National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
Teaching volleyball in physical education classes at the primary and secondary school
Plochá, Johana ; Vorálek, Rostislav (advisor) ; Kočíb, Tomáš (referee)
Title: Teaching volleyball in physical education classes at the primary and secondary school Aims of work: The aim of this thesis was primarily focused on student's knowledge and experience with volleyball at primary and secondary school. A secondary aim was to find out what is the way the teachers teach volleyball. Methodology: The bachelor thesis was written based on the quantitative method. All data were obtained through anonymous questionnaires from physical education teachers and primary and secondary school students. Results: The results show that students from primary and secondary schools are interested in studying volleyball in a physical education class. Students have demonstrated knowledge of volleyball rules at a sufficient level and teachers have demonstrated optimal conditions for teaching volleyball in a physical education class. Key words: Physical education, school subject, student, teacher, framework education programme.
Values as a pedagogical problem
Kubcová, Šárka ; Bendl, Stanislav (advisor) ; Kraus, Blahoslav (referee) ; Linková, Marie (referee)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Pedagogická fakulta Katedra školní a sociální pedagogiky ABSTRAKT DISERTAČNÍ PRÁCE 2011 Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Název disertační práce: Hodnoty jako pedagogický problém Autor: Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Škola: Univerzita Karlova v Praze Fakulta: Pedagogická fakulta Školící pracoviště: Katedra školní a sociální pedagogiky Školitel: doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. Rok odevzdání práce: 2011 Klíčová slova: hodnoty, kvalita, důležitost, výchova, vzdělávání, vyučovací předmět, škola, vzdělávací systém, rodina, pedagogové, učitel, žáci, děti Abstrakt Disertační práce je zaměřena na hodnoty z pohledu pedagogiky. Je zaměřena na zjištění toho, zda mají hodnoty v dnešních školách své místo, zda jim je věnována ze strany učitelů pozornost, zda se učitelé snaží ovlivňovat své žáky ve smýšlení a vést je k poznání životních priorit. V práci se zamýšlíme nad otázkami síly vlivu rodiny na hodnotové smýšlení dětí a možnosti pedagogů ovlivnit své žáky. Ptáme se, zda si pedagogové myslí, že téma hodnot patří do pedagogiky a je-li vůbec v kompetenci školy a pedagogických pracovníků do takto soukromé oblasti zasahovat, a pokud ano, do jaké míry? Disertační práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V empirické části se seznámíme s výsledky našeho výzkumu, ke kterému byla použita metoda...

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.