National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (referee) ; Langerová, Petra (advisor)
Tato bakalářská práce je zaměřena na technologie pro ukládání elektrické energie, s důrazem na jejich použití v elektrických vozidlech. První kapitola se zabývá historickým vývojem technologií pro ukládání elektrické energie a jejich použitím v prvních elektrických vozidlech. Dále popisuje elektrická vozidla, která byla sporadicky vyráběna v průběhu dvacátého století, až po devadesátá léta, kdy tato technologie opět nabyla na atraktivitě. V další části nalezneme rozdělení současných elektromobilů a zástupce těchto kategorií mezi automobily vyráběnými v současnosti. Třetí část se věnuje technologiím používaným v současnosti, či nedávné minulosti. Následně je uveden přehled technologií, které by mohly do budoucna nahradit současné systémy, nebo dokonce konvenční spalovací motory.
Determination of the most suitable ratio of cathode materials for the lithium-sulfur battery system
Benešová, Petra ; Kazda, Tomáš (referee) ; Jaššo, Kamil (advisor)
This master's thesis deals with a topic of determination of the most suitable ratio of cathode materials for the lithium-sulfur systems. The first two chapters provide a general introduction to the topic of electrochemical energy sources and present the commonly used primary and secondary battery systems with emphasis on their characteristics and applications. The core of the theoretical part is dedicated to lithium-ion and lithium-sulfur batteries, their working principles along with the benefits or drawbacks related to the particular systems, and widely used materials. The experimental part briefly comments on determining the suitable electrode paste preparation method, the subsequent main part is focused on evaluation of electrochemical performance of cells using different ratios of cathode materials. Five samples of cathode materials were prepared, where the sulfur ratio is in range from 64 to 88 wt. %. Finally, the comparison of all prepared ratios in terms of their electrochemical properties is provided.
Determination of the most suitable ratio of cathode materials for the lithium-sulfur battery system
Benešová, Petra ; Kazda, Tomáš (referee) ; Jaššo, Kamil (advisor)
This master's thesis deals with a topic of determination of the most suitable ratio of cathode materials for the lithium-sulfur systems. The first two chapters provide a general introduction to the topic of electrochemical energy sources and present the commonly used primary and secondary battery systems with emphasis on their characteristics and applications. The core of the theoretical part is dedicated to lithium-ion and lithium-sulfur batteries, their working principles along with the benefits or drawbacks related to the particular systems, and widely used materials. The experimental part briefly comments on determining the suitable electrode paste preparation method, the subsequent main part is focused on evaluation of electrochemical performance of cells using different ratios of cathode materials. Five samples of cathode materials were prepared, where the sulfur ratio is in range from 64 to 88 wt. %. Finally, the comparison of all prepared ratios in terms of their electrochemical properties is provided.
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (referee) ; Langerová, Petra (advisor)
Tato bakalářská práce je zaměřena na technologie pro ukládání elektrické energie, s důrazem na jejich použití v elektrických vozidlech. První kapitola se zabývá historickým vývojem technologií pro ukládání elektrické energie a jejich použitím v prvních elektrických vozidlech. Dále popisuje elektrická vozidla, která byla sporadicky vyráběna v průběhu dvacátého století, až po devadesátá léta, kdy tato technologie opět nabyla na atraktivitě. V další části nalezneme rozdělení současných elektromobilů a zástupce těchto kategorií mezi automobily vyráběnými v současnosti. Třetí část se věnuje technologiím používaným v současnosti, či nedávné minulosti. Následně je uveden přehled technologií, které by mohly do budoucna nahradit současné systémy, nebo dokonce konvenční spalovací motory.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.