineslo zajímavé poznatky z oblasti klientely terapeutické komunity, její drogové kariéry a léčby. Klienti vyplnili dotazník a následně s nimi byl...
Vzdělávání Romů v ČR
Pekárková, Hana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním Romů v prostředí České republiky. Zmiňuje základní fakta spojená s příchodem Romů do Evropy a na naše území, pojednává o reakcích společnosti na něj a o vývoji vztahů mezi Romy a majoritní společností. Pozornost věnuje současné koncepci vzdělávání Romů, determinantům edukace romských žáků, sociálnímu vyloučení jejich rodin, možným rizikům problémového chování a afirmativním přístupům, ke kterým je řazeno zřizování přípravných ročníků či pozic asistentů pedagoga. Právě na asistenty pedagoga je zaměřená praktická část této práce. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, afirmativní přístupy, přípravný ročník, asistent pedagoga
Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova
Vápenková, Kateřina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
NÁZEV: Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova. ABSTRAKT: Diplomová práce Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova se zaměřuje na způsob trávení času u dětí a na faktory, které jej ovlivňují. V teoretické části svojí práce se zabývám náhradní výchovnou péči a sanací rodin. Stěžejní jsou kapitoly rizikové chování a volný čas, kde se snažím o vztažení těchto dvou oblastí na specifickou skupinu dětí před umístěním do dětského domova. Praktickou část práce jsem založila na podkladě návštěv dvou dětských domovů, kde jsem měla možnost nahlédnout do dokumentace a zrealizovat dvacet šest rozhovorů s dětmi. Hlavní část práce, je věnována prezentaci zjištěných výsledků, tedy jakým způsobem trávily děti čas před umístěním do dětského domova. Výsledky jsou vyhodnoceny a jsou navržena možná řešení, východiska a doporučení pro práci s dětmi a rodinami v rámci sanace rodiny.
Záludné město. Didaktická pomůcka pro pedagogy k prevenci sociálně nežádoucích jevů
Petriščová, Alena ; Bajcura, Lubomír (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
V rigorózní práci"Záludné město"-Didaktická pomůcka pro pedagogy k prevenci sociálně nežádoucích" jsou shrnuty poznatky o prevenci rizikového chování u dospívajících.Na základě dlouhodobé praxe a šetření autorka vymyslela hru Záludné město a vypracovala metodickou příručku pro pedagogy, kteří chtějí s touto hrou pracovat ve svých třídách v rámci evaluace školního preventivního programu a vytipování rizikových jedinců ve třídě. Cílem této práce je vytvořit pomůcku do škol, které chtějí doplnit preventivní program realizovaný externími organizacemi, popřípadě samostatně realizovat minimální preventivní program. Celá práce je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola popisuje rozdělení primární prevence a formy rizikového chování. Ve druhé kapitole autorka seznamuje na základě informací z odborné literatury a internetu s výzkumy a trendy v oblasti primární prevence získané v zahraničí a České republiky. Ve třetí a čtvrté kapitoly jsou uvedeny postupy při tvorbě preventivního programu a jakým způsobem se realizuje jeho evaluace. Pátá kapitola se zabývá přípravou vlastní empirické části a výsledky, které vyplynuly ze samotné hry při jejím testování ve dvou třídách dvou základních škol. Stěžejním obsahem práce je šestá kapitola. V šesté kapitola uvádí autorka ucelený metodický materiál práce s hrou Záludné...
Bio-psycho-sociálně-spirituální model v substituční léčbě buprenorfinem
Hanus, Richard ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tématem bakalářské práce je aplikace celostního, bio-psycho-sociálně-spirituálního modelu závislosti do konkrétní léčebné metody, a to substituční (nahrazovací) léčby osob závislých na opiátových návykových látkách syntetickým opioidem buprenorfin. Cílem práce je popsat podstatu BPSS modelu závislosti, se specifiky závislosti na opiátech, z něj vycházejícího systému léčby, a poukázat na substituční léčbu jako jednu z efektivních metod cesty závislého k zvýšení kvality života. Potvrdit potřebnost celostního vnímání substituční léčby, kdy podávání náhražkové drogy samo o sobě nepředstavuje reálnou šanci pro závislé osoby, pokud není tato léčba doplněna psychosociálním a spirituálním terapeutickým přístupem. Dalším cílem je objektivní zmapování rizik, které v praxi zavádění substituční léčby v celostní šíři přináší v kontextu současné reality. Práce bude zvažovat východiska přístupu k závislým na opiátech, zejména optiku celoživotní abstinence versus kontrolované užívání, vedoucího ke zkvalitnění života závislých. Teoretickým východiskem práce je teorie bio-psycho-sociálně-spirituálního modelu závislosti a možnosti jeho aplikace na vybraný konkrétní léčebně terapeutický přístup - substituční léčbu buprenorfinem. Autor zaměří svou pozornost na reálnou podobu buprenorfinové substituce po deseti letech...
Práce s rodinou v procesu léčby závislosti v terapeutické komunitě
Bucharová, Lenka ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Užívání návykových látek vede k řadě nepříznivých, především zdravotních a sociálních důsledků nejen pro samotné uživatele, ale také pro jejich blízké osoby. Pomoc při jejich řešení nabízejí různé typy adiktologických služeb. Skutečnost, že i rodinní příslušníci strádají a potřebují odbornou pomoc, byla většinou léčebných programů dlouho opomíjena. Cílem této práce je snaha zachytit a popsat proces léčby závislosti s ohledem na to, jak jej vnímají a prožívají signifikantní osoby klientů terapeutické komunity. Abychom situacím přiměřeně porozuměli, je potřeba zjišťovat, které elementy je tvoří. Výzkum je založen na kvalitativním přístupu a výzkumný soubor tvoří blízké osoby klientů terapeutické komunity WHITE LIGHT I. Výsledky práce ukazují, že lze pomocí analýzy dat definovat období (fáze) procesu léčby závislosti z pohledu rodinných příslušníků klientů na základě společných prvků. Podařilo se pojmenovat období (fáze) dle časové posloupnosti a významných prožívaných charakteristik. Zapojování blízkých osob uživatelů drog do procesu léčby má významný přínos pro zlepšování kvality jejich života a vztahů. Zjištěné poznatky přinášejí do praxe podněty pro terapeutické týmy. Mohou tak pomoci ke zkvalitnění péče nejen o drogově závislé, ale také o jejich signifikantní osoby. Klíčová slova Užívání...
Poruchy chování dle MKN-10 u žáků základní školy a speciální základní školy
Pokorný, Daniel ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat výskyt poruch chování u žáků speciálních základních škol a zároveň i u žáků běžných základních škol. Jako nosný dokument práce je použita Mezinárodní klasifikace nemocí, 10. revize (MKN - 10), která je u jednotlivých diagnóz doplněna konkrétními kazuistikami ze školní praxe. Po stručném historickém vývoji vzniku MKN a její podobě v současnosti, jsou v práci postupně uváděny jednotlivé diagnózy poruch chování současně se stručným popisem diagnostiky, projevů a postupů při řešení, popř. léčbě těchto poruch. Centrum pozornosti bakalářské práce je pak zaměřeno na jednotlivé kazuistiky. V kontextu popsaných případů jsou nastíněny projevy, nebo řešení míry problémů u žáků školou povinných tak, jak se vyskytují v běžné praxi našich základních škol. Porovnání teoretické a praktické části pak, v tomto rámci, přináší nové, zajímavé informace.
Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování
Kolaříková, Katarína ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
NÁZEV: Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování AUTOR: Bc. Katarína Kolaříková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaeDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce řeší dvě závažná speciálně pedagogická témata. Poruchy chování a sebepoškozující chování. Sebepoškozující chování je záměrné, vědomé a často opakovatelné narušení fyzické integrity bez záměru zemřít. Práce je rozčleněna do 11 kapitol. První jsou zaměřeny na poruchy chování, sebepoškozující chování a krizovou intervenci. Další kapitoly se věnují cíli, výzkumným otázkám a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zmapovat výskyt, faktory a způsoby sebepoškozování a popsat alternativní techniky redukce tohoto chování. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum - zanalyzování anamnéz jedinců s poruchami chování a polostrukturovaný rozhovor s etopedickými pracovníky. Z šetření dokumentací vyplývá, že SPCH způsobují negativní vlivy z rodinného a sociálního prostředí. Mezi nejčastější způsoby patří u dívek sebeřezání, u chlapců bušení hlavou a pěstmi do zdi. U alternativních metod na redukci tohoto chování se pracovníci DDŠ shodli, že upřednostňují metodu farmakoterapie, pracovníci DDÚ již aplikují kombinovanou formu léčby, např. s deníky, metodou sandtray atd. Diskuze porovnává výsledky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 273 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.