National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
Market position of a private label
LHOTÁK, Jakub
The bachelor thesis deals with the position of a private label on the market. The main aim of this thesis is to find out the view of consumers on the private label of a selected retail chain in the Czech Republic. The theoretical part focus on the concept of brand and how it is defined. The work also focuses on consumer characteristics and marketing research. In the practical part, a marketing survey was used. A questionnaire survey conducted among consumers of retail chain LIDL was used for data collection. The results are then processed using graphs. Based on the results, this thesis suggests steps to improve the brand presentation,its design and subsequent sale of the private label in its retail chain.
The Analysis of Internal and External Environment of the Selected Company
NOVÁKOVÁ, Gabriela
The aim of the bachelor thesis is to evaluate the current situation of a company by analysing the internal and external environment, and offer valuable solutions for better impact including improving its position in the market. The selected company is called HZT Technik - servis a.s. located in Milin, and is engaged in sales, repairs and other services for agricultural machines. The company, its main activities and history are described. The necessary information was provided by the company itself and from the professional literature. The gained knowledge is valuable for understanding the issue and for analyses. To achieve the goal the Porter's five forces, financial analysis and swot analysis were used. The results of individual analyses have been summarized and were used to advise solutions for improving the current situation as defined.
Strategic analysis
Timighe, Jana ; Kovář, František (advisor) ; Dvořák, Jiří (referee)
The task of this thesis is to assess the market position of briefly existing company euTERM.cz Ltd., perform internal and external analysis and find a competitive advantage for the determination of the recommended strategy of this company.
Strategic Analysis of an Enterprise
Bucifalová, Veronika ; Kovář, František (advisor) ; Rousek, Pavel (referee)
A strategy analysis of former development and present strategic position of ČEZ, a.s. is made in this diploma thesis. There were used such analysis as PEST, Porter's 5F model, 4C, SWOT and internal analysis. On the basis of my analysis I formulate conclusion.
Rašelina a.s., se sídlem v Soběslavi, jako jedna z organizací ve městě.
Haasová, Alena Bc. ; Novotná, Eliška (advisor) ; Šoffer, David (referee)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu současného postavení a vztahů společnosti Rašelina a.s. se sídlem v Soběslavi. V teoretické části je popsána základní teorie sociologie a ekonomiky organizací. Praktická část práce je zaměřena na rozbor sociálních a ekonomických vazeb konkrétní organizace Rašelina a.s. V úvodu praktické části je popsána historie společnosti včetně základních prvků transformace ze státního podniku na akciovou společnost. Rozbor současné ekonomické situace společnosti je zaměřen na její pozici na trhu v ČR, rozbor jejích konkurentů a v neposlední řadě na její podnikatelskou strategii. Rozbor sociálních vazeb společnosti je zaměřen na prostředí a management společnosti. Podrobně je definována a analyzována kultura a vnitřní a vnější vztahy společnosti. Rozbor sociálního postavení společnosti je zakončen definováním vztahů společnosti k lokální veřejné správě a k neziskovým organizacím. V závěru práce jsou uvedeny variantní návrhy řešení některých otázek současného postavení společnosti Rašelina a.s.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.