National Repository of Grey Literature 195 records found  beginprevious21 - 30nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Culture in numbers 2021
Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
Statistika kultury se zabývá zjišťováním údajů o činnosti kulturních subjektů (např. návštěvnost, kapacita, vzdělávací akce, vydané publika, výpůjčky, čtenáři). V předkládané brožuře jsou zveřejněny vybrané údaje za následující obory: divadlo, galerie, muzea a památníky, hvězdárny, planetária a astronomické pozorovatelny, veřejné knihovny, památkové objekty zpřístupněné za vstupné, neperiodické publikace a periodický tisk. Údaje ekonomické povahy jsou k dispozici pouze za subjekty veřejného sektoru, kulturní subjekty v soukromém sektoru je neposkytují.
Fulltext: Download fulltextPDF
Basic Statistical Data about the Activities of Cultural Facilities in the Czech Republic 2021: Education of Public. IV. díl, Kulturně vzdělávací a zájmová činnost
Gonzálezová, Marie ; Národní informační a poradenské středisko pro kulturu - Centrum informací a statistik kultury
Předmětem zjišťování je činnost kulturně vzdělávacích zařízení - kulturních domů, městských kulturních středisek, center volného času a dalších subjektů, které zajišťují kulturně vzdělávací a zájmovou činnost. Obsahuje údaje o počtu zaměstnanců, zájmové vzdělávací umělecké a mimoumělecké činnosti, dalších kulturních službách veřejnosti, mezinárodní kulturní spolupráci a o spolupráci s etniky v ČR.
Fulltext: Download fulltextPDF
Basic Statistical Data about the Activities of Cultural Facilities in the Czech Republic: Libraries, non-periodical publications, periodicals 2021. III. díl, Knihovny a vydavatelská činnost
Lindnerová, Vladimíra ; Razáková, Jana ; Národní informační a poradenské středisko pro kulturu -Centrum informací a statistik kultury
Předmětem zjišťování je činnost veřejných knihoven a vydavatelská činnost. Mezi nejvýznamnější šetřené ukazatele patří počet knihovních jednotek, registrovaných čtenářů, výpůjček, návštěvníků, zaměstnanců, ukazatele o hospodaření, počet vydávaných titulů periodických a neperiodických publikací, audio, videodokumentů a e-dokumentů, údaje o zasílání povinného výtisku a distribuci.
Fulltext: Download fulltextPDF
Basic Statistical Data about the Activities of Cultural Facilities in the Czech Republic 2021: Arts - theatres, musical ensembles,exibitions. II. díl, Umění - divadlo, hudební soubory, výstavní činnost a festivaly
Smetanová, Eva ; Gonzálezová, Marie ; Razáková, Jana ; Peroutková, Aglaja ; Národní informační a poradenské středisko pro kulturu - Centrum informací a statistik
Předmětem zjišťování jsou činnost divadel a hudebních souborů a aktivity profesionálního výtvarného umění a architektury. Mezi nejvýznamnější šetřené ukazatele patří údaje o počtu zaměstnanců, zřizovaných souborů, provozovaných scén a sálů, odehraných představení, návštěvníků, oborů a žánrů, počtu koncertů a počtu hudebních nahrávek.
Fulltext: Download fulltextPDF
Basic Statistical Data about the Activities of Cultural Facilities in the Czech Republic 2021 : Galleries, museums, monuments and historical monuments 2021. I. díl, Kulturní dědictví : muzea, galerie a památky
Nováková, Eliška ; Lindnerová, Vladimíra ; Národní informační a poradenské středisko pro kulturu - Centrum informací a statistik kultury
Předmětem zjišťování je činnost muzeí, galerií, památníků a památkových objektů. Nejvýznamnější šetřené ukazatele se vztahují k rozsahu sbírek, návštěvnosti, pořádání výstav, expozic, vzdělávacích programů, odborných konferencí a seminářů a v neposlední řadě k zaměstnanosti a hospodářským výsledkům činnosti.
Fulltext: Download fulltextPDF
Marketing communications for the non-profit sector
MATOUŠKOVÁ, Iveta
This thesis deals with marketing communication in non profit organization, the Husite museum of Tábor. The issue of this survey is, if this non-profit organization fills in its own marketing goals, what resources it uses for communication, also compares attendance with other simillar museums and finding out if the comunication with visitors is succesful. Teoretical foundations explain marketing issues. This theory is applied directly to the object. With SWOT analysis are discovering all strong a weak parts, and all opportunities and threat. Mapping all these indicators shows how the institution stands on the market and what results are better for marketing communication. The goal of this thesis is to discover the weakest parts of the Husite museum and the suggestion of improvement for marketing communication.
Travel behaviour of Czech football clubs' fans
Dvořák, Filip ; Marada, Miroslav (advisor) ; Burda, Tomáš (referee)
In this paper we describe the travel behaviour of football fans based on a literature search and a questionnaire survey. The aim of this thesis is to describe what drives fans to visit football stadiums. We know that there are many fans of football clubs in the Czech Republic, but also that their behaviour is often very heterogeneous. Starting, for example, with the frequency of visits supporting their favourite club during home and away matches. We expect the support at the home stadium to be much higher. But more interesting for us will be mainly the outings of football fans. Whether to support their favourite team at away games in the Czech Republic or on long cross-border trips. It is not uncommon for an individual to support their club that is located a long distance from their home. We expect that large Prague clubs will have a fan base spread more widely across the country, while provincial clubs such as Viktoria Plzeň or Sigma Olomouc will have fans more concentrated in their region. Therefore, we want to find out the frequency of trips, what means of transport they choose, who they travel with, etc. But also how much time they spend in the city and whether they visit any sights or shops together with the match. A very specific group will be the European Cup matches, which Czech clubs play...
Assessing the impact of attendance on the selected caves using GIS
Kukla, Jaroslav ; Matějíček, Luboš (advisor) ; Frouz, Jan (referee)
Caves are valuable sites from geological , palaeontological and biological point of view. They are important biotopes of rare and endangered species. Their ecosystem is quite specific and often very independent on environment. Therefore, the caves since the beginning of science have been the subject of research , and gradually also the subject of protection. Caves can also be very attractive objects of interest of tourism. In the Czech Republic there are 14 open to the public karst caves that have regulated attendance, and their access time is subordinated to the interests of nature conservation. On the other hand, there are also a number of caves that are not secured in any way and may be a target of unregulated tourism. This dissertation discusses the evaluation and the impact of attendance on non-karst caves in the National Nature Reserve Canyon Labe, which are freely accessible. I divided the work into three parts. In the first part I dealt with quantifying the attendance of all caves in the area of interest, On the basis of collected data, I made a selection of caves , which I later focused on. In the second part of my work I focused on obtaining information about the visitors and their motivations using public inquiry survey in selected caves, In the third part I tried to analyze the impact...

National Repository of Grey Literature : 195 records found   beginprevious21 - 30nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.